جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

پارتی‌های شب‌های تهران به سبک طاغوتی‌ها

سه شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۱ ب.ظ

شب‌های پایتخت میزبان میهمان‌هایی شده که بساط عیش و نوش‌شان ما را به یاد طاغوت می‌اندازد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پارتی های شبانه یکی از مظاهر فرهنگ غرب به شمار می‌رود که سبقه تاریخی آن در ایران به دوران طاغوت باز می گردد.



مجالس میهمانی مختلطی که با الگو برداری از فرهنگ اروپا و آمریکا در میان خانواده درباریان پا گرفت و به تدریج به تفریحی برای بزم های شبانه کاخ نشینان مبدل شد.



انجام حرکات موزون ضربدری به این نحو که مثلا x با معشوقه y و y با معشوقه x می رقصیدند یکی از نشانه های بارز پارتی های شبانه طاغوتیان بود.



برپایی چنین مجالسی به عنوان یکی از مظاهر ترقی! از دیدگاه حاکمیت پهلوی آنچنان افزایش یافت که بخش قابل توجهی از خوانندگان و هنرپیشگان غرب زده قبل از انقلاب به آن آلوده شدند و فجایع آن به میزانی وسعت گرفت که در جشن هنر شیراز،ابعاد عمیق این بی بند و باری با اعتراضات گسترده مردم انقلابی ایران همراه شد و به یکی از مولفه های اساسی در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی بدل شد.



بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و پشت سر گذاشتن 8 سال جنگ تحمیلی،مقوله اوقات فراغت و تفریحات جوانان با ارزش های دینی و انقلابی توام شد و سبکی خاص و منحصر به فرد از تفریحات در میان جوانان ارزشی و انقلابی ایران اسلامی ظهور و بروز پیدا کرد.



خط فرهنگی خاص این دوران بعد از مدتی با هجمه ای شدید از سوی غرب مواجه شد که مقام معظم رهبری در بیاناتی از آن تحت عنوان تهاجم فرهنگی یا ناتوی فرهنگی یاد کردند.



هجمه ای که در ابعاد و زوایای مختلف،برنامه ریزی و طراحی شد که بخشی از آن،هنر،موسیقی،اوقات فراغت جوانان و نوجوان این مرزو بوم را نشانه رفته بود.



با پایان جنگ تحمیلی و آغاز دوران سازندگی،این گسست فرهنگی در وجوهی همچون ظهور موسیقی خاص تحت عنوانRAP و هِوی متال ها بروز پیدا کرد و در برخی از مناطق مرفه نشین تهران رگه هایی از آن مشاهده و احساس شد،از نیمه دوم دهه هفتاد،ابعاد دیگری از این تهاجم فرهنگی،عده قلیلی از جوانان را درگیر خود ساخت.



در برخی از شهرهای ایران،پدیده ای تحت عنوان فرار از خانه به عنوان یکی از آسیب های نوظهور اجتماعی به دغدغه ای جدی در میان برخی خانوارها مبدل شد.



الگو پذیری برخی از خانواده ها از فرهنگ غربی،بعد از مدتی پدیده فرار از خانه را به زنان خیابانی مبدل کرد و از همین دوران بود که طلاق به عنوان یکی از معضلات اجتماعی در جامعه ایرانی پر رنگ تر از گذشته نمود پیدا کرد.



افزایش رفتارهای پر خطر و شیوع برخی از بیماری های خاص همچونHIVحاصل این گرایش منحوس و شوم به فرهنگ غرب بود که در واقع کانون خانواده ایرانی را به عنوان یکی از وجه تمایزات برجسته جامعه ایرانی با جامعه غربی هدف قرار داد.



مقارن با همین دوران،پدیده پارتی های شبانه در مناطقی از پایتخت به اشکال و انحای مختلف ظهور و بروز پیدا کرد و بعد از گذشت مدتی در دوران کنونی،با رشد و تسری شبکه های اجتماعی عضوگیری از طیف های خاص از قشر جوان و نوجوان سلامت روحی،روانی و اخلاقی برخی از جوانان را تحت الشعاع خود قرار داد.



انشقاق خانواده،تک روی،سرکشی،انحرافات اخلاقی و آلوده شدن به سوء مصرف مواد مخدر،مشروبات الکلی و...از عوارض و تبعات چنین مراسم و جشن های نامیمونی بود که با وجود تذکرات بسیار بزرگان و دلسوزان نظام و کشور،بخش هایی از جمعیت جوان کشور را با خود همراه ساخت،همراهی که در بسیاری از موارد،رهاوردی جز سقوط و تزلزل زندگی فردی،اجتماعی و خانوادگی در پی نداشته است.



در طول سالیان اخیر هر از چند گاهی اخباری در رسانه ها منتشر می شود که موید بازداشت و دستگیری تعدادی از جوانان به دلیل حضور درپارتی ها و مجالس و مراسم مختلط است.



*دلایل افزایش پارتی های شبانه

کیومرث شرافتی،جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی، در تشریح دلایل و عوامل موثر در شیوع پدیده پارتی های مختلط در طول چند سال اخیر اظهار داشت:عوامل و دلایل بسیاری در این امر،تاثیرگذار هستند و در واقع امر نمی توان با یک دلیل واحد به آسیب شناسی این معضل پرداخت.



وی افزود:اما بطور خلاصه می توان گفت هجمه فرهنگی غرب،در سنوات اخیر از یکسو و فاصله گرفتن برخی از طیف ها واقشار جامعه از ارزش های معنوی و دینی از عوامل اصلی شیوع چنین پدیده نامیمونی در میان برخی از جوانان به شمار می رود.



شرافتی گفت:تغییر ذائقه فرهنگی و هم راستا سازی آن با لذات زودگذر از عوامل اصلی شیوع چنین رفتارهای پرخطری در میان طیف هایی خاص از جوانان و نوجوانان است.



این جامعه شناس و آسیب شناس مسائل اجتماعی عنوان کرد:نباید از نظر دور داشت که رشد و افزایش آسیب های اجتماعی در موارد و ابعاد متعددی ظهور و بروز پیدا می کند که یکی از از آنها به بزم ها و پارتی های مختلط شبانه معطوف می شود.



یکی از آخرین نمونه های برگزاری چنین مراسمی به بامداد 14 خرداد باز می گردد که با بازداشت 70 نفر از میهمانان یک پارتی 200 نفره شبانه در رستوران امیر – الف.ت (امیر ریش) فرحزاد همراه شد.



پس از انجام تست الکل توسط عوامل قضائی و انتظامی،مصرف الکل در میان 28 مرد و زن محرز شد که بر اساس گفته های یک منبع آگاه به باشگاه خبرنگاران جوان تنها 15 نفر از افراد حاضر در پارتی در بازداشت مانده بودند که به نظر می رسد آنان نیز با قید وثیقه و تعهد آزاد شده اند.(البته مقامات قضایی تاکنون درباره صدور حکم و یا مجازات بازداشت شدگان و همچنین امیر ریش واکنشی نشان نداده اند)


بازداشت 62 مرد و زن در یک میهمانی نامتعارف در بندرعباس و 29 دختر و پسر در یک پارتی شبانه در یکی از باغات استان البرز که گفته می شود در بین دستگیر شدگان یک مرد تبعه غیر ایرانی و نیز بازیگر معروف سینما و تلویزیون، خانم «ک» نیز وجود دارد، از نمونه های دیگر برگزاری چنین مجالسی در روزها و شب های اخیر است.



یادآوری می شود؛سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری اخیر خود درباره برگزاری چنین مجالسی گفت: برخی شواهد حاکی از آن است که برخی از افرادی که در برگزاری پارتی‌ها دست داشتند، در تهران و در برخی استان‌های دیگر از جمله مازندران و مشهد یکی بوده‌اند و احساس می‌شود پشت این جریان یک هدایتگر وجود دارد و دستگاه انتظامی و اطلاعاتی باید آن را بررسی کند.



*چه باید کرد؟

مقابله و مبارزه با چنین انحرافات اخلاقی و فرهنگی مستلزم برنامه ریزی دقیق ،اصولی و هدفمند از سوی نهادها و دستگاه های فرهنگی و اجتماعی است.



در واقع امر در صورت نداشتن برنامه ای اصولی و کارشناسانه نمی توان به توفیق چندانی نائل شد،آموزش صحیح و اصولی از سوی خانواده و آموزش و پرورش،غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان،کنترل صحیح رفتارهای فرزندان بخصوص در دوران جوانی و نوجوانی و تشدید نظارت ها از سوی نهادها و دستگاه های متولی صنفی و انتظامی بر رستوران ها،هتل ها،تالارها و باغ تالارها،از دیگر ضروریاتی است که می تواند بِسانِ مجموعه ای از اقدامات به هم پیوسته قهری،فرهنگی در مقاطع کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت مد نظر قرار گیرد تا بتوان در سایه آن از شیوع و گسترش هر چه بیشتر چنین رفتارهایی پیشگیری کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۸
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی