جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

ماجرای گریه هاشمی برای عزل بنی صدر

چهارشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۰۰ ب.ظ

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

 

احمدی نژاد با نظر رهبری مخالف بود، نامه را گم کرد

مشرق نوشت: حجت‌الاسلام محمدی ری‌شهری در خاطرات خود به نامه رهبری و اقدام احمدی‌نژاد آن هم خلاف حکم آیت الله خامنه‌ای در الحاق سازمان حج و زیارت به سازمان میراث فرهنگی اشاره کرده و می‌گوید: سابقه داشت که وقتی احمدی‌نژاد با نظری مخالف بود، بعضی از نامه‌ها گم می‌شد. ری‌شهری نماینده سابق ولی‌فقیه در امور حج درباره گم‌شدن نامه رهبر انقلاب در دولت احمدی‌نژاد و عدم توجه دولت به تذکر آیت‌الله خامنه‌ای درباره عدم ادغام سازمان میراث فرهنگی با سازمان حج و زیارت در زمان ریاست مشایی بر میراث فرهنگی می‌نویسد: به‌هرحال در وضعیت جدید با پیشنهاد آقای مشایی و پذیرش آن از سوی آقای احمدی‌نژاد، دولت به فکر ادغام کل سازمان حج و زیارت در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افتاده بود و در تاریخ ۲۹/۱/۸۸ نیز اعلام شد که در شورای اداری دولت، ادغام این دو سازمان مورد تصویب قرارگرفته است. بلافاصله بعد از اعلام این خبر، طی تماس تلفنی با آقای حجازی، ماجرا را پرسیدم. ضمناً من شنیده بودم جلسه مزبور به ریاست آقای احمدی‌نژاد برگزار شده بود اما آقای حجازی اظهار داشت: سه‌شنبه هفته قبل در جلسه شورای اداری به ریاست آقای دکتر داوودی معاون اول رییس‌جمهور، ادغام این دو سازمان با یکدیگر به تصویب رسید که به دلیل مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با آن، قرار شد این مصوبه اعلام نشود ولی آقای احمدی‌نژاد بر خلاف نظر قبلی امروز دستور اعلام این خبر را داد. پس‌ از آن در تاریخ ۴/۲/۸۸ اطلاع دادند آقای بقایی قائم‌مقام آقای مشایی در سازمان میراث فرهنگی، پیگیر ملاقات این‌جانب برای برکناری آقای قهرودی بودند … که من به ایشان پیغام دادم: با توجه به نظر مخالف مقام معظم رهبری با ادغام، ما نمی‌توانیم اقدامی دراین‌باره انجام دهیم … "بقایی نیز گفته بود: نظر مقام معظم رهبری به ما ابلاغ نشده است.”اتفاقاً آن شب آقای حجازی را دیدم و پاسخ آقای بقایی را با ایشان در میان گذاشتم و ایشان گفت: هفته قبل نظر مقام معظم رهبری طی نامه‌ای به‌صورت کتبی به رییس جمهوری ابلاغ‌ شده و فردا هم مجدداً نسخه‌ای از این نامه را ارسال خواهیم کرد. من تا آن موقع از این موضوع بی‌اطلاع بودم و لذا برایم سؤال شد که چگونه علی‌رغم ابلاغ نظر رهبری، آقای احمدی‌نژاد دست به چنین اقدامی زده است؟! البته پیش از آن‌هم سابقه داشت که وقتی ایشان با نظری مخالف بود، بعضی از نامه‌ها گم می‌شد!

 

رتبه ارتش ایران در جهان؟

مؤسسه «گلوبال فایر پاور» که در رتبه‌بندی ارتش‌های جهان شهرت دارد، هر ساله گزارشی در این زمینه انتشار می‌دهد و بحث‌های انتقادی- تحلیلی فراوانی را در میان کارشناسان امور نظامی و سیاسی به راه می‌اندازد. به تازگی مؤسسه یاد شده رتبه‌بندی ۱۲۶ ارتش جهان را برای سال ۲۰۱۵ میلادی انتشار داده است. این موسسه یادآوری می‌کند که در تهیه و تنظیم این رتبه‌بندی قدرت هسته‌ای کشورها لحاظ نشده است. با توجه به این ملاک‌ها، «گلوبال فایر پاور» رتبه‌بندی ۱۰ ارتش بزرگ جهان را به شرح زیر تعیین کرده است.

یک شنبه

بر پایه این رتبه‌بندی ایران، رتبه بیست و سوم، عربستان سعودی رتبه بیست و هشتم، امارات رتبه پنجاهم، عمان رتبه شست و نهم، کویت رتبه هفتاد و یکم، قطر رتبه هفتاد و هفتم و عراق رتبه صد و دوازدهم را دارد.

 

روایتی از اختلاف چمران با مهندس بازرگان

ابراهیم یزدی دبیر کل گروهک نهضت آزادی به تازگی گفته است اسنادی داریم که نشان می‌دهد دکتر چمران بعد از انقلاب به عنوان عضو شورای مرکزی نهضت آزادی صورت جلسات را امضا کرده. انکار عضویت او در نهضت آزادی نه به نفع ایشان است و نه به نفع آقای مهدی چمران. حرف‌های مهدی چمران متأثر از شرایط و فضای موجود است و هیچ سندیتی ندارد. هنگامی که نهضت آزادی در سال 1340 تشکیل شد ما ایران نبودیم، اما دکتر چمران، دکتر شریعتی، صادق قطب‌زاده، پرویز امین و من نهضت آزادی خارج از کشور را تاسیس کردیم. مهدی چمران با بیان اینکه من صحبتی که دکتر یزدی کردند و بحثی که داشتند کاری ندارم دکتر یزدی مسئله و جایگاهش جداست. گفت: قبل از انقلاب دکتر چمران در آمریکا زندگی می‌کرد با یکسری تشکیلاتی مانند جبهه ملی ارتباطت و فعالیتی داشت که در زمان خود دارای ارزش بود. وی افزود: شهید چمران به مهندس بازرگان به عنوان استادش احترام بسیار می‌گذاشت. اما وقتی که مهندس بازرگان می‌خواستند هواپیما «اف 14 » را بفروشند، به شدت هم مخالف کرد. رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این نکته در خاطرات مقام معظم رهبری نیز هست. اولین باری که که مهندس چمران را دیدند در همانجایی بود که دکتر جلوی مهندس بازرگان استدلال می‌کرد جنگنده اف 14 را نفروشید. حتی برای این مسأله به خدمت امام رفت. مهندس بازرگان معتقد بود که ایران با کشوری جنگ ندارد. دکتر معتقد بود ایران جنگ ندارد اما دشمنان ایران با ایران جنگ دارند. بنابراین باید قدرت دفاعی داشته باشیم اگر این قدرت را نداشته باشیم حتما با ما می‌جنگند. وی ادامه داد: دکتر با پافشاری روی مواضع خود نگذاشت مهندس بازرگان جنگنده‌ها را بفروشد؛ این نشانه تاریخی را گفتم رفتار دکتر را در مواجهه با مسائل را یادآوری کنم که دکتر حزبی فکر نمی‌کرد و تاریخی و ملی فکر می‌کرد.

 

ماجرای گریه هاشمی برای عزل بنی صدر

عبدالله جاسبی رئیس سابق دانشگاه آزاد در خاطره ای که برای اولین بار می گوید به ماجرای عزل بنی صدر می پردازد. این مصاحبه در آبان ماه 1392 به مناسبت بازخوانی فعالیت های حزب جمهوری اسلامی انجام شده است و در مستند "داستان ناتمام یک حزب" که تیر ماه امسال رونمایی خواهد شد بخش هایی از آن مورد استفاده قرار گرفته است. جاسبی در این مصاحبه می گوید، سال 1361 ما جلسه‌ای با آیت‌الله خامنه‌ای دبیرکل وقت حزب داشتیم. من همین طوری از ایشان سؤال کردم آقای خامنه‌ای حالا خودمانیم چطور شد که امام با عزل بنی‌صدر مخالفت کردند؟ چون بالاخره اگر امام موافقت نمی‌کردند حزب هم اقدامی نمی‌کرد علیه بنی‌صدر و در اصل این اجازه امام بود که حزب هم توانست علیه بنی‌صدر اقدامی انجام دهد.آقای خامنه‌ای در آن جلسه نقل کردند که ما‌‌ همان خرداد 60 جلسه‌ای را با امام داشتیم. همین که امام وارد جلسه شدند من بودم و شهید بهشتی و آقای هاشمی. امام بی‌مقدمه شروع کردند به اعتراض کردن به ما که شما از خدا نمی‌ترسید؟ چرا آن قدر اختلاف ایجاد می‌کنید؟ چرا به فکر مردم نیستید؟ یک آن آقای هاشمی ناراحت شدند و شروع کردن به تند صحبت کردن به امام که ما خجالت بکشیم؟ آن قدر این بنی‌صدر علیه ما حرف می‌زند و آبروی ما را می‌برد شما حرفی نمی‌زنید؟! و بعد آقای هاشمی ساکت شدند و زدند زیر گریه! امام جلسه را ترک کردند و ما هم همین‌طور سکوت کرده بودیم.فردای آن روز حاج احمد آقا به ما زنگ زدند و گفتن دیشب امام خوابشان نبرده است و حکم عزل بنی‌صدر را از فرماندهی کل قوا صادر کرده‌اند و چند روز بعد نیز حکم عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر در مجلس مطرح شد و رای آورد. این داستان عزل بنی‌صدر بود که چطور به تایید حضرت امام رسید.

نماینده مردم تهران در مجلس بررسی و تصویب کلیات طرح هسته‌ای مجلس در جلسه امروز را تدبیر رئیس مجلس برای جلوگیری از فضاسازی‌ها عنوان کرد.

 

یک گاف تاریخی در «پایتخت 4»

چهارمین فصل سریال «پایتخت» از اولین شب ماه رمضان روی آنتن رفته است و طی همین دو قسمتی که پخش شده شباهت‌های آن به کمدی‌هایی نظیر «ایران برگر» و «اخراجی‌ها 3» مورد توجه قرار گرفته است.به گزارش باشگاه خبرنگاران، با این مقدمه آورده است: فارغ از این شباهت‌های مضمونی در سیر روایی داستان «پایتخت 4» یک گاف تاریخی روی داده است.در سریال، «ارسطو» در وضعیتی تصویر می‌شود که همسر چینی‌اش بر اثر سقوط هواپیمای مالزیایی از بین رفته و ارسطو نیز داغدار اوست.درست بعد از مرگ همسر ارسطو است که انتخابات شورای شهر در محل زندگی خانواده «نقی معمولی» برگزار می‌شود و «هما» همسر نقی به عنوان نماینده به شورای شهر می‌رود. این در حالی است که بعد از سقوط هواپیمای مالزی هیچ انتخابات شورایی در کشور ما برگزار نشد.اگر تاریخ سقوط پرواز شماره 17 مالزی - که جولای 2014 برابر با تیر ماه 1393 می‌شود - را کنار زمان برگزاری انتخابات شوراها قرار دهیم، می‌بینیم که بعد از سقوط این هواپیما هیچ انتخابات شورایی در کشور ما برگزار نشده است! آخرین دوره انتخابات شوراهای شهر در کشور ما اسفند 1392 برگزار شد یعنی قبل از سقوط هواپیمای مالزی؛ پس آنچه در «پایتخت 4» تصویر شده، به لحاظ تاریخی ایراد دارد.شاید اگر نویسندگان کار کمی هوشمندی به خرج می‌دادند و به جای انتخابات شوراها از انتخابات شورایاری مثال می‌زدند، این ایراد تاریخی برطرف می‌شد اما احتمالا در فشردگی تولید کسی حواسش به این مطابقت‌های تاریخی نبوده است.

 

اقدام یک نهاد انقلابی، علیه دولت و مذاکرات

یکی از روزنامه‌های صبح امروز، از اقدام یک نهاد انقلابی کشور علیه دولت و مذاکرات هسته‌ای و برخی شخصیت‌های نظام، در قالب کلاس‌های آموزشی خبر دادروزنامه جمهوری اسلامی نوشت: یکی از نهادهای انقلابی، کلاس‌هایی تحت عنوان آموزش سیاسی تشکیل داده و افرادی را به عنوان هدایتگر یا توجیه‌گر سیاسی، مأمور ارشاد کارکنان و نیروهای تحت امر خود کرده استچند تن از کارکنان این نهاد ارزنده برخاسته از انقلاب گفتند: این افراد به اصطلاح هدایتگر، تحلیل‌های یکطرفه سیاسی از قضایای روز ارائه می‌دهند و به صراحت علیه شخصیت‌های روحانی و انقلابی کشور همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تبلیغات اهانت‌آمیز می‌کنند و دولت و مذاکرات هسته‌ای و مذاکره‌کنندگان را با صفات و عبارات ناروا مورد حمله قرار می‌دهند. فضای اینگونه کلاس‌ها فاقد بحث و گفت‌وگوی دو طرفه استدر ادامه خبر این روزنامه آمده: سؤال اساسی این است که آیا ادعای ولایی بودن این نهاد با رهنمودهای رهبر انقلاب درخصوص حمایت از دولت و مذاکرات هسته‌ای و شخصیت‌های بزرگ انقلاب همخوانی دارد؟

 

آغاز اجرای تفکیک جنسیتی در صدا و سیما

به گزارش خبرنگار ایلنا، نرگس آبروانی (معاون صدای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران) به تازگی بخش‌نامه‌ای مبنی بر آغاز طرح تفکیک جنسیتی به مدیران شبکه‌های صدا ابلاغ کرده است. مسئولان شبکه‌های مختلف رادیو ازجمله رادیو ورزش، اقتصاد و جوان نیز براساس دستور صادر شده؛ کار را آغاز کرده‌اند و به این ترتیب تمام اتاق‌هایی که مسئولیت مدیریت آنها با آقایان بوده؛ از کارمند و منشی خانم تخلیه شده است.

 

توضیحات وکیل‌ بقایی درباره‌ دلیل‌ بازداشت

پس از اعلام خبر بازداشت حمید بقایی سؤالات فراوانی پیرامون چرایی این بازداشت در محافل خبری و غیر خبری مطرح شد از این جهت خبرنگار باشگاه خبرنگاران، برای پیگیری این سأالات به سراغ "سید علی‌اصغر حسینی" یکی از وکلای حمید بقایی رفت. وی در مورد چرایی بازداشت حمید بقایی توضیحاتی را در اختیار باشگاه خبرنگاران قرار داد که در ادامه عینا می‌آید: نام خود آقای بقایی هم در آن لیست 16 نفره‌ای که بخشی از وام‌هایشان توسط نهاد تسویه شده، قرار داشته است و 25 میلیون تومان از وام دریافتی ایشان تسویه شده است. دادسرای محترم پرداخت این مبلغ توسط سرپرست وقت نهاد ریاست جمهوری را غیرقانونی و مجرمانه تشخیص داده و اتهام اختلاس به آقای بقایی تفهیم و ایشان از تاریخ 18/3/1394 بازداشت شده‌اند. اسناد و مدارک مربوط به قانونی بودن این پرداخت و رد اتهام انتسابی به آقای بقایی در دفاعیات مقدماتی توسط خود ایشان مطرح شده و دفاعیات تکمیلی توسط تیم وکلای مدافعین که وظیفه دفاع از ایشان را برعهده گرفته‌اند، ارائه خواهد شد.

 

نمایندگان مجلس هشتم و نهم باید محاکمه شوند!

مرتضی الویری در گفت وگو با خبرآنلاین درباره رویکرد دولت یازدهم گفت: خوش بینانه این است که دولت برای اینکه بتواند پروژه هسته ای را به سامان برساند، ترجیح داده در مورد سیاست داخلی و مسائل فرهنگی و اجتماعی مماشات کند و جریان رقیب را تحریک نکند. اما برخی بر این باور هستند، دولت دغدغه های لازم را در این زمینه ندارد و این ضعف از ابتدای کار دولت هم وجود داشته و اگر مسأله هسته ای هم نبود این نقص را ما می توانستیم در شاکله دولت و از ترکیب کابینه مشاهده کنیم. امیدوارم به زودی چالش هسته ای حل شود تا بهانه ای دیگر برای قصورها نماند و کنشگران سیاسی و اجتماعی نیز با صدای بلندتر مطالبات قانونی مردم را پیگیری نمایند. وی افزود: چیزی که من با اطمینان می توانم بگویم این است که هرگز مجلس نهم تکرار نخواهد شد. این مجلس در غیاب اصلاح طلبان شکل گرفت و اصلاح طلبان به دلیل گله مندی های زیادی که از سال ۸۸ داشتند صحنه را ترک کردند و به صورت نانوشته نه کاندیدا شدند و نه حضور فعالی در آن انتخابات داشتند. نکته دیگر اینکه مجلس نهم درست در زمانی شکل گرفت که دوران شعارهای تند و تیز بود که زادگاه آن دولت گذشته بود. آنها توانسته بودند بر مبنای دوپینگ شعارهای فاقد شعور و آگاهی، خودشان را بالا بکشند. نتیجه اش شکل گیری مجلسی ناکارآمد و بله قربانگو بود. اگر از تعداد محدودی نماینده دلسوز و وظیفه شناس بگذریم، این مجلس و مجلس هشتم در بسیاری از اتفاقات تلخی که در دوره هشت ساله احمدی نژاد افتاد دخیل و سهیم است. اگر یک روز دادگاه عادلانه ای برای محاکمه کسانی که به منافع ملی خیانت کردند و صدمات جبران ناپذیری به کشور وارد کردند تشکیل شود بدون تردید در آن دادگاه باید تعداد زیادی از نمایندگان مجلس هشتم و نهم که یا در مقابل تخلفات سکوت کردند و یا به وسیله اقدامات خاص دولت را به انجام کارهای غیرقانونی تشویق کردند حاضر شوند. من اطمینان دارم که مجلس نهم تکرار نخواهد شد و جریان های تندرو و قانون گریزی که مجلس را از مسیر خود دور کردند جایی در این مجلس نخواهند داشت.


جاسوسی عربستان از سفر احمدی نژاد به جیبوتی

بر اساس یکی از اسناد سری منتشر شده در پایگاه اینترنتی ویکی لیکس ، عربستان سعودی روابط ایران و جیبوتی را و همچنین سفر احمدی نژاد به این کشور را به دقت زیر نظر داشته است. بر اساس یکی از اسناد ویکی لیکس ریاست اداره اطلاعات عمومی عربستان گزارشی سری از روابط ایران و جیبوتی و تاریخچه این روابط تهیه کرده بود. این گزارش شامل سفرهای متقابل مقامات ایران و جیبوتی از جمله سفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران به جیبوتی و امضای توافقنامه های اقتصادی بین دو کشور است.


استیضاح‌ پیاپی وزرا به مصلحت کشور نیست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی استیضاح پی در پی وزرا را به مصلحت ندانست. احمد توکلی  با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور استیضاح‌های پیاپی وزرا را به مصلحت کشور نمی‌دانم، گفت: نمایندگان می‌توانند از حق قانونی خود استفاده کنند٬ اما فکر می‌کنم استیضاح در شرایط فعلی صلاح کشور نیست. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته از اینکه ما می‌گوییم استیضاح به مصلحت کشور نیست٬ نباید اینگونه برداشت شود که عملکرد همه وزرا مورد تأیید ماست، بلکه انتقادهای جدی به عملکرد برخی وزرا وارد است٬ اما شرایط به گونه‌ای است که استیضاح پیاپی وزرا صلاح نیست


علت عدم پخش سرود تیم والیبال امریکا

غلامرضا میرحسینی مدیر شبکه سه سیما گفت: هیچ تعمدی در این کار نبوده است و به دلیل وجود مشکلات فنی نتوانستیم سرود کشور امریکا را پخش کنیم. غلامرضا میرحسینی مدیر شبکه سه سیما، درباره پخش مسابقه والیبال ایران و امریکا از هفته‌ ششم لیگ جهانی 2015 و ایجاد مشکل فنی در این مسابقه گفت: مقداری بی نظمی در محل برگزاری مسابقه والیبال ایران و آمریکا به چشم خورد که باعث شد تا به بعضی از تجهیزات ما صدمه جدی وارد شود و از جمله آن‌ها اینکه یکی از دوربین‌های ما از دست رفت و برای دو دوربین شبکه نیز مشکلات فنی پیش آمد.


دستور وزیر کشور درباره حاشیه سازان

سخنگوی وزارت کشور گفت: وزیر کشور به استاندار تهران دستور داده است که بررسی‌های لازم را درباره اتفاقات روز تشییع پیکر شهدا در تهران انجام دهد.حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: هر گونه تجمع به مجوز استانداری نیاز دارد و استانداری و فرمانداری‌ها هستند که شرایط را بررسی کرده و اگر مشکلی نباشد مجوز تجمع را صادر می‌کنند زیرا وقتی تجمعی انجام می‌شود باید مشکلات ترافیکی و برقراری نظم و امنیت در نظر گرفته شود. همچنین افرادی که تجمعی را برگزار می‌کنند باید مسئولیت پذیر باشند چون اگر مشکلی پیش بیاید از نظر مراجع قانونی، مسئول مربوطه باید مشخص باشد و اگر مشکلی پیش بیاید استانداری‌ها و فرمانداری‌ها مسأله را پیگیری می‌کنند.وی افزود: در رابطه با اتفاقات روز تشییع پیکر شهدا نیز رحمانی فضلی وزیر کشور، به هاشمی استاندار تهران دستور داده است که بررسی های لازم را در این زمینه انجام دهد.وی همچنین درباره مسأله توهین به رئیس جمهور در حرم مطهر امام (ره) گفت:‌من پیش از این اعلام کرده ام که حفظ نظم و امنیت حرم بر عهده سپاه بوده و قرار شده است که سپاه این مسأله را پیگیری کند. تاکنون گزارشی از این بابت به دست ما در وزارت کشور نرسیده است.


همای جنتی را به مجلی می کشاند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در صورتی که کنسرت پرواز همای برگزار شود، مجلس قطعا این موضوع را به طور جدی پیگیری می کند. محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص صدور مجوز برای کنسرت پرواز همای اظهار داشت: وزیر ارشاد چندی پیش هم که به مجلس آمده بود نمایندگان در خصوص برگزاری کنسرت پرواز همای از او سوال هم کردند. وی افزود: وزارت ارشاد متأسفانه استراتژی مناسبی در خصوص مباحث فرهنگی ندارد. ما در جلسه ای که با وزیر ارشاد داشتیم توقعمان از جناب وزیر این بود که راهکار مناسبی را برای برخی از کنسرت ها ارائه دهند که این طور نبود.عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان تاکید کرد: در صورتی که کنسرت پرواز همای برگزار شود مجلس قطعا  این  موضوع را به طور جدی پیگیری می کند.

 

حمله یک جریان خاص به روحانی معروف

حجت الاسلام زائری که چندی پیش در صفحه اینستاگرام خود انتقاداتی را به حضور احمدی نژاد بر روی سن در مراسم تشییع شهدای غواص کرده بود، اخیرا با تهمت ها و فحاشی هایی در این صفحه و از سوی برخی جناح های سیاسی مواجه شده است که بر اثر همین موضع طی نامه ای به وزیر اطلاعات که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است خواستار رسیدگی به این موضوع شده. در این نامه آمده:

جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر علوی
وزیر محترم اطلاعات
با سلام و احترام
از آنجا که تأمین امنیت عمومی و مقابله با توطئه ها و تهدیدها علیه محیط اجتماعی با شماست و در زمان حاضر فضای مجازی اهمیتی معادل فضای حقیقی پیدا کرده است، به اطلاع می رساند من به عنوان یک شهروند اخیرا با توهین ها و تهمت هایی در فضای اینستاگرام روبرو شده ام که بعضا طبق قانون مستوجب حد شرعی است و حتى مورد تهدید صریح و مستقیم قرار گرفته ام. کاملا واضح است این هجوم مجازی به شکل سازماندهی شده برای اهداف سیاسی در ماههای آینده و در آستانه انتخابات مجلس و خبرگان و در حمایت از یک جریان خاص صورت می گیردمی گویند در سالهای گذشته ارقام هنگفتی اموال ناپدید شده است و سرنخی از آنها به دست نیامده ، اینک این سرنخ را بگیرید و ببینید به کجا می رسید. شاید بخشی از آن اموال دارد اینجا برای اشتغال زایی برای جماعتی بی ادب و هتاک در پشت مانیتورها و به شکل گروهی هزینه می شود .
با تشکر و دعای خیر
محمدرضا زائری

 

هلوکاست رسانه ای علیه مهناز افشار

مهناز افشار با انتشار بیش از ده توئیت به حاشیه‌های پیش آمده پس از ازدواج و تولد فرزندش پاسخ گفت. او پس از انتشار گزارشی در یکی از سایت‌های خبری در چند توئیت پشت سر هم درباره حاشیه‌هایی که برای او و خانواده‌اش به وجود آمده واکنش نشان داد.
برخی از توییت های مهناز افشار به شرح زیر است:

ـ از روزى که وارد سینما شدم تا امروز با حاشیه‌سازى درگیر بودم؛ اما در یک سال گذشته هدف بازى‌هاى سیاسى و تسویه حساب‌هاى شخصى قرار گرفتم

ـ هلوکاست رسانه‌اى علیه من و همسرم به راه انداخته‌اند که این بار سکوت نخواهیم کرد. ما حقوقى داریم و آنطور که شایسته بدانیم از آن استفاده مى‌کنیم.

ـ اینکه آقاى محمدعلى رامین چه کارى کرده به من ارتباطى ندارد. من نه همکارى با ایشان داشتم و نه شراکتى. بنده قاطعانه با ایدئولوژى ایشان مخالفم

ـ متاسف و ناراحتم که روزنامه‌ها و مجلاتى در دوره معاونت مطبوعاتى آقاى رامین توقیف شدند و افراد بسیارى از کار بیکار شدند اما من بى‌تقصیرم.

ـ موضوع مهریه من از سخیف‌ترین موضوعاتى بوده که تاکنون مطرح شده. مگر ازدواج من تجارت بوده که ٢٢ میلیارد یا ٣٠ میلیارد بخواهم؟ اى کاش صحت داشت.

ـ این دروغ زایمان در آمریکا را از کجا آوردند نمى‌دانم. من نه فرزندم را در آمریکا به دنیا آوردم و نه دنبال تابعیت و شناسنامه آمریکایى بودم.

ـ حرف‌هایم تمام نشده اما به قول رسول یونان، و سرانجام از قصه‌های شکارچیان، چیزی نمی‌ماند...

 

قطع یارانه معلمان

یکی از کاربران تابناک در بخش تماس با ما نوشت: با سلام وعرض ادب باتوجه به اینکه سایت تابناک یکی از معتبرترین سایت های خبری وتحلیلی کشور بوده ومشکلات مردم را به گوش مسولین می رساند ودر واقع پل ارتباطی بین مردم و مسئولین است واز طرفی ما جایی را به غیر از سایت تابناک نیافتیم که دردنامه خود را عرضه کنیم لذا خواهشمندیم درخواست ما عده ای از معلمان که یارانه خردادشان قطع شده است را به گوش مسئولین برسانند و علت این قطع را جویاشوند هرچند که در سایت اعتراض درخواست داده ایم ولی در آن سایت شغل ها به تفکیک تعریف نشده اند.خواهش می کنیم مسئولین آ پ را هم در جریان قرار دهید.

 

تجمع سپرده گذاران میزان

کاربر دیگر تابناک نوشته است: تجمع صدها تن از سپرده گذاران مؤسسه میزان منجرب بسته شدن خیابان بهار روبروی استانداری خراسان رضوی برای حدود 2 ساعت که از ابتدای ساعت 10 تا 1 ظهر در محل بوده و شعارهایی سر می دادند عدم شفافیت و عدم اجرای وعده های بی اساس مسئولین از جمله استاندار باعث تجمع و خواستار حمایت و جوابگویی مسئولین استانی به وضع نابسامان سپرده گذاران میزان بعد گذشت 5 ماه خبری از پرداخت مطالبات نیست .

تکذیب صدور حکم اعدام برای محمدعلی طاهری

یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرگزاری میزان، خبرگزاری رسمی قوه قضائیه، درباره خبر مربوط به حکم اعدام رئیس فرقه عرفان کیهانی گفته است: «حکم محمد علی طاهری تا به امروز صادر و ابلاغ هم نشده است.» روز گذشته (شنبه) سید محمود علیزاده‌ طباطبایی، وکیل محمدعلی طاهری، در گفت و گو با تسنیم از صدور حکم اعدام درباره موکلش خبر داده بود. هرچند علیزاده طباطبایی اعلام کرده بود که این حکم ابلاغ نشده است.

 

اخراج دسته‌جمعی کارگرانی که درباره کارگران می‌نوشتند!

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) که به عنوان منبع طرح و پیگیری اخبار کارگری شناخته می‌شود، خبرنگاران بخش کارگری خود را به شکل دسته جمعی اخراج کرده است.

سایت میدان، با انتشار خبر کوتاهی در این‌باره نوشته است: «ایلنا، تنها خبرگزاری رسمی ایران که اخبار کارگران را پوشش می‌داد، حالا خود دست به اخراج دسته جمعی خبرنگارانش زده است. اخراج دسته‌ جمعی، قراردادهای موقت و یک‌طرفه و نبود امنیت شغلی، یکی از موضوعاتی است که ایلنا بارها درباره آن‌ها خبررسانی کرده است.»

 

سال گذشته مراجع و شورای عالی امنیت ملی مانع محرومیت والیبال ایران شدند

محمد دامادی نماینده مردم ساری با بیان این‌که اگر مراجع تقلید نظری درباره حضور بانوان در ورزشگاه نداده باشند نباید مشکلی وجود داشته باشد٬ گفته: این که بانوان را به طورکل منع کنیم کار درستی نیست مثل این‌که بگوییم دندانپزشک خانم در بیمارستان نداشته باشیم این شدنی نیست ما راننده‌های تاکسی خانم هم داریم حتی بعضی راننده ماشین‌های سنگین هم خانم هستند. این که بگوییم بانوان به سالن نیایند درست نیست. با حضور بانوان در استادیوم هیچ اتفاق غیر اخلاقی و خارج از عرفی نمی‌افتد. خانم‌ها اجازه دارند که به کنسرت‌های موسیقی بروند و شرکت کنند ٬استادیوم ورزشی هم مانند کنسرت موسیقی است پس نباید از ورود آن ها جلوگیری شود. ما در یک صورت می‌توانیم بگوییم بانوان به استادیوم نروند؛ آن هم وقتی است که مراجع تقلید درخصوص عدم حضورشان فتوا شرعی داده باشند. سال گذشته تا مرز محروم شدن از مسابقات هم رفتیم اما از شورای عالی امنیت ملی و مراجع خواهش‌ کردیم که کمک کنند تا ورود تعدادی خانم خبرنگار موافقت شود و ما از محرومیت جلوگیری کنیم .

 

استدلال صباغیان درباره مناسب بودن رابطه امام خمینی و مهندس بازرگان

هاشم صباغیان در گفت و گو با روزنامه قانون به مناسبت سالگرد شهادت شهید چمران در باره رابطه امام(ره) و مهندس بازرگان گفته: رابطه خیلی خوبی بود، به طوری که قبل از اینکه آقای خمینی به تهران بیایند ما وقتی مشکلاتی داشتیم به قم می‌رفتیم. یک نوع تشریفاتی هست که با این تشریفات اهمیت افراد نشان داده می‌شود، در روحانیون هم این‌گونه هست که وقتی یک تعدادی از روحانیون نزد یک روحانی بزرگ می‌روند، آن روحانی هرکس را که دعوت کند و کنار خودش بنشاند یعنی او را به بقیه آن جمع ارجح می‌داند. مثلا ما زمانی که انتخابات مجلس خبرگان را برگزار کردیم نمایندگان منتخب را نزد آیت الله خمینی بردیم، آقای حاج شیخ بهاءالدین محلاتی که در شیراز بود، کسی بود که اجتهاد آقای خمینی را گواهی کرده بود، در آن جمع که همه هم روحانی بودند، اولین کسی که آقای خمینی دعوت کردند که کنارشان بنشیند ایشان بود. این را مثال زدم تا متوجه شوید. زمانی هم که ما با هیات دولت نزد آقای خمینی می‌رفتیم به دو صورت بود؛ گاهی چند نفر که کار داشتند خودشان می‌رفتند، چون حرف‌های آقای خمینی فصل‌الخطاب بود و یک حرفی که می‌زد کسی روی آن حرف نمی زد. گاهی هم با تعدادی از اعضای شورای انقلاب به قم می‌رفتیم، حدود 5، 6 نفر از وزرا و 5، 6 نفر هم از اعضای شورای انقلاب بودند، معمولا مواقعی بود که با شورای انقلاب اختلاف داشتیم و آقای خمینی نظر می‌داد و موضوع را حل می‌کرد، در این مواقع وقتی وارد می‌شدیم عده ای خم می‌شدند و دست آقا را می‌بوسیدند ولی ما دست می‌دادیم. وقتی مهندس بازرگان وارد می‌شدند، با وجود آن که در آن جمع آقایان مطهری و بهشتی و دیگران هم بودند آقای خمینی مهندس بازرگان را در کنار خودش می‌نشاند، با آن مقدماتی که گفتم یعنی آقای خمینی مهندس بازرگان و نقش او را نسبت به دیگران ارجح می‌دانست. روابط خیلی خوبی بود. آقای خمینی یک هیاتی را برای حل مسئله کردستان تعیین کرد که مرحوم فروهر، من، دکتر چمران و مرحوم عزت سحابی بودیم که آقای چمران بنا به اتفاقاتی که در جریان پاوه پیش آمده بود صلاح دید که نیاید و به جای خودش تیمسار فلاحی را فرستاد. هیات دولت، شورای انقلاب و آقای خمینی اختیارشان را به این هیات داده بودند و به تشریفاتی احتیاج نبود. وقتی که دولت موقت استعفاء داد ما در کردستان بودیم، بعد از استعفای دولت، دفترآقای خمینی بیانیه داد که آن هیات به قوت خودش باقی است و کار را ادامه دهد، در حالی که دولت موقت وجود نداشت. این را گفتم که ببینید روابط چقدر حسنه و خوب بود. اما عده ای به دلایل مختلف حرف‌هایی در مورد رابطه آقای خمینی و مهندس بازرگان زده اند که به دلایل مختلف هیچ کدام‌شان درست نیست. یکی از دلایلی که شاید کمتر گفته شده باشد این است که وقتی استعفای دولت موقت پذیرفته شد، مهندس بازرگان به عنوان رئیس شورای انقلاب تعیین شد و تا مدت‌ها با این‌که نخست وزیر نبود ولی رئیس شورای انقلاب بود.

 

آیت‌الله مصباح انقلاب را رها کرد ولی بازگشت

رسول جعفریان در بخشی از گفت و گوی خود با خبرگزاری آنا با موضوع بررسی افکار دکتر علی شریعتی، درباره نسبت جناح راست با انقلاب و انقلابی‌گری گفته: جریان راست یا آنچه حالا به آن اصولگرایی گفته می‌شود، دو بخش بودند، چنان‌که قبل از انقلاب هم همین تقسیم مطرح بود. جناحی از راست‌های انقلابی، مدافع شریعتی بودند و او را دوست داشتند، ضمن این‌که مرتب می‌گفتند البته اشکالاتی دارد. عده‌ای هم سخت منتقد بودند و در عین حال انقلابی. بخشی از جریان راست انقلابی، پیش از انقلاب به خاطر انتقاد از شریعتی، انقلاب و روش انقلابی را هم کنار گذاشتند و رفتند. نمونه‌اش خود آیت‌الله میلانی و اطرافیان ایشان بودند. آقای مصباح هم جزو همین‌هاست، که اول خیلی‌خیلی انقلابی بودند و بعد تردید کردند. آقای میلانی در این زمینه، یک پدیده است. البته آقای مصباح بعد از انقلاب باز به تدریج به دامن انقلاب برگشت که این هم به خاطر سیاست امام(ره) بود که از کارهای ایشان برای آموزش طلاب حمایت کرد. ایشان اوائل با احتیاط وارد انقلاب شد و البته سال‌هاست که دیگر به صورت جدی در مجموعه کار می‌کند. این را بگویم که بعد از انقلاب، جریان اصولگرایی کمابیش به همین صورت ماند. البته هر از چندی در این جریان تحولی رخ می‌داد و مثلا نامه‌ای یا سندی کشف می‌شد و کسانی مطالب تازه‌ای می گفتند، اما واقعیت آن است که جناح راست همچنان آن حالت را دارد. بخشی که خیلی سنت‌گراست، معمولا انتقاد بیشتری نسبت به شریعتی دارد. در عوض، برخی از انقلابیون اصولگرا، نسبت به تأثیر شریعتی در انقلاب واقف هستند و از زاویه انقلابی بودن و این‌که واقعیاتی را دیده‌اند، از او حمایت می‌کردند و می‌کنند.

 

مهاجرانـی: دربـاره سند ویکی لیکس توضیـح می‌دهـم

انتشار سندی در سایت ویکی‌لیکس مبنی بر اینکه دولت عربستان سعودی هزینه تحصیل پسر عطاءالله مهاجرانی، وزیر پیشین ارشاد ایران را به عهده گرفته، در رسانه‌های فارسی زبان و شبکه های اجتماعی خبرساز شده است. این سند نشان می دهد که دولت عربستان به تقاضای عطاءالله مهاجرانی، قبول کرده که شهریه دانشگاه و هزینه مسکن علی مهاجرانی را برای چهار سال بپردازد که مجموعاً ۶۵ هزار پوند (حدود صد هزار دلار) می شود. مهاجرانی به بی‌بی‌سی فارسی گفت که در زمان مناسب در مورد آنچه ویکی‌لیکس منتشر کرده پاسخ می‌دهد.

 

ایران باید برای مستضعفان عالم سلاح هسته‌ای بسازد!

یک سایت افراطی که به تازگی شروع به کار کرده با درج این مقدمه که « علوم پوزیتیویستی کار را برای انجام آزمایش و کسب تجربه برای تایید یا رد یک نظریه بجایی می کشاند که حتی به خود اجازه می دهند با یک ملت با قدمت چندین هزار ساله بازی کنند. اما وقتی به دقت این بازی و عملکرد بازیکنان و رفتارهای آنان را رصد می کنید تنها به یک نتیجه می رسید : « آزمایش» و با تأکید بر برداشته نشدن تحریم‌های ایران نوشته: اما این بار ایران باید ابتکار عمل را به دست گیرد و آزمایش را برای آزمایش امتحان کند. برای خروج از این بن بست آزمایش بازی گونه باید قویا روی میز مذاکرات بکوبد و با لبخندی ظریف اما محکم اعلام کند که در صورت عدم حذف تحریم ها بصورت یکجا، ایران به سمت تهیه سلاح هسته ای خواهد رفت. ادعایی بدون تعارف و برون آمده از لفافه.

اما اگر آقایان مجوزدار تیم مذاکرات هسته ای ایران فاقد چنین درایت و صلابتی برای عنوان کردن این موضوع هستند؛ آرمان پرس اعلام می کند که ایران باید به سمت تهیه سلاح هسته ای برود اما شاید در صورت عدم حذف تحریم ها.



در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/510806/%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%B2%D9%84-%D8%A8%D9%86%DB%8C-%D8%B5%D8%AF%D8%B1-%D9%87%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81-%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%DA%AF%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%81%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D8%AF%D8%A7-%D9%88-%D8%B3%DB%8C%D9%85%D8%A7-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D8%B5-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%88%D9%81-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%B6%D8%B9%D9%81%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D8%A7%D9%84%D9%85-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%AF © www.tabnak.ir

در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/510806/%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%B2%D9%84-%D8%A8%D9%86%DB%8C-%D8%B5%D8%AF%D8%B1-%D9%87%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81-%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%DA%AF%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%81%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D8%AF%D8%A7-%D9%88-%D8%B3%DB%8C%D9%85%D8%A7-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D8%B5-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%88%D9%81-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%B6%D8%B9%D9%81%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D8%A7%D9%84%D9%85-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%AF © www.tabnak.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۳
مجید

نظرات  (۲)

۰۳ تیر ۹۴ ، ۱۹:۱۷ مــسیــرا
باسلام.
سایت مسیرا با تمام فعالان سایبری تبادل لینک و بنر می کند.
بزرگوار از شما درخواست می کنیم خبر دهید.

لینک تبادل بنر:     http://masira.ir/links.html
یاعلی
۰۳ تیر ۹۴ ، ۱۹:۱۷ تبادل لینک رایگان
سلام و درود بر شما دوست گرامی ، مطلب خوبی بود ، از شما تشکر می کنم .

لطفا از سایت ما (سایت تبادل لینک خودکار و رایگان برای همه وبلاگ ها و وبسایت ها ) دیدن فرمایید

تبادل لینک = افزایش بازدید و افزایش پیج رنک گوگل وبلاگ و وبسایت شما

پیج رنک سایت ما 2 می باشد


--------------------------------------------------------------------------------------------------------
استخدام ایران ، وبلاگ آگهی و اخبار استخدامی کشور

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی