جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

۳۲ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

 

بسم الله الرحمن الرحیم

کارهای تحقیقاتی را غیررسانه ای دنبال می کرد

بسیاری از فرماندهان دفاع مقدس در سالهای بعد از جنگ در رده های مدیریتی و فرماندهی ستادی کار می کردند و کمی از میدان عمل رزمی فاصله گرفتند. یعنی فرمانده تیپ، نیرو و لشکر یا جانشین شدند و معاونتهای ستادی را به عهده گرفتند اما شهید طهرانی مقدم همین کار تحقیقاتی و پژوهشی خود را در حوزه موشک ادامه داد. حتی در مرحله ای هم که حاج حسن آقا به عنوان جانشین نیروی هوایی سپاه منصوب شد – به گمانم در زمان فرماندهی شهید احمد کاظمی بود – ایشان به درخواست خودش از این مسئولیت کناره گیری کرد. یعنی با اینکه به مقام مهم جانشینی فرماندهی نیرو برگزیده شده بود ولی داوطلبانه تقاضا کرد که از این مسئولیت کنار برود تا بهتر بتواند به پروژه هایی که در زمینه موشکی داشت می کرد برسد. در حقیقت روی این داستان متمرکز شده بود که در واقع فداکاری بزرگی بود، چون کاری را که ایشان دنبال می کرد، چندان اسم و رسمی در بر نداشت. در اصل، شهید طهرانی مقدم در کار تحقیقاتی بود و به صورت غیررسانه ای آن را دنبال می کرد.

(راوی: دکتر محمد جعفری

jfrn.ir جبهه فرهنگی راویان نور
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۰ ، ۲۳:۵۷
مجید

 

بسم الله الرحمن الرحیم

راوی: عفت شجاع، همسر شهید صیاد شیرازی

او هم به اسم، علی بود و هم به صفت، علی گونه. سعی می کرد فرموده های حضرت علی(ع) را در زندگی ساری و جاری کند. به عنوان مثال در بعد رعایت ساده زیستی یادم می آید که در اتاق کارش روی زمین می نشست و کارهایش را انجام می داد. احساس کردم شاید معذب باشد. پیشقدم شدم و رفتم یک سری صندلی گرفتم. با دیدن آنها بر خلاف انتظار اولیه ام، علی نه تنها شاد نشد، بلکه ناراحت هم شد. می گفت: «دنیا آهسته آهسته آدم را در کام خود فرو می برد.. قدم اول را که برداشتی تا آخر می روی. لذا باید مواظب همان گام اول باشی

jfrn.ir جبهه فرهنگی راویان نور
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۰ ، ۲۳:۳۵
مجید

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

در زندان وزارت دفاع یکی از افسران چترباز عراقی هم زندانی بود آن افسر ورزیده در مورد وضعیت خوب نیروهای عراقی و پایین بودن توان رزمی نیروهای ایرانی صحبت می کرد و می گفت اگر نیروهای ایرانی با انگیزه بالایی که دارند آموزش و آمادگی رزمی نیزداشتن یک ارتش قوی تشکیل می دادند ایشان با مترجم اردوگاه که یکی از اسرا به نام علی عرب بود صبح ها در حیاط زندان می دوید از استقامت خود در دویدن می‌گفت و آن را عامل برتری نیروهای عراقی در جبهه یاد می‌کرد یک روز به او گفتیم حاضریم با هم بدهیم تا ببینیم چه کسی بهتر می دود قبول کرد و از همان ابتدا خود را برتر و پیروز میدید من و یک نفر دیگر به همراه افسر عراقی و مترجم شروع به دویدن کردیم چون محیط کوچکی بود حیات را دور می زدیم بعد از حدود یک ساعت دویدن آن دو نفر ایستادند و من با افسر عراقی باقی دویدن را ادامه دادیم بنده از اینکه از ایشان سبقت بگیرم خودداری می‌کردم و دوست نداشتم از اون جلو بزنم بعد از چند دقیقه ایشان نفس زنان ایستاد و گوشه‌ای نشست و شاهد بود که من هنوز آمادگی و توان دویدن دارم بعد از این افسر عراقی دیگر آن بحث‌ها را پیش نکشید و با احترام بیشتری با ما برخورد می‌کرد

 سید علی اکبر ابوترابی

 

jfrn.ir جبهه فرهنگی راویان نور
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۰ ، ۲۳:۳۳
مجید

بزرگ ترین دروغ ایرانی ها پشت تلفن:

 

اونم سلام میرسونه…

 

☆در حالی که اون عین خیالشم نیست

مـردى بـه رسـول خـدا(صلی الله علیه و آله و سلم) عـرض کـرد: اى رسـول خـدا، چـهـار کـار خوشایند من است:زنا، شـرابـخوارى، دزدى و دروغ. اما هر کدام را که بفرمایید به خاطر شما ترک مى کنم حضرت فرمود: دروغ را رها کن مرد رفت و تصمیم گرفت، زنا کند اما با خودش گفت:پیامبر از من مى پرسد (که زنـا کـرده اى یـا نـه)،اگـر انکار کنم، قولى را که به ایشان داده ام شکسته ام و اگر اقرار کنم، حد مى خورم سپس تصمیم گرفت دزدى کند، بعد تصمیم گرفت شراب بخورد، اما هر بار همین فکر رابـا خود کرد لذا نزد رسول خدا برگشت وعرض کرد: شما راه را بکلى بر من بستید، من همه این کارها را رها کردم. (میزان الحکمه،ج۱۱)  استفاده از مطالب همراه با آدرس سایت وبا ذکر «صلوات»  جایز است 

jfrn.ir جبهه فرهنگی راویان نور
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۰ ، ۲۳:۱۷
مجید

پیک خوش خبر هنگام عملیات الی بیت‌المقدس حاج قاسم دستور داد روی دژ دوم عراقی ها را شناسایی کنیم نزدیک غروب دوربین دید در شب و قطب نما را برداشتم و به اتفاق دو نفر دیگر حرکت کردیم پشت دژ اول نماز مغرب و عشا را خواندیم و آماده رفتن بودیم که جوان خوش سیمایی رسید و پرسید مهدی کیه؟! جلو رفتم و گفتم من مهدی ام گفت حاجی دستور داده برگردید امشب نمی خواد برید شناسی تعجب کردم حاج قاسم قبلا برای انجام شناسایی خیلی اصرار داشت چه اتفاقی افتاده بود که منصرف شده و پیکی برای لغو شناسایی فرستاده است پرسیدم مطمئنی گفت بله وقتی وارد سنگر حاجی شدیم پرسید چرا برگشتی گفتم مگر شما پیک فرستادید که شناسایی لازم نیست با تعجب گفت من کسی رو نفرستادم در همان حال بادشروع به وزیدن کرد و کمی بد طوفان شدیدی منطقه را در بر گرفت به طوری که گرد و خاک هوا را تیره و تار کرد حاجی بعد از مشاهده آن وضع گفت آن فرد هر کسی که بوده خدا خیرش بده چون اگر در این طوفان جلو می رفتید حتما مسیر را گم می کردید و اسیر می شدید. خاطره از محمد مهدی شفازند واحد اطلاعات عملیات لشکر ۴۱ ثارالله کرمان

لطفاً سایت (جبهه فرهنگی راویان نور)

به دیگران معرفی کنید

آدرس سایت ما  jfrn.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۰ ، ۲۳:۱۴
مجید

#عبور_از_سیم_خاردار_نفس #قسمت35

چند ساعت بعد حرف های آرش را برای سوگند تعریف کردم. با تعجب نگاهم کردو گفت: ــ اونوقت نظرت؟ سرم راپایین انداختم. ــ چی بگم ما هیچ جوره به هم نمی خوریم. ــ خب پس بهش خیلی راحت بگو. ــ سکوت کردم و زل زدم به انگشتای گره شدم. سوگند دخترخوبی بود و من خیلی قبولش داشتم، با این که دوست صمیمیم بود، ولی بازم روم نمیشد بهش همه چی رو بگم. بعد از سکوت کوتاهی ناگهان هینی کشید، که وادار شدم هراسون نگاهش کنم و بگم: ــ چی شد؟ چشمهاش اندازه گردو شده بود و داشت نگاهم می کرد، وقتی ترس من رو دید گفت: ــ راحیل!نگو که… من فقط سرم رو به علامت مثبت تکون دادم. با گفتن خدای من سرش رو بین دستاش جا داد و من چقدر یه لحظه احساس حقارت کردم از داشتن همچین دل سرکشی. سوگند سرش رو بلند کردووقتی حال بدمن رودید، یهورنگ عوض کرد. ــ البته آدم ها عوض میشن عاشقی که جرم نیست، شاید به خاطر تو عقایدشم تغییر کرد. بعد قیافه اش روجمع کردوادامه داد: ــ یه وقتایی استثناهم پیش میاد، امیدوارم آرش از اون دسته باشه. می دونستم به خاطر من این حرف ها رو می زنه، وگرنه حرفی که زد نیاز به معجزه داشت. نگاهی بهش انداختم. ــ نامزد خودت یادت رفته؟ افکارش عوض شد؟ آهی کشید. ــ خب من سادگی کردم، بعدشم مگه همه ی آدم ها یه جورن؟ وقتی عاشقی از سرم پرید تازه چشم هام باز شدو خیلی چیزهارو دیدم که اصلا قبلا نمی دیدمشون. #به‌قلم‌لیلافتحی‌پور #ادامه‌دارد..

لطفاً سایت( جبهه فرهنگی راویان نور)

به دیگران معرفی کنید

آدرس سایت ما  jfrn.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۰ ، ۲۳:۰۸
مجید

 

بسم الله الرحمن الرحیم

صل الله علیک یا صاحب الزمان عج

هرگز گمان نکنیم که به دلیل غیبت، تابش نور امام در زندگی ما کم رنگ است.

ما بدون نور و هدایت و حمایت امام زمان لحظه ای ارامش نداریم فقط میزان فهم و بهره برداری برای افراد بستگی به میزان تقرب و تعهد شخص به امام دارد

امام باقر علیه السلام می‌فرماید:

لَنُورُ الْإِمَامُ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ- أَنْوَرُ مِنَ الشَّمْسِ الْمُضِیئَةِ بِالنَّهَارِ- وَ هُمْ وَ اللَّهِ یُنَوِّرُونَ قُلُوبَ الْمُؤْمِنِین‏»کافی،ج،۱ص۱۹۴

حتما نور امام در دل مؤمنین از تابش نور خورشیدی که در روز نور افشانی می کند، بیشتر است

 امام زمان علیه‌السلام لحظه به لحظه قلوب اهل ایمان را منور می‌کند. حتی زمان غیبت، دل مؤمن از وجود امام بی‌بهره نبوده، وهمواره قدمگاه اوست، و به همین جهت رویش معرفت و محبّت در دل مؤمن امری مستمر و دائمی است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۰ ، ۲۳:۰۵
مجید

باسلام  وآرزوی سلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران وتعجیل درفرج آقاامام زمان (عج)
رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) فرمودند: «اولین کسی که از این حضور حماسی و پر شور منتفع می‌شود شما هموطنان غیور و حماسه ساز هستید و انتخاب درستِ امروز؛ سازنده فردایی بهتر برای همه ماست.»
 انتخابات 28 خرداد 1400 با حماسه بیاد ماندنی مردم ایران و با تأسی از راه و مسیر بزرگ جهادگر جهان اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با شکوه و عظمت برگزار شد.
 مردم ایران اسلامی با حضور خود در شعب انتخابات سراسر کشور، بار دیگر مردم سالاری دینی را یکپارچه و متحد به رخ جهانیان کشیدند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۰۰ ، ۱۴:۲۴
مجید

 

 

از اصول مراقبت کنید، اصول یعنی ولی فقیه، خصوصا این حکیم، مظلوم، وارسته در دین، فقه، عرفان، معرفت؛ خامنه‌ای عزیز را عزیز جان خود بدانید. «شهید سلیمانی» 

jfrn.ir جبهه فرهنگی راویان نور



jebhe-jfrn.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۰۰ ، ۱۵:۴۰
مجید

 

 

 

شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در عملیات کربلای یک در روز پنجم تیر ماه سال 1365 در جمع همرزمانش به چرایی ریزش افراد انقلابی اشاره داشته است:

«برادرها می‌دانند اول انقلاب در راهپیمایی‌ها، در وضعیت‌ها، خیلی انقلابی‌ها داشتیم، یکی از مطالبی که ما باید توجه داشته باشیم به حقانیت این انقلاب و اخلاص این انقلاب و الهی بودن این انقلاب، این است که این انقلاب هر چه جلوتر می‌رود، مخلص‌تر و خالص‌تر می‌شود، خالص بودنش غربتش است.

این خط، شما نگاه بکنید هر چه ناخالص، هر چه ناپاک، هر چه آدم‌هایی که ظرفیت ندارند هِی از این خط خارج می‌شوند و خودشان می‌بُرند؛ بنا به توجیه در مسائل اقتصادی، بنا به توجیه در مسائل سیاسی، بنا به توجیه در مسائل نظامی، به هر صورت کشش این خط را ندارند.»

jfrn.ir جبهه فرهنگی راویان نور



jebhe-jfrn.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۰۰ ، ۱۵:۰۹
مجید