جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

۳۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

گزارش ویژه اندیشکده مرکز راهبردی و مطالعات بین‌الملل

موشک‌های ایران رعب آور و بازدارنده‌اند/ توان موشکی ایران نابود شدنی نیست

یک اندیشکده معتبر آمریکایی نوشت: ایران حتی بعد از توافق هسته‌ای احتمالی نیز می‌تواند با توسعه همیشگی زرادخانه موشکی بالستیکی خود تهدیدی بالقوه باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس،اندیشکده آمریکایی «مرکز راهبردی و مطالعات بین‌الملل» اخیرا در گزارشی پیرامون «توان موشکی ایران» خاطر نشان ساخت حتی با توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی، توان موشکی بالستیکی ایران از بین نخواهد رفت.

بر اساس این گزارش، ایران حتی بعد از توافق هسته‌ای نیز می‌تواند با توسعه همیشگی زرادخانه موشکی بالستیکی هوشمند خود تهدیدی بالقوه باشد.

در گزارش کمیته فرعی امور خاورمیانه و شمال آفریقای این اندیشکده, ایران به عنوان «کشوری با تهدید موشکی دائمی» معرفی شده است.

در این گزارش آمده است: موشک‌های برد کوتاه ایران قادرند اهداف تاکتیکی نزدیک خود  را به طور گسترده نابود کنند. همچنین موشک‌های برد بلند ایران به آسانی قادرند کشورهای عرب آنسوی حاشیه خلیج فارس را  هدف قرار دهند که در بین آن‌ها برخی رقبای اصلی ایران (عربستان سعودی)  نیز وجود دارند.

در این گزارش همچنین عنوان شده که توانایی‌های آینده موشکی ایران تهدیدی واقعی است و ایران به زودی نواقص موجود درباره سامانه‌های هدایت کننده تعیین مسیر دقیق اصابت موشک را رفع خواهد کرد.

از دیدگاه این مرکز مطالعاتی, ایران همچنین دارای موشک‌هایی است که قادر به ضربه زدن به اسرائیل،شرق مدیترانه،شبه جزیره عربستان، ترکیه،پاکستان و بخش‌هایی از آسیای مرکزی و همچنین جنوب روسیه و اروپا می باشد.

در این گزارش یکی از مشکلات موجود بر مسیر دستگاه های اطلاعاتی خارجی «نحوه تشخیص وضعیت راهبردی موشک‌های بالستیک ایران و نیز دکترین نحوه بکارگیری این جنگ افزارها» عنوان شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۴۲
مجید
رهبر انقلاب درباره جایگاه شیخ مفید می‌نویسند: وی در سلسله‌ علمای امامیه فقط یک متکلم و فقیه سرآمد و برجسته نیست، بلکه وی مؤسس جریان علمی رو به تکاملی است که در دو رشته‌ کلام و فقه تا امروز در حوزه‌های علمی شیعه امتداد یافته است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۸
مجید

فرمانده کمیته جستجوى مفقودین ستاد کل نیروهاى مسلح گفت: به اعتقاد بنده، حضور جمعی شخصیت های مورد احترام نظام اسلامی در جایگاه چنین مراسم مردمی، نشانه وحدت و همبستگی مسئولین آن هم در زیر خیمه شهدا تلقی می‌شود.

 تسنیم: کمیل باقرزاده در صفحه غیررسمی سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوى مفقودین ستاد کل نیروهاى مسلح در یکی از شبکه‌های اجتماعی توضیحاتی به نقل از او درباره بعضی حواشی تشییع شهدا ذکر کرده است. متن این توضیحات به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی برگزاری مراسم باشکوه و بی سابقه تشییع ۲۷۰ تن از خط شکنان و غواصان شهید در یوم الله ۲۶ خردادماه و خلق حماسه ای ماندگار از شور و شعور و عشق و دلدادگی به خط سرخ شهادت و مقاومت و ایستادگی در برابر آمریکا و نظام سلطه، متأسفانه برخی از افراد و جریانات سیاسی با طرح مسائل حاشیه ای تلاش نمودند از عظمت مراسم که پیامهای روشنی در برابر زیاده خواهی های آمریکا داشت، بکاهند.

البته در این میان، برخی از افراد که از دلسوزان نظام اسلامی و در جبهه خودی قرار دارند نیز با گلایه مندی از حضور لحظه ای برخی شخصیت ها در محل جایگاه مراسم شهدا، گمانه زنی‌هایی داشته و آن را حمل بر اغراض سیاسی برگزارکنندگان مراسم نمودند؛ لذا جا دارد برای تنویر افکار عمومی توضیحاتی به شرح ذیل ارائه شود:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۳
مجید
تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» گفت: هنوز برای ایفای نقش شخصیت مقام معظم رهبری بازیگری انتخاب نکرده‌ایم و ترجیح می‌دهیم در زمانی بهتر و با فرصتی بیشتر بازیگر مربوطه را انتخاب کنیم.
به گزارش فارس، «علی لدنی» تهیه کننده سریال در حال ساخت «معمای شاه»  گفت: چند روزی است که در لوکیشن شهرک سینمایی مشغول تصویربرداری هستیم. 
 
 
وی ادامه داد: در حال حاضر سکانس‌های باقی مانده از هر شخصیتی را ضبط می‌کنیم و این روزها سکانس‌های پایانی مربوط به بازی شخصیت نواب صفوی با بازی حسام نواب صفوی را مقابل دوربین برده‌ایم.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۲۴
مجید

۱- چند سال قبل در گرماگرم یک مناظره وقتی سخن از درس‌آموز بودن قیام عاشورا به میان آمد و بر ضرورت الگو گرفتن از مقاومت سالارشهیدان تاکید شد، طرف مقابل به اعتراض گفت: چرا از ماجرای عاشورا که به سوگواری برای شهدای کربلا اختصاص دارد استفاده ابزاری می‌شود؟ و چرا عاشورای حسینی(ع) را سیاسی می‌کنید؟! به ایشان گفته شد، مگر حضرت اباعبدالله علیه‌السلام و یارانش در تصادف اتومبیل و یا سانحه سیل و زلزله کشته شده‌اند؟! سیاست به مفهوم واقعی آن، اداره امور جامعه است و از این روی نمی‌تواند بیرون از دایره وظایف و تکالیف یک مسلمان باشد. مخصوصا، حضرت امام حسین(ع) که امام مسلمین بوده‌اند. بنی‌امیه برای پیشگیری از حاکمیت سیدالشهدا(ع) که عدالت‌پرور و در تضاد با حاکمیت ظالمانه و اشرافی آنان بود، آن حضرت را به شهادت رساندند. بنابراین اگر در عزای آن بزرگوار بر ضرورت مبارزه با سلطه‌گران تأکید نشود و از نیاز به حاکمیت اسلام که خواسته آن حضرت بود، سخنی به میان نیاید، مراسم و مجالس سوگواری و عزاداری آن امام مظلوم و شهید، آنگونه که باید، برپا نشده است.

 

۲- روز سه‌شنبه هفته گذشته و به دنبال حماسه کم‌نظیری که در تشییع پیکرهای مطهر ۲۷۰ شهید غواص و گمنام خلق شد، یک جریان سیاسی که متاسفانه برخی از کرسی‌های مسئولیت نظام را در اختیار دارد، به جای همدلی و همزبانی با توده‌های عظیم مردم و افتخار به برخورداری از یک ملت هوشیار و مقاوم، زبان به گلایه گشود که چرا مراسم تشییع پیکر شهدا به «میتینگ سیاسی»!  تبدیل شده و کسانی تلاش کرده بودند پیام شهدا را به نفع یک جریان سیاسی خاص مصادره کنند! طیف مورد اشاره که اندک و کم‌شمار نیز هستند ولی از یکسو، برخی مناصب دولتی را برعهده دارند و از سوی دیگر علاوه بر رسانه‌های فراوان داخلی، از حمایت گسترده رسانه‌ها و محافل بیگانه نیز برخوردارند، در گلایه و اعتراض به تشییع باشکوه یاد شده آورده بودند؛
«هنوز مردم در راه معراج شهدا بودند که آنها که هیچ نسبتی با شهیدان ندارند، شروع به نفرت‌پراکنی و عقده‌گشایی کردند و کینه‌ها و بغض‌هایشان دوباره سر باز کرد»... و توضیح ندادند که کینه و نفرت آن روز علیه چه‌کسانی و در مخالفت با کدام مراکز قدرت سر باز کرده بود؟!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۱۷
مجید

فارس: شجره نامه مربوط به ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش از سوی رسانه‌های وابسته به این گروه منتشر شده که در آن ادعا شده وی از قبیله قریش و از نوادگان اهل بیت می‌باشد.

تیرماه سال ۹۳ بود که ابوبکر البغدادی با حضور در یکی از مساجد شهر موصل خود را خلیفه مسلمین خواند.


خطبه خوانی ابوبکر البغدادی در مسجد موصل

 

وی در این سخنرانی خود را «ابراهیم» معرفی کرده و در حالیکه عبا و عمامه‌ای سیاه بر تن داشت خطبه می‌خواند.

البغدادی در بخشی از سخنان خود که حدود ۱۵ دقیقه به طول انجامید، مدعی شد که «ما فرمان یافته‌ایم برای برپایی دین، با دشمنان خدا بجنگیم و این کار جز با نیرو و قدرت محقق نمی‌شود...»..

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۵۷
مجید

رئیس دفتر روحانی گفت: نباید ما با پرداختن به برخی از جزییات و در فشار قراردادن مذاکره کنندگان جلوی دوربین، آنها را ناچار کنیم که برخی ترفندهای مذاکراتی خود را در پاسخ به یک اتهام نامربوطی که به آنها نسبت داده شده، بیان کنند.

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو» نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری با ایرنا به گفتگو پرداخته که متن این گفتگو به شرح ذیل است:

 

برنامه اقتصادی دولت، اقتصاد مقاومتی است

- از دولت انتقاد می شود که سهم تحریم ها در اقتصاد را بزرگنمایی می کند. تا چه حد رفع تحریم ها پس از توافق احتمالی هسته ای در رشد اقتصاد ایران موثر خواهد بود؟

نهاوندیان: به نظر بنده پاسخ به این سوال در 20 ماهه گذشته باید دیده شود، ما هنوز در شرایط تحریم به سر می بریم، این که رویکرد جدید دولت توانسته در علاج مشکلات اصلی اقتصادی کشور موثر باشد، تورم را کاهش دهد، اقتصاد را از رکود خارج کند به خوبی نشان دهنده این است که برنامه اقتصادی دولت اتکای صرف به رفع تحریم ندارد و برنامه اقتصادی دولت در یک کلمه اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم، رفع تحریم به دلیل اقتصاد مقاومتی و اقتصاد مقاومتی پس از رفع تحریم؛ در واقع ما فقط می بایست رشد و توسعه کشور را متکی بر منابع داخلی کشور جست وجو کنیم البته استفاده از فرصت های بین المللی لازمه یک هوشمندی آگاهانه است. به این جهت است که به هیچ وجه توسعه اقتصادی کشور و دستیابی به اهداف نظام منوط به رفع تحریم نیست اما رفع تحریم لازمه دستیابی به اهداف ما است، در واقع تمثیل و تشبیه مقاومت پایمردانه مردم در این جنگ اقتصادی با دفاع مقدس از بسیاری لحاظ می تواند کمک کننده باشد، دفاع مقدس هشت سال طول کشید، ما مردم صلح طلبی بودیم، جنگ را تحمیلی می دانستیم؛ ملت ایران حاضر نشد تا لحظه آخر این تهمت دشمن را بپذیرد که ایران آغاز کننده جنگ بود. خوشبختانه محافل بین المللی هم این موضوع را پس از هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند. هم دفاع و هم اصول خود را حفظ کردیم؛ اصولی که صلح و توجه به کرامت انسان سرلوحه آن است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۴۱
مجید

محمد‌علی طاهری سرکرده فرقه انحرافی حلقه یا عرفان کیهانی به اتهام افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد به اعدام محکوم شد.

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، سید محمود علیزاده‌طباطبایی وکیل مدافع طاهری در پاسخ این سئوال که آیا حکم موکلش از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب ابلاغ شده است یا خیر اظهارکرد: خبردار شدم که دادگاه حکم به اعدام صادر کرده اما هنوز ابلاغ نکرده است.

 

وی اضافه کرد: تمام کارهای طاهری با مجوز انجام شده بود و هیچ دلیلی در پرونده وجود نداشت اما خبردار شدم حکم اعدام دادند ولی هنوز ابلاغ نشده است.

 

محمد‌علی طاهری سرکرده فرقه انحرافی عرفان کیهانی یا حلقه در ایران است که 14 اردیبهشت ماه سال 90 بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌اتهام توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)، ضاله بودن کتب و آثار، به 5 سال حبس، پرداخت 900 میلیون تومان جزای نقدی و 74 ضربه شلاق محکوم شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۲۳
مجید

به گزارش خبرنگار ورزشی «خبرگزاری دانشجو»، برتری ۳ بر صفر تیم ملی والیبال کشورمان برابر آمریکا در فضای مجازی و بین کاربران اینترنتی بازخود زیادی داشت.

 

برخی از کامنت های منتشر شده از سوی مخاطبان در زیر آمده است:


*مانند "معروف" می شود با جای خالی هم لرزه بیاندازی به جان و روح آمریکا!

 

*درخواست جدید گروه ۵+۱ از ایران:
غنی سازی اورانیوم رو بیخیال، رشد والیبال تون رو متوقف کنید هرچه زودتر...
کدخدا ٠
ایران ۳

 

*یک مقام دولتی: اعضای تیم والیبال عده ای معدودند که از جای معدود تغذیه میشوند و گویی در عصر حجرزندگی می کنند.

 

*سعید معروف وکواچ به لیست بازجویی های ۵+۱اضافه شدند!

 

*وزارت خزانه دارى امریکا دقایقى پیش صادرات بوق به ایران را تحریم کرد.


آمریکا را بدون حضور ظریف بردیم. سه هیچ هم بردیم. ما می توانیم

 

*به دلیل باخت در ست اول و دوم و سوم, آمریکا در پروتکل جدید، بازدید از ورزشگاه های کشور را نیز خواستار شد!



* تیتر روزنامه‌های اصلاح طلب:
تیم ملی متعلق به هیچ جناحی نیست.
نباید در بازی تیم ملی در مقابل کدخدا قدعلم میکردیم


 

*خاطره جدید:  امام مخالف برد امریکا تو والیبال بود!

 

*این نحوه بازی کردن بچه ها، دستیابی به توافق رو مشکل میکنه

 

*دعا کنید ایران ببازه    

کدخدا ناراحت نشه آبمون قطع شه

 

*الان والیبال از امریکا چهار امتیاز جلو افتاده تضعیف مذاکرات نشه یه وقت!؟

 

*با خاک یکسان شد توان تیم آمریکا/ این بود طوفان طبس در دشت آزادی

 

* ظریف نبود، آمریکا رو بردیم!

 

*پس از پیروزی ۳ بر صفر تیم ملی والیبال ایران مقابل امریکا، کنگره تحریمهای جدیدی در زمینه ورود وسایل ورزشی از جمله توپ والیبال به ایران تصویب کرد.

کنگره همچنین خواستار بازرسی از مراکز ورزشی ایران شده و نام سعید معروف و کواچ را در لیست بازرسی ها قرار دادند.

پس از این پیروزی روحانی درخواست مذاکره بجای مسابقه را داده تا دو تیم با نتیجه برد - برد از زمین خارج شوند


*گزارشگر والیبال گفت :
امریکایها اجازه ندادند کسی بازی تمرینی شون رو ببینه!
حالا ما سر بازدید از مراکز نظامی جر و بحث می کنیم!!!!
خودتون قضاوت کنید

 

*ای کواچ بی سواد بی شناسنامه متحجر

چرا پیام مذاکراتو نگرفتید!!

چراکدخدا رو بردید

 

*قائمی اسپک زد و قلبم ز جایش کنده شد/ شادمانی با کمی دلواپسی شیرین تر است

 

* کدخدا ببخشید!
بچه بودن،
نفهمی کردن شما را بردن.!!

 

*خاطره جدید:
امام مخالف برد امریکا تو والیبال بود!
اولش خوشش اومد ولی آ خرش اومد به من گفت …کار خوبی نکردیم!

 

*بعد افطار است و چشمان تو دیدن دارد
همچو اسپٓک های "معروف"پریدن دارد

گیم سوم را بیا از چشم تو بینم گلم
بردن شیطان در اینجا بٓه ، چشیدن دار

 

*هرکی نگران قطعی آب با صدای بلند این پیامو سر بده
کدخدا شرمنده ایم

کد خدا شرمنده ایم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۵۸
مجید
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس درباره شکایت رییس مجلس شورای اسلامی از محمود احمدی نژاد گفت: هیات رییسه مجلس این پرونده را برای رسیدگی به قوه قضاییه ارسال کرده است.
کد خبر: ۵۰۹۱۷۸
تاریخ انتشار:۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰-15 June 2015
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس درباره شکایت رییس مجلس شورای اسلامی از محمود احمدی نژاد گفت: هیات رییسه مجلس این پرونده را برای رسیدگی به قوه قضاییه ارسال کرده است.

محمدعلی پورمختار در گفت وگو با ایرنا درباره رسیدگی به برخی شکایات درباره انتخابات شورای شهرها و روستاها نیز افزود: کمیسیون اصل 90 درباره پرونده های تخلف انتخابات شهر و روستا از جمله پرونده شهر کرج رسیدگی و استعلامات مختلف را دریافت کرده است.

وی ادامه داد: کمیسیون اصل 90 نامه ای را به استانداری البرز نگاشته و تاکید کرده است که باید این پرونده به شورای حل اختلاف فرستاده شود، اما مجددا در جلسه ای که با محمدجواد کولیوند رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها داشتیم، مشخص شد که هیات حل اختلاف صلاحیت رسیدگی به این موضوع را ندارد.

نماینده مردم کبودرآهنگ اظهار داشت: بنابراین قرار شد که کمیسیون اصل 90 نشستی با هیات مرکزی نظارت بر انتخابات داشته باشد و در صورت لزوم، فرماندار شهرستان که رییس هیات اجرایی است در این جلسه حضور داشته باشد تا درباره آن تعیین تکلیف شود.



در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/509178/%D8%B4%DA%A9%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%84%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D9%82%D9%88%D9%87-%D9%82%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D9%87-%D8%B1%D9%81%D8%AA © www.tabnak.ir



۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۲۲
مجید