جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

پرواز با دو بال خلوص و توکل برای اولین بار بود در شهریور ۱۳۶۰ حاج قاسم سلیمانی را در قرارگاه گلف اهواز دیدم درست وقتی که قرار بود علی هاشمی عملیاتی تحت عنوان عملیات شهید رجائی و باهنر درکرخه کور انجام دهد در آن زمان مسئولیت ستاد عملیات جنوب بر عهده سیدرحیم صفوی بود جانشین ایشان غلامعلی رشید و مسئول اطلاعات عملیات نیز حسن باقری بود عملیات های محدود توسط این سه نفر کنترل و تایید می شد حسن باقری در حسینیه امام خمینی(ره) جمع فرماندهان را برای اجرای این عملیات توجیه کرد. بار دومی که حاج قاسم به قرارگاه گلف آمد در آستانه عملیات طریق القدس بود در این مقطع نیز با او به عنوان فرمانده گردان نیروهای کرمان در تیپ دو کربلا به فرماندهی مرتضی قربانی برای توجیه عملیات طریق القدس به قرارگاه گلف در آن جلسه بیش از ۴۰ نفر از فرماندهان گردان های سپاه حضور داشتند که به جرأت می توانم بگویم امروز شاید فقط به اندازه انگشتان دست از آنها باقی مانده باشند یکی از آن فرمانده گردان ها حاج قاسم سلیمانی بود پس از اجرای موفقیت آمیز عملیات طریق القدس و فتح بستان سازمان رزم سپاه گسترش پیدا کرد و تیپ های جدیدی در سپاه تشکیل شد دی ماه ۱۳۶۰ حضور پرشور مردم در جبهه های جنگ سپاه را بر آن داشت که با تشکیل وسازماندهی های جدید برای عملیات فتح المبین آماده شوند از جمله این تیپ ها می‌توان به تیپ ۴۱ ثارالله اشاره کرد قاسم سلیمانی نیز به عنوان فرمانده تیپ ۴۱ ثارالله را در جلسات گلف و کربلا شرکت می کرد او فردی ساکت و آرام و بسیار کم حرف بود سردار سلیمانی در خصوص تشکیل تیپ ۴۱ ثارالله میگویند من در عملیات طریق القدس زخمی شدم بعد از زخمی شدن حسن باقری در بیمارستان به عیادت من آمد و من هم در حالتی بودم که زیاد متوجه چیزی نشدم اما ایشان آمده بود سرکشی کرده بود و سر زده بود ورفته بودبعدا مرا به گلف دعوت کرد و آمدم ایشان خیلی استقبال کرد و به من گفت شما بیایید و یک تشکیلاتی برای بچه‌های کرمان را بیندازید اما قبل از این که تشکیلات بچه‌های کرمان را راه بیندازید یک چند وقتی مسئول خط شوش باشید من هم بنا به توصیه ایشان گفتم آماده هستم هر کاری در این رابطه انجام بدهم بعدبنا به دستور ایشان به خط شوش رفتم چند وقتی در خط شوش بودم ایشان مجددا من را خواستند که البته کمتر از یک ماه طول کشید حالا نمی‌دانم از همان روز به چه دلیلی بود که ایشان اصرار داشتند که من با این فاصله کم مسئول خط شش بشوم به هر صورت من امر ایشان را اطاعت کردم ایشان بعد من را صدا کردند که به گلف بروم خدمت رسیدم و نشستیم صحبت کردم نگاه و صحبت ایشان ازابهت واستحکام خاصی برخوردار بود در همان جلسه جذب ایشان شدم یک نوع ارادت قلبی پیدا کردم خیلی مسلط بود گفت من می‌خواهم یک جبهه را به شما واگذار کنم که برای عملیات فتح المبین است البته اسم عملیات مشخص نبود گفت برای یک عملیات . اسفند ماه ۱۳۶۰ بود آقای غلامعلی رشید و آقای جعفر اسدی که آن وقت در عملیات کار می کردند هم بودن آنها حرفی نزدند اقتدار فرماندهی و سوابق درخشان ایشان را شنیده بودم و حالا بعد از گذشت ۱۶ ماه از جنگ خودم را در کنار حسن باقری می دیدم ابهتش مرا گرفته بود ساکت بودم و چهار زانو نشستم و سرم پایین بود و با دقت گوش می‌کردم که دقیقاً چه دستوری به من می دهند ازگلف با حسن باقری آقای جعفر اسدی و آقای غلامعلی رشید چهار نفره به سمت دزفول حرکت کردیم ماشین ایشان تویوتای قهوه‌ای رنگ بود در مسیر حسن باقری در مورد تشکیل یک گروه از نیروهای کرمان صحبت کرد از دزفول به پا علم و از آنجا به دامنه ارتفاعات دالپری رسیدیم .یک جلسه حسن باقری و غلامعلی رشید گرفتند حسن باقری من را در منطقه به خوبی توجیه کرد و بعد هم به یک دیدگاهی بالای سر همان ارتفاعات دالپری برد ازآن دیدگاه جبهه دشت عباس و عین خوش و این عقبه تا موسیان دیده می شد حسن باقری دوربین را چرخاند به سمت عقب و روی ارتفاعات دوربین را روی هدف نگه داشت و به من گفت بیا پشت دوربین از دریچه چشمی به دوربین نگاه کردم گفت این ارتفاعات را می‌بینید گفتم بله گفت به این منطقه چاه نفت می‌گویند ارتفاعات چاه نفت آنجا برو و یک جبهه ای است که باید تحویل بگیرید فعالش کنید اجرای عملیات فتح المبین و مأموریت تیپ ۴۱ ثارالله در کمر سرخ اولین تجربه فرماندهی تیپ برای قاسم سلیمانی بود هرچند در این تجربه با مشکلاتی در تامین اهداف مواجه شد اما عزم راسخ برای سازماندهی تیپ ۴۱ ثارالله در قرارگاه قدس آن را برای شرکت در عملیات الی بیت المقدس و رمضان آماده کرد در عملیات رمضان به دلیل عدم موفقیت و ضع به نحوی شد که محسن رضایی فرمانده کل سپاه مجبور شد در جمع فرماندهان قرارگاه کربلا اعلام کند چراغ ها را خاموش می کنیم و هر کدام از فرماندهان که نمی‌توانند بمانند.بروند. در آنجا اولین فرماندهی که برای تجدید پیمان صحبت کرد قاسم سلیمانی بود در سال ۶۲ برای تقویت لشکر ۴۱ ثارالله همراه یک هیئت با مسئولیت سردار غلامعلی رشید و سردار محمد باقری شهید حسن تهرانی مقدم به کرمان رفتم .در آنجا جلساتی برای تقویت این لشکر با حضور محموداشجع فرمانده سپاه منطقه ۶ و قاسم سلیمانی برگزار شد همان روز خبر پیدا کردیم اولین فرزند حاج قاسم سلیمانی متولد شده است به همین خاطر سردار غلامعلی رشید هدیه تهیه کرد و به اتفاق به منزل ایشان رفتیم حاج قاسم از حضور آقای غلامعلی رشید و محمد باقری بسیار خوشحال شدند. ما اوج توانایی و فرماندهی قاسم سلیمانی را الفجر ۸ فتح فاو شاهد بودیم درهمان روز اول عملیات گردانهای خط شکن و غواصان لشکر ۴۱ ثارالله موفق به درهم شکستن مواضع دشمن شدندوبه خور عبدالله رسیدند سپس به اتفاق یکی از فرماندهان تیپ ۴۱ با ۲۰ دستگاه نفربر خشایار ازنهرعلی بشیرواروند عبور کردیم و به فاو رفتیم. حاج قاسم در محور پایگاه موشکی حضور داشت و نیروهایش را به سمت خور عبدالله هدایت می کرد و در عملیات فاو به خوبی جنگید و با دقت و درایت نیروهایش را هدایت کرد پس از آن آماده عملیات کربلای ۴ شدیم اما به علت توقف عملیات وضعیتی پیش آمد که باید ۱۵ روزبعد در شلمچه وارد عمل می‌شدیم به دستور فرمانده کل سپاه قرار شد یک مانور مشترک متشکل از لشکر ۴۱ ثارالله تیپ زرهی ۳۸ ذوالفقار تیپ ۳۳ المهدی و تیپ زرهی ۲۸ صفر در جفیر اجرا شود در این مانور زرهی سپاه حاج قاسم حضور داشت و کل منطقه شلمچه آماده مانور شد. حاج قاسم با همان روحیه صداقت و سادگی مشابه شلمچه شرکت کرد و پس از آمادگی در منطقه شرق بصره در عملیات کربلای ۵ وارد عمل شد و موفق شد پاسگاه کوت سواری وبوبیان را در شمال ۵ ضلعی و شرق کانال ماهی به خوبی تامین کند تا مرتضی قربانی بتواند به غرب کانال ماهی برود قاسم سلیمانی همچون ستاره ای در دو عملیات والفجر ۸ و کربلای ۵ درخشید و به عنوان یکی از فرماندهان موفق به جنگ ظهور کرد حضور موثر حاج قاسم در قرارگاه کربلا و خاتم الانبیا در دوران پایانی جنگ و پس از آن در منطقه شرق کشور وی را به عنوان یکی از فرماندهان عالی رتبه سپاه مطرح کرد به همین سبب در سال ۷۶ ۱۳ از سوی سردار سرلشکر دکتر سید رحیم صفوی ایشان به عنوان فرمانده نیروی قدس انتخاب و معرفی شد در این مرحله فصل جدیدی درزندگی این سردار دلاور سپاه اسلام رقم خورد به یاد دارم در جلسه معارفه اولین جمله‌ای که گفت این بود از ابتدا که وارد جنگ شدند دو ابزار مهم در کوله پشتی هم بود ۱-خلوص ۲ توکل همیشه با این دو خودم را آماده خدمت کرده ام . قاسم‌سلیمانی همواره در رکاب رهبر معظم انقلاب مدظله العالی به عنوان سرباز فداکار میهن و در قالب فرمانده نیروی قدس سپاه بسیار پخته و فهیم عمل می‌کرد وی از نظر عملیاتی انسانی شجاع و جسور و باتدبیر بود که با همین روحیه موفق شد خدمات ارزشمندی در نیروی قدس برای مقابله با دشمنان اسلام ارائه دهد. در کارنامه سردار شهید قاسم سلیمانی می‌توان به مقابله با رژیم صهیونیستی و نابودی داعش در عراق و سوریه نیز اشاره کرد قاسم سلیمانی خالصانه عملکرد خدمتگزار مردم بود و در کنار مردم بود.امید است خصلت مردمی بودن حاج قاسم الگویی برای تمام مسئولان کشور شود خداوند به واسطه اعمال و کردارش به او عزت داد و محبوب شد. تسنیم فرهنگ حما سه و مقاومت مصاحبه با سردار فتح‌الله جعفری بنیانگذار یگان زرهی سپاه پاسداران هفدهم دی ماه ۳۹۸

jfrn.ir جبهه فرهنگی راویان نور
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۰۱
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی