جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

۳۱۶ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

 

(بسم الله الرحمن الرحیم)
سنت عزاداری عاشورا زمینه پاسداری از اندیشه شیعه را در آینده فراهم ساخت بطوری که نوحه خوانی و عزاداری را هیچ کسی نمی تواند منع کند و در سایه و پوشش عزاداری می توان مفهوم عترت و اهداف امام حسین را تشریع کرد.

عزاداری امام حسین(ع) در گذر تاریخیکی از محورهایی که در آیات متعددی از قرآن کریم مورد تأکید واقع شده، زنده نگه داشتن یاد و خاطره مردان الهی و شخصیت های فرزانه و برجسته تاریخ، و سرگذشت عبرت آموز آنان است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۴ ، ۲۲:۰۵
مجید

 

(بسم الله الرحمن الرحیم)
رژیم آل سعود، خیز بلندی را برای تصرف یکی از مهم‌ترین نقاط موجود در تنگه باب‌المندب یعنی «جزیره میّون» برداشته‌اند که از آن به «ثروت نهفته تنگه» یاد می‌شود و در این میان نمی‌توان اطماع و چشمداشت‌های صهیونیست‌ها را نادیده گرفت. هر طرف درگیر که کنترل این جزیره را در دست بگیرد، کنترل تنگه باب المندب و تردد کشتی ها و عبور 45 درصد از نفت جهان را در دست خواهد داشت.

طلای خاکی در وسط آب؛ چشم‌داشت سعودی – صهیونیستی به «میّون»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۴ ، ۲۲:۰۳
مجید

 

(بسم الله الرحمن الرحیم)
بررسی یکی از اسناد محرمانه‌ای که به‌تازگی از حالت طبقه‌بندی خارج‌شده است، نشان می‌دهد که شورای امنیت ملی آمریکا در تاریخ 19 مارس 1969 به وزارتخانه‌های مختلف آمریکا طی نامه‌ای دستور داد تا تأمین آب رژیم صهیونیستی از طریق شیرین سازی آب دریا را بررسی نمایند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۴ ، ۲۲:۰۰
مجید

 

(بسم الله الرحمن الرحیم)

1- امامت امام حسن (علیه السلام)

از امام زمان (علیه السلام) نقل شده که درباره‌ی امام حسن مجتبی (علیه السلام) عرضه می‌دارد:
«و صلّ علی الحسن بن علی، امام المؤمنین و وارث المرسلین و حجة رب العالمین» (1)؛
«و بر حسن بن علیّ، امام مؤمنان، و وارث فرستاده‌شدگان و حجت پروردگار عالمیان درود فرست».
در جملات فوق صفاتی برای امام حسن (علیه السلام) بیان شده است؛
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۴ ، ۲۱:۵۹
مجید

 

(بسم الله الرحمن لارحیم)
حرم عواطف دینى و همه فضائل را احیاء می کند، محرم بهانه ای است تا انسان ها به بها برسند.

نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) دینی بنا نهاد که احتیاج به یک دانشگاه داشت.اگر بنا است دین باقی بماند  باید دانشگاه داشته باشد که همه پیروان آن دین ، دانشجوی آن دانشگاه باشند.

امام حسین(علیه السلام)  با فدا کاری و از جان گذشتگی ، بزرگترین دانشگاه تاریخ که چراغ هدایت وکشتی نجات بشریت می باشد را بنا نهاد ، تا مردم را به سوی معروف و خدا هدایت و از پلیدی ها و زشتی ها دور نماید ، و رنگ سعادت و بوی خوشبختی به زندگی انسانها بدهد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۴ ، ۲۱:۵۷
مجید

 

(بسم الله الرحمن الرحیم)
امام رضا علیه‏‎السلام فرمودند: بر کسى چون حسین باید که گریندگان بگریند؛ زیرا که گریستن بر او گناهان بزرگ را مى‏‌زداید. 
حضرت سپس فرمود: چون ماه محرّم مى‏‌رسید کسى پدرم علیه‌‏السلام را خندان نمى‌‏دید. 
غم و اندوه بر او چیره بود
 تا آن که ده روز مى‏‌گذشت، روز دهم روز سوگوارى و اندوه و گریه او بود و مى‏‌فرمود: این روزى است که حسین علیه‌‏السلام در آن کشته شد.


متن حدیث: 

فَعَلى مِثلِ الحُسَینِ فَلیَبکِ الباکونَ؛ فإنَّ البُکاءَ علَیهِ یَحُطُّ الذُّنوبَ العِظامَ. ثُمَّ قالَ علیه‏السلام: کانَ أبی علیه‏السلام إذا دَخَلَ شَهرُ الُمحَرَّمِ لا یُرى ضاحِکا ، وکانَتِ الکَآبَهُ تَغلِبُ علَیهِ حَتّى تَمضِیَ عَشرَةُ أیّامٍ، فإذا کانَ یَومُ العاشِرِ کانَ ذلکَ الیَومُ یَومَ مُصیبَتِهِ وحُزنِهِ وبُکائهِ، و یَقولُ: هُوَ الیَومُ الَّذی قُتِلَ فیهِ الحُسَینُ علیه‏السلام.



» «وسائل الشیعه، جلد 10ٰ صفحه 394»
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۴ ، ۲۱:۵۵
مجید

طرز تهیه دسر نارنگی

طرز تهیه دسر نارنگی, دسر انواع میوه ها
● مواد لازم برای تهیه دسر نارنگی :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۴ ، ۲۱:۵۳
مجید
 
منابع خبری از مذاکره کشورهای حاشیه‌نشین خلیج فارس با رژیم صهیونیستی برای خرید سامانه‌های دفاع موشکی «گنبد آهنین» با هدف «مقابله با تهدیدهای موشکی» ایران خبر داده‌اند.

منابع خبری از مذاکره کشورهای حاشیه‌نشین خلیج فارس با رژیم صهیونیستی برای خرید سامانه‌های دفاع موشکی «گنبد آهنین» با هدف «مقابله با تهدیدهای موشکی» ایران خبر داده‌اند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۴ ، ۲۱:۵۱
مجید
موافقان برجام قائل هستند فرصت‌های برجام بیشتر از تهدیدهای آن است و منتقدان عکس این موضوع را قائل هستند؛ این نشان می‌دهد که چه از نظر فرصت‌ها و چه از نظر تهدیدها ارزش وقت گذاشتن و شنیدن صداهای متفاوت برای بهبود طرح حتما لازم بود
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۴ ، ۲۱:۴۶
مجید

مرغ پرتقالی با ادویه فرانسوی

مرغ پرتقالی با ادویه فرانسوی , طرز تهیه مرغ پرتقالی
مرغ با پرتقال و ادویه‎های پر خاصیت، غذایی خوشمزه، دل‎چسب و سالم است که خانواده شما را شاداب نگه می‌دارد.

مناسب برای :4 نفر
زمان آماده سازی : کمتر از 1 ساعت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۴ ، ۲۱:۴۳
مجید