جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

چه کسی سفیانی را خواهد کشت ؟

دوشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۲۱ ب.ظ

 

(بسم الله الرحمن الرحیم)
مرحوم مجلسی می فرماید: از اخبار زیاد استفاده می شود که امام زمان(ع) قاتل سفیانی است یا اینکه منظور فرمایش امام این است که از علامات حکومت قبل از اینکه دولت تشکیل شود، این است که سفیانی کشته می شود.

 آیت الله نجم الدین مروجی طبسی، مدرس مرکز تخصصی مهدویت در برنامه "نشان صبح" به بررسی تحقیقی روایات نشانه های مهدویت می پردازد.

متن سخنان آیت الله نجم الدین مروجی طبسی را در ادامه می خوانید:

روایاتی که در ارتباط با سفیانی است سه دسته هستند. یک دسته اصل خروج سفیانی را مطرح می کند و هیچ نظری بر حتمیت و غیر حتمیت آن ندارد، دسته ای که اشاره به حتمیت دارد. این قیام و یک سری از روایات که خروج سفیانی را در ذیل علائمی نقل می کنند که آن علائم حتمیت ندارد.

در کافی دو روایت آمده که از این روایات حتمیت قیام سفیانی استفاده می شود. یک روایت به سند خودش از فضل کاتب از امام صادق(ع) نقل می کند. در خدمت امام بودیم که نامه ابومسلم خراسانی آمد، امام با تندی با نامه رسان برخورد کرد و فرمودند: برو بیرون نامه تو جواب ندارد. این نحوه برخورد با پیک برای ما حاضران منشا سوال شد که امام فورا فرمودند: چه چیزی به یکدیگر می گویید، خداوند به خاطر عجله مردم در کارها تعجیل نمی کند. کوه را از جا بکنی، خیلی آسان تر است از حکومتی که زمانش به پایان نرسیده و بخواهید به پایان ببرید.

عرض کردم قضیه قیام و تشکیل حکومت جهانی به رهبری امام معصوم جا افتاده و مسلم و جز فرهنگ است. علامت این حکومت چیست؟ به این معنی که بین من تو شما چه چیزی باید باشد که بفهمیم این همان علامت است. امام فرمودند: تکان نخور تا سفیانی خروج کند و آنگاه به دعوت ما لبیک بگویید. سه بار امام فرمودند اگر سفیانی خارج شد، دعوت ما را لبیک بگویید. سفیانی از علامات حتمیه است.

این روایت در کافی آمده جلد هشتم، مرحوم مجلسی در جلد 26 مرآت العقول این رویات را نقل کردند، باید توجه داشت که مرحوم مجلسی نقاد است و تعدادی از روایات کافی را مورد ایراد سندی قرار می دهد. ولی به این سند که می رسد، می گوید مشکلی ندارد.

مرحوم مجلسی در ادامه روایت می گوید: ظاهر این بود که این زیر گوشی که به همه می گفتند، نوعی اعتراض به امام بود. بعدش امام اشاره کردند به 7 نفر از حاکمان بنی عباس و فرمودند: هنوز امویان به طور کامل از بین نرفتند و حکومت بنی عباس نیز تازه شکل گرفته و 7 نفر را نام بردند و ادامه دادند: حکومت عباسیین مقدم است بر قیام امام زمان(ع). ما چطور قیام کنیم و مردم را دعوت به قیام کنیم؟ که هنوز حکومت قبلی منقرض شده و عباسیون هم هنوز به طور کامل سر کار نیامدند.

مرحوم مجلسی بر روی این نکته تاکید می کند. این قیام از محتوم هایی است که باید قبل از قیام جهانی اتفاق بیفتد و باید توجه داشت که بدا در اصل ظهور سفیانی نیست و اگر باشد، در خصوصیاتش است. درباره سفیانی بحث سندی مطرح نیست چون روایات متواتر است.

روایت بعدی را مرحوم کلینی نقل کردند. به این ترتیب که بعد از قیام ابومسلم نامه هایی از شیعیان خدمت امام صادق(ع) آمد که الان نوبت قیام است، هنوز عباسیون روی کار نیامده بودند، نامه مضمونش این بود که در این تحول و تحولات آینده نزدیک از آن شماست، پس قیام کنید. امام نامه هایی که خنیس آورده بود، زمین زد و فرمود: وای بر شما و وای بر من. چرا اینقدر تند روی می کنید، من رهبر و امام شما نیستم، سفیانی باید به دست امام زمان(ع) کشته شود. هنوز سفیانی نیامده، بعد از حکومت عباسیون می آید، چرا اینقدر عجله می کنند.

علامه مجلسی می فرماید: از نظر سند این روایت مشکل دارد و مفردات روایت را بیان می کنند و شرح می دهند که پیروان ابومسلم خراسانی لباس سیاه می پوشیدند، امام می فرمایند: من امام اینها نیستم، هنوز امویون سر کار بودند، داشتند از بین می رفتند. اوضاع حکومت ننگین امویون خیلی درهم بود، بساط حکومت امویون هنوز جمع نشده بود، در چنین وضعیتی بعضی ها از امام می خواستند رهبری کنند. چرا فرمودند من امام شما نیستم؟ چون باید از امام تبعیت کامل کنید. حالا که عجله می کنید، من امام شما نیستم. به همین خاطر شما اقتدا نکردید و جز شیعه نیستید.

مرحوم مجلسی می فرماید: از اخبار زیاد استفاده می شود که امام زمان(ع) قاتل سفیانی است یا اینکه منظور فرمایش امام این است که از علامات حکومت قبل از اینکه دولت تشکیل شود، این است که سفیانی کشته می شود. در حالی که سفیانی هنوز خروج نکرده که کشته شود. به ما گفتند که علامت حکومت جهانی امام کشته شدن سفیانی است.

این دو روایت که در کافی نقل شده است، در غیبت نعمانی مرحوم مجلسی نیز اشاره شده است، روایات کثیره ای در این مورد داریم. ازجمله روایات که دلالت بر حتمیه بودن این قیام دارند، امام باقر(ع) ذیل آیه 2 سوره شریفه انعام فرمودند: ما دو اجل داریم اجل محتوم و حتمی و اجل معلق، اجل محتوم اجلی است که اراده نافذه خدا به اجرای آن تعلق گرفته است.

برخی معتقدند حالا که محتوم یعنی قطعی امیدواریم که سفیانی از اجل محتوم نباشد و از اجل معلق باشد. سفیانی می خواهد بیاید یا نیاید، ما منتظر آن نباشیم فقط امام ظهور کند. نه اینطور نیست. سفیانی از علامات محتوم است و اراده خداوند بر این است که باید سفیانی بیاید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۲
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی