جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

۱۴ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

 

‍ ‍ ‍ توی ماشین داشت اسلحه خالی میکرد، با دو،سه تا بسیجی دیگه،

از عرق روی لباس هایش میشد فهمید، چقدر کار کرده… کارش که تموم شد از کنارمان داشت میرفت؛ به رفیقم گفت : چطوری مش علی ؟ به علی گفتم : کی بود این ؛گفت : مهدی باکری جانشین فرمانده ؛ گفتم : پس چرا داره بار ماشین رو خالی میکنه ؟ گفت : یواش یواش اخلاقش میاد دستت…. شهید مهدی باکری یاد شهدا با صلوات 

jfrn.ir جبهه فرهنگی راویان نور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۰۰ ، ۱۶:۲۳
مجید

بنام خدای خالق زیبایی ها

سلامت دنیا بیماری است و بیماری اش شفا و سلامت، چراکه بنیان دنیا در عادات است و سلامت حقیقی، هرچه هست در ترک عادات و عتق از ملکات

 

دنیای عادات وارونه حقیقی است و عارف سالک اگر قول و فعلش خلاف این عالم است ، نه از سر لودگی و مسخره گی است و نه با این نیست انگاری و نفی و انکار متجددین نسبتی دارد و نه قصد کرده است که عوام را در زحمت اندازد، بل او عالم عادات را خراب می کند تا حقیقت بنا شود

jfrn.ir جبهه فرهنگی راویان نور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۰۰ ، ۱۶:۲۰
مجید

 

#سوژه_سخن_طنز

تو اتوبوس پیرمرد به دختره که کنارش نشسته بود گفت:
دخترم این چه حجابیه که داری؟
همه ی موهات بیرونه؟
دختره با پررویی گفت:
تو نگاه نکن!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۰۰ ، ۱۶:۱۴
مجید

 

 

 

 بسم الله الرحمن الرحیم

با سپهبد سلیمانی در مکتب مقاومت

 

 پیشگویی ۱۴ سال پیش رهبر انقلاب از قدرت شفاعت حاج قاسم

داماد بزرگ خانواده، جواد روح اللهی، از رهبر انقاب درخواست میکند کهانشاء الله 

فردای قیامت همه ما را که اینجا 

هستیم شفاعت کنید…

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۰۰ ، ۱۶:۱۰
مجید

 

می گفت: «شرط رسیدن به شهادت، دل بریدن از تمام مادیات و تعلقات دنیوی است.» تمام شهدای ما در درجۀ اول هجرت را از قلب های خود آغاز کرده بودند و آن دل بریدن از دل مشغولی هایی است که در این راه همچون سدی در هجرت به سوی پروردگار شناخته می شود.
در ایــن مــرحــلــه، انــســان مــاســوای الــهــی و کــثــرات عــالــم را مستهلک در ذات بی مثال الهی می بیند و آفتاب درخشندۀ حق را بر عالم و آدم و جهان پیدا و پنهان پرتوافکن می بیند.

jfrn.ir جبهه فرهنگی راویان نور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۰۰ ، ۱۶:۰۷
مجید

 

جوان تهرانی که موشک‌هایش بلای جان صهیونیست‌ها شد

 تهرانی مقدم نماد اقتدارشیعیان

بسم الله الرحمن الرحیم

سفر به سوریه

سال 1363 یک مسافرت سه ماهه به سوریه داشت، برای یادگیری آموزش های موشکی که آن هم شرایطش خیلی سخت بود. از نامه هایی که همسرم می نوشتند، مشخص بود شرایط خیلی سختی را می گذرانند و چون سفر، سه ماه و خرده ای طول می کشید و من ایشان را ندیده بودم، محمد آقا برادرشان احساس کردند که بهتر است حالا که انتهای سفرشان نزدیک است، مرا هم به سوریه بفرستند. خلاصه شرایط سفر فراهم شد و مرا به اتفاق حاجیه خانم در سال 1363 به سوریه فرستادند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۰۰ ، ۱۶:۰۵
مجید

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

از روز شهادتشان بگویید.

هر روز صبح تا جلوی در می رفتم و بدرقه اش می کردم و راهش می انداختم. آن روز صبح سرگرم کاری بودم. علی آمده بود و من را صدا کرده بود که: «حاج خانم، من دارم می روم»، ولی من نشنیده بودم. سرم گرم کار خودم بود که دیدم صدایی آمد، نه خیلی بلند. فکر کردم باز هم بچه ها توی کوچه ترقه انداخته اند. محل نگذاشتم. یکدفعه دیدم مهدی بدو آمد توی خانه. توی سرش می کوبد و گریه می کند. با گریه و التماس گفت: «مامان، تو را به خدا بیا. بابا را کشتند. »

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۰۰ ، ۱۶:۰۲
مجید

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

حاج آقا ابوترابی با شوخی های خوشمزه و سالم خود و بچه ها را شاد می کرد مثلاً یک روز به یکی از بچه های آزاده به نام دایی حمید می‌گفت لطفاً برو خمپاره ۱۲۰ را صدا بزن بیاید آن کس پرسید خمپاره ۱۲۰ کیه گفت حاج آقا پاسخ داد سید کمال را می گویم او آمد و به من گفت خمپاره ۱۲۰ سید کمال معنوی بیا حاج آقا با شما کار دارد وقتی خدمت ایشان رسیدم نخست پرسیدم چرا به من خمپاره ۱۲۰ می‌گویید  با خنده پاسخ داد چون به هر جا که می خواهی بروی اول صدایت می آید و سر و صدا می کنی بعد از آن وارد می‌شوی با شنیدن این حرف‌ها و بچه هازدن زیر خنده

 

jfrn.ir جبهه فرهنگی راویان نور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۰۰ ، ۱۶:۰۰
مجید

 

#عبور_از_سیم_خاردار_نفس #قسمت44

یاد حرف آن روز راحیل افتادم، روزی که از دانشگاه تا ایستگاه مترو باهم پیاده رفتیم. گفت :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۰۰ ، ۱۵:۵۸
مجید
 

بسم الله الرحمن الرحیم

امام ‌مهدی شناسی ۷۶۱

شرح دعای امام رضا علیه السلام

‌«وَتَجْمَعُ لَهُ مُلْک الْمُمْلَکاتِ کلِّها، قَرِیبِها وَبَعِیدِها، وَعَزِیزِها وَ ذَلِیلِها»
«و برای او گردآوری، فرمانروایی همه مملکت‌ها را نزدیک و دورش را و نیرومند و خوارش را»

 خدایا! در انتظار روزی به سر می‌بریم که حضرت ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه بر همه عالم حکومت کند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۰۰ ، ۱۵:۵۴
مجید