جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

 

(بسم الله الرحمن الرحیم)

حملات هوایی گاه و بیگاه رژیم صهیونیستی به خاک سوریه مخصوصا جنوب این کشور، در نتیجه هراسی است که اسرائیل از باز شدن جبهه جولان دارد که در صورت افتادن این اتفاق، معادلات منطقه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

رژیم صهیونیستی روز جمعه با حملات هوایی متعدد به مناطقی از جولان و استان قنیطره در سوریه که منجر به کشته شدن 5 نفر شد، مدعی شد که این حملات در پاسخ چهار راکتی بود که از خاک این کشور به سمت سرزمین اشغالی شلیک شد.

«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه رأی الیوم و نویسنده معروف دنیای عرب با بیان مطلب فوق در این مورد می‌نویسد: شاید مهم‌ترین درسی که از اقدام اسرائیل در هدف قرار دادن 12 نقطه در سوریه در پاسخ به عملیات شلیک 4 موشک به سمت جولان و الجلیل بر می‌آید؛ این است که دشمنی وجود دارد به نام اسرائیل و مقاومتی وجود دارد که در برابر آن ایستاده و قادر است تا عمق خاک سرزمین اشغالی را هدف قرار دهد.

به نوشته عطوان، این اقدام مقاومت در حالی است که کشورهای عربی به جان هم افتاده و همدیگر را می‌کشند و ثروتشان را هدر می‌دهند و ارتششان را به ضعف می‌کشند و دشمن اصلی را فراموش کرده‌اند، دشمنی که باید همگی در مقابل آن بایستند.

وی ادامه می‌دهد: جبهه جولان در حال شعله‌ور شدن است که از خاک سوریه در پاسخ به تجاوزات اسرائیل آغاز شده؛ تجاوزاتی که به اشکال مختلف انجام می‌شود؛ از حملات هوایی به عمق خاک سوریه تا خوارکردن فلسطینیان از خلال محاصره و اشغال سرزمینشان.

این نویسنده شهیر جهان عرب می‌نویسد: اگر گزارش‌های اسرائیلی‌ها مبنی بر اینکه «جهاد اسلامی» عامل شلیک این موشک‌ها بوده‌اند، صحیح باشد، پس این اتفاق اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت؛ چرا که برای بار اول است که سوریه پس از نیم قرن به جنبش مقاومت فلسطینی اجازه می‌دهد تا از خاک خود علیه دشمن اسرائیلی اقدام کند؛ همچنین از سال 1973 این برای بار اول است که از خاک سوریه به سمت سرزمین اشغالی شلیک می‌شود.

اما جنبش «جهاد اسلامی» این موضوع را تکذیب کرده که پشت عملیات شلیک موشک‌ها به سمت اسرائیل بوده است و چه بسا که این تکذیب درست باشد و فقط خدا می‌داند که چه طرفی آن را شلیک کرده است اما باید به این نکته نیز توجه داشت که عملیات شلیک موشک‌ها پس از دیدار بین «دکتر رمضان عبدالله» دبیرکل جهاد اسلامی، و «دکتر محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در دمشق، انجام گرفت.

این نکته نیز قابل توجه است که این حمله موشکی در زمان اعتراف مسئولان حماس به وجود توافقی با اسرائیل برای آتش‌‌بس انجام گرفت؛ آتش‌بسی که با واسطه‌گری «تونی بلر» نخست‌وزیر سابق انگلیس در حال شکل‌گیری است و بنا به گفته «خالد مشعل» نتایج مثبتی نیز در بر داشته است.

دستاورد شلیک موشک به سمت سرزمین اشغالی

عبدالباری عطوان ادامه می‌دهد: شاید برخی بگویند که شلیک این موشک‌ها حتی باعث کشته شدن یک اسرائیلی نیز نشده است؛ درست است اما تأثیر اصلی روانی است، منطقه‌ای که موشک‌ها در آن برخورد کرده است، یک منطقه گردشگری است و ازین پس گردشگران برای رفتن به این منطقه هزار بار تردید خواهند کرد.

به نوشته وی، اسرائیل همیشه بر امنیت شهرک‌نشینان خود اصرار داشته و هدف خود را تأمین امنیت اسرائیلی‌ها اعلام کرده است و از تمامی فلسطینی‌ها و مردم عرب منطقه می‌خواهد تا حتی یک سنگ نیز به سمت آن ها پرتاب نکنند و برای همین است که دائما در مذاکرات صلحشان بر هماهنگی امنیتی تأکید می‌کنند.

سردبیر رأی الیوم ادامه می‌دهد: به همین دلیل است که اسرائیل پس از شلیک این چهار موشک از خاک سوریه، فورا جواب آن را داد و این نشان دهنده میزان بالای نگرانی تل آویو از شلیک موشک‌ها و باز شدن جبهه جولان است که در این صورت معادلات سرزمین اشغالی به کلی به هم خواهد خورد.

عطوان می‌افزاید: دولت سوریه در این میان زیانی نخواهد دید، چرا که کشورش تکه تکه شده و ارتشش در جبهه‌های مختلف درگیر گروه‌ها و سازمان‌هایی است که با حمایت آمریکا و با میلیاردها دلار کمک کشورهای عربی و خلیج [فارس] ایجاد شده‌اند و در این موقعیت اگر اسرائیل نیز حمله هوایی یا حتی حمله زمینی کند؛ حقایق روشن و مشخص خواهد شد که چه کسی در خط اسرائیل و آمریکاست و چه کسی در کنار وطن و ملیت و خاک کشورش خواهد ایستاد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۳۱
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی