جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

عقرب ومارسمی

يكشنبه, ۱۲ فروردين ۱۴۰۳، ۰۲:۳۷ ب.ظ

‌﷽    
♨️ عقرب و مار سمّی بهترند ‎از کسی که به اسم امر به معروف و نهی از منکر، به افراد نیش می‎زند!

حاج اسماعیل دولابی:

🍃 در امر به معروف و نهی از منکر مواظب باشید با فروع دین، گردن اصول دین را نزنید.

🍃احکام شرع، فروع دین است و محبّت و ولایت خدا و اولیائش اصل دین است.

🍃 به گونه‎ای روی عمل به احکام فشار نیاورید که افراد را از خدا و دین منزجر سازید و به اصل دین‌شان، یعنی محبّت آن‌ها به خدا و اهل‌بیت علیهم‌السّلام، لطمه وارد شود.

🍃 در آیه‎ی هفتاد و یکم سوره‎ی توبه، اوّل ولایت و محبّت بین مؤمنین را، و بعد امر به معروف و نهی از منکر را، مطرح می‎کند. امر و نهی وقتی اثر می‎کند که محبّت برقرار باشد.

♨️ عقرب و مار سمّی بهترند ‎از کسی که به اسم امر به معروف و نهی از منکر، به افراد نیش می‎زند و آن‌ها را می‎آزارد و از خدا و اولیا و دین بیزار می‎کند.

🍃 امر به معروف جایی مؤثّر است که طرفِ مقابل به تو مؤمن باشد و تو را قبول داشته و دوست داشته باشد.

🍃 هر جا قرآن فرمود: مؤمنین را چنین و چنان بکن، مقصود، مُؤمِنین بِکَ است، یعنی کسانی که به تو ایمان دارند.

🍃 جوانان این زمان، تحریک را دوست ندارند. نمی‎خواهد آن‌ها را خیلی امر به معروف و نهی از منکر بکنید، آن‌ها فطرتاً در راه هستند. با اخلاق و صفاتِ شایسته و با نیّتِ خوب و دعای خیر در حقّ آن‌ها کار کنید و آن‌ها را به سمتِ کمالات ببرید. آن‌ها را باید با نماز دوست کنید، نه این‌که فقط نمازخوان کنید.

🍃 کار بعضی‎ها بی‌‎نماز کردن مردم است. آن‌ها با امر و نهی زیاد و مردم‌‌آزاری، جوان‎ها را تارک‌الصّلاة می‎کنند، مقدّس‎مآب‎ها و افرادِ سخت‌گیر کارها را خراب‎تر می‎کنند.

♨️این‌که در احادیث آمده است در آخرالزّمان «امر به منکر و نهی از معروف» می‎کنند، معنی‌اش این است که امر به معروف و نهی از منکر که می‎کنند، اثر عکس دارد، چون دائم به افراد سیخ می‎زنند و آن‌ها را از دین بیزار می‎کنند.


🍃 به زور می‎شود کسی را مُسلم کرد و مجبور نمود شهادتین بگوید، ولی ایمان به زور نمی‎شود. نکند بچّه‎ات را به زور به نماز وادار کنی.


🍃 آن‌قدر که گناه کردی و خدا به تو گفت عیب ندارد و این‌قدر که مثلاً نماز صُبحت قضا شد و به خودت گفتی عیب ندارد، خوب برای گناهان و خطاهای دیگران هم بگو عیب ندارد و آن‌ها را از خودت نَران.

🍃 در همین بی‌‎عارها، اغلب خدا چیز خوبی مثل صفتِ سخاوت یا مردانگی قرار داده است. لذا می‎گوییم آن‌ها را از خودتان نَرانید.


🍃 همان‎گونه که خدا و اولیائش به خاطرِ خطایِ دوستانشان از آن‌ها روی بر نمی‎گردانند و عنایاتشان را دریغ نمی‎دارند، شما هم با دوستانتان، که از شما کوچک‌ترند، همین‎طور رفتار کنید. اگر خلافی از آن‌ها سر زد، از آن‌ها روی نگردانید و قطع رابطه نکنید؛ حتّی اگر به این خاطر خسارتی هم به شما وارد شد، خدا ضامن است و جبران می‌کند.

🍃 پدر و مادر مواظب باشند در اثر فشاری که برای عمل به عبادات و احکام به بچّه می‌‎آورند، محبّتِ بچّه به آن‌ها لطمه نخورد.

🍃 اگر پدر و مادر نمازخوان را فرزندشان دوست داشته باشد، خودِ فرزند نمازخوان می‎شود، نیاز به فشار آوردن زیاد نیست. و اگر از آن‌ها منزجر شود، از دین و عمل به احکام نیز خواهد بُرید.

🍃 اگر محبّت بچّه محفوظ ماند، ولو چند روزی در عمل به احکام شرع سستی کند، جای نگرانی نیست، آخرالامر به آغوش دین باز می‎گردد و با رغبت به احکام مقید می‎شود.

🍃 عمل با کُره و بدون رغبت نه تأثیر سازنده دارد و نه ثواب و اجر. بگذارید فرزندانتان با رغبت به سمت دین و عبادت بیایند.

🍃 همان‎طور که خدا با کارهایش خودش را به بندگانش نشان می‎دهد، تو هم با اخلاق و عَمَلَت خودت را به زیردستانت نشان بده.


🍃 به زور افراد را به عبادت و عمل به احکام وادار کردن فایده‎ای ندارد. این کار مثل این است که از بازار میوه‎های خوب بخرید و به درختِ چنار و نارون بچسبانید! چند روز که گذشت، میوه‎ها می‎گندد و خشک می‎شود و می‎ریزد.

🍃 باید با محبّت و با عمل و نه با زبان، اشخاص را به دین خدا جذب کرد تا خودشان درخت میوه شوند و میوه‎های احکام و عبادت از درونشان سر برآورد..

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۱/۱۲
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی