جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

کربلایی شدن قسمت اول

پنجشنبه, ۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹ ق.ظ
کربلایی شدن 1
 
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا ابا عبدالله ع
 
در بطون انسان شکل میگیرد نه در ظواهر آن....
 
آری؛حقیقتِ کربلائی شدن را باید در فحوای آخرین کلام امام حسین علیه السلام به لشکریان یزید جست،آنجا که فرمود:
 
" فَقَدْ مُلِئَتْ بُطُونُکُمْ مِنَ الْحَرَامِ وَ طُبِعَ عَلَى قُلُوبِکُمْ؛ باطن هایتان از حرام پر شده و بر قلبهایتان مُهر خورده است "
 
باطنهایی که از حرام پر شده هرگز جائی در قافله شهداء و یاران کربلائی امام حسین ندارند؛و بسیار ساده لوحانه است که ما فَقَدْ مُلِئَتْ بُطُونُکُمْ مِنَ الْحَرَامِ را به خوردن مال حرام تعبیر و تفسیر کنیم !!!!!
 
حقیقتِ کلام امام از بطون و حرام،به صورت عام بوده نه خاص ....؛و فحوای کلام قدسی امام به منع ورود هر حرامی من جمله نگاه حرام ، شنیدن حرام، گفتار حرام، تفکر حرام، عمل حرام، مال حرام و .... به بطن جان انسان اشاره میکند ....
 
🔸 نگاه حرام: نگاه حرام صرفا نگاه به نامحرم و نگاهِ بر اساس تلذذ جنسی نیست؛ نگاهِ با جلال و حسرت به زندگی اشرافی و تجملاتی، نگاهِ بی تفاوت به ظلمِ ظالم و مظلومیتِ مظلوم، نگاهِ با حقارت به فقرِ فقیر و .... نیز جزئی از نگاههای حرام است.
 
🔸 شنیدن حرام: شنیدن حرام صرفا گوش فرا دادن به غیبت و دروغ نیست؛گوش فرا دادن به سخنانِ مسمومِ دشمنانِ دین، شنیدنِ سخنانِ لهو و لعب و ... نیز مصداق پر کردن باطن از حرام است .
 
و خلاصه آن که هر کس فعل و فکر و عملِ حرامی را در باطنِ خویش جای دهد، اثر تکوینی آن نشنیدن و ندیدن صدای حق میشود و نتیجه اش جز گمراهی و ضلالت نیست....
 
و هر کس خواهان کربلائی شدن است میبایست ابتدا از حرام دوری کند تا راه حقیقی کربلا بر او گشوده شود و الا تمامی لشکر یزید در کربلا حضور داشتند اما به دلیل پر بودن باطنهایشان از حرام ، هیچ بهره ای از کربلا نبردند....
 
حاضرین در کربلا در روز عاشورا دو دسته بودند
گروهی که در رکاب امام بر حق بودند
گروهی که در رکاب باطل بودند
عاقبت همراهی با امام برحق رضایت خدا شد و شهادت را در پایان عمر برای خودشان رقم بزنند
 
عاقبت همراهی کنندگان باطل و قاتلان امام حسین ع هلاکت و خاری و ذلت و مرگ خفت باری را برای خود رقم زدند
 
 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۴/۲۹
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی