جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

روح و حقیقت غدیر 🍃🌹🍃

پنجشنبه, ۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲ ق.ظ
عید_غدیر _خم که در مکتب اهل بیت(علیه‌السلام) و ادبیات شیعه از آن با عنوان «عیدالله الاکبر» یاد کرده‌اند را می‌توان سرفصلی نو در سیاست‌ورزی و ارائه الگوی حکومت دینی دانست. در این روز خداوند متعال با تثبیت ضابطه حکمرانی اسلامی و تعیین مصداق ولایت و رهبری جامعه، دین خود را کامل و نعمتش را بر آدمیان تمام نمود و «اسلام با ولایت» را به عنوان دین مطلوب و مورد رضایت خود برای هدایت بشریت معرفی نمود.
 
🔸برای فهم دقیق حماسه غدیر باید به این مقدمه توجه نمود که اسلام آخرین و کامل‌ترین نسخه هدایت بشری است که از طریق خاتم‌النبیین(ص) ارائه گردیده است. نگاه اسلام نگاهی فردگرایانه و تلاش برای هدایت معدودی از مردم در یک زمان و مکان خاص نیست، بلکه اسلام آن نسخه شفابخشی است که برای هدایت تمام بشریت در همه زمان‌ها و مکان‌ها آمده است. لازمه چنین هدایتی داشتن اقتدار و توانایی اثرگذاری بر تمام ابعاد جامعه است. چنین دینی نمی‌تواند نسبت به مهم‌ترین نهادهای اجتماعی اثرگذار بر سرنوشت آدمیان بی‌توجه باشد. چطور می‌توان در جامعه‌ای که حاکمیت و ساختار و کارگزاران آن مبتنی بر شرک و بی‌خدایی چینش شده، انتظار داشت که توده‌ها و اکثریت جامعه به سمت اهداف دین که نجات انسان از اسارت‌های درونی و بیرونی از طریق عبودیت و بندگی و اطاعت خداوند متعال است حرکت کنند!؟ لذا دین برای تحقق اهداف خود نمی‌تواند نسخه‌ای برای حکومت و اداره جامعه نداشته باشد.
 
🔹#غدیر فراتر از آن آمده است تا این حقیقت را آشکار سازد که تنها شایستگان حق حاکمیت دارند و حکومتی که مبتنی بر صلاحیت‌ها اسلامی شکل نگیرد، نامشروع خواهد بود. به واقع غدیر بنیانگذار قاعده و معیار در حکومت‌داری است و این ویژگی‌ها را در سه‌گانه فقاهت و عدالت و درایت منحصر می‌کند. از سویی دیگر غدیر با معرفی امیرالمؤمنین(ع) به عنوان اسوه و الگوی حاکمیت، مسئله‌ چگونگی حکمرانی را نیز تعیین تکلیف کرده است. در این الگو اگر اهداف حکومت اسلامی را تحقق چهارگانه عدالت، امنیت، رفاهت، معنویت بدانیم، مکتب غدیر این حقیقت را آشکار می‌سازد که این مهم از طریق آموزه‌هایی چون تحقق تمسک به شرع مقدس، اجرای حدود الهی، مردم‌سالاری دینی، عدالت‌ورزی حاکمان و کارگزارن نظام اسلامی، اولویت دادن به محرومان و مستضعفان و... ممکن خواهد بود.
 
🔺در دنیای #جاهلیت_ثانی که نفسانیت و اهواء آدمی خود را در قالب خرد ابزاری و نظام لیبرال دموکراسی غرب صورت‌بندی کرده است، تنها راه تحقق عدالت و آزادی و امنیت و سعادت بشری بازگشت و تمسک به غدیر خواهد بود.  
✍🏻مجیدروزی 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۴/۱۵
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی