جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

هاشمی ٩٢، هاشمی ٨٤ نبود

يكشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۷ ب.ظ


اخبار,اخبار سیاسی,هاشمی رفسنجانی


 محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: «در انتخابات ٨٤ هاشمی ذی‌حق بود و اظهارنظر ایشان نسبت به انتخابات سال ٩٢ برپایه روند طبیعی، مشابه و قرینه دیگر انتخابات به رسمیت شناخته شده بود و بالطبع نمی‌تواند با ٨٤ قیاس شود. کسی در این انتخابات، اکثریتی را به دست آورده و پیروز شده، درحالی‌که ایشان ذی‌نفع نیست، هرچند نامزد پیروز همفکر او بوده باشد».

 

عطریانفر با اشاره به اینکه روحانی مطلوب نسبی آقای هاشمی است و مطلوب آقای رفسنجانی در این دوره انتخابات خودش بود که او را به لطایف‌الحیلی از رقابت باز داشتند، افزود: «شما مجموع اظهارنظرات آقای رفسنجانی را در سال ٨٤ مرور کنید. ببینید آنچه ایشان گفته بود با آن واقعیتی که بعدا رخ داد، چقدر تطبیق داشت؟ آیا نباید به این هوش سیاسی و آینده‌نگری هاشمی آفرین گفت؟ اکنون شما هم آن دوره هشت‌ساله غم‌انگیز تاریخ اجرائی کشور را محکوم می‌کنید».


این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه سال ٨٨ عده‌ای نسبت به روند انتخابات اعتراض داشتند و می‌گفتند تقلب و تخلف صورت گرفته است اما در ایران، نظام حقوقی و مرجع قانونی وجود دارد که اعتراضات را بررسی و صحت آن را تأیید یا رد می‌کند، افزود: «از این منظر حق مسلم آقای هاشمی بود تا به‌عنوان نامزد انتخابات سال ٨٤، اعتراض خود را بیان کند و بنا به قاعده ایراد سیاسی و یا حقوقی به نقد ایشان وارد نیست».


عطریانفر در پاسخ به این سؤال که چه ذهنیتی باعث می‌شود که آقای هاشمی در سال ٨٤ احتمال تقلب را مطرح کنند؟ گفت: «چون ایشان عضو میدان رقابت و ذی‌نفع است. به‌هرحال هاشمی ٨٤ متفاوت با ٩٢ است. او سال ٨٤ ذی‌نفع است، کاندید و نامزد انتخاباتی است و اعتراض حق قانونی اوست. ولی در سال ٩٢، ایشان درگیر در عرصه انتخابات نیست. در این میدان کسی که به قول شما مورد حمایت ایشان بوده و به نظر من، بخش زیادی با نگاه آقای هاشمی نیز معطوف وی است، گرچه می‌تواند انتقادات و اشکالاتی هم نسبت به وی وجود داشته باشد».


عطریانفر با اشاره به اینکه هاشمی هیچ‌گاه وارد صحت‌وسقم انتخابات نشد، افزود: «او در نماز جمعه به‌عنوان سخنگوی اعتقادی نظام اسلامی، در برابر بحران و آشوبی که حادث شده بود، راهکارهایی را مطرح کرد. او وظیفه اسلامی و ملی خود را همچون حوادث سال‌های بحرانی از منظر تکلیف دینی و تدبیر سیاسی دنبال کرد و گفت و بیان صلاحدیدها هم حق‌ ایشان بوده و هست. شما انتظار داشتید ایشان بیاید بگوید آقای موسوی چرا برنده شد یا نشد؟ یا چرا احمدی‌نژاد انتخاب شد؟ آقای هاشمی می‌گوید این آرایش صحنه و برخوردی که صورت گرفت، به نفع نظام نیست. اگر چه ما از نزدیک شاهد صحنه نبودیم اما از دور که نگاه کردیم، دیدیم ایشان نقش ملی خود را ایفا کرده است».


او در ادامه با اشاره به اینکه هاشمی مجموعه اطلاعاتی در اختیار دارد، افزود:«ممکن است با توجه به اطلاعاتی که در موضوع هسته‌ای دارد، هدف بزرگی در پس این جمله داشته باشد. برخی اظهارنظرها از سوی برخی چهره‌های شاخص، به قصد انشاء است. بیان مطالب به قصد انشاء، اهدافی را دنبال می‌کند که برای آدمیان عادی قابل فهم نیست. وقتی آقای هاشمی اراده می‌کند که بگوید «شفاف‌سازی»، یعنی می‌خواهد بگوید در عرصه فعالیت‌ها و فناوری هسته‌ای به‌گونه‌ای عمل کرده و می‌کنم که از چارچوب پروتکل‌ها و پادمان‌های هسته‌ای خارج نشده‌ایم و ذیل ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها هیچ خلاف نمی‌کنیم. البته این تفسیر من از گفته آقای هاشمی است. ممکن است تفسیر ایشان چیز دیگری باشد. ولی ظاهر قضیه این است». عطریانفر با بیان اینکه من در مقامی نیستم که بخواهم قداستی برای آقای هاشمی مطرح کنم افزود:«با کمال احترامی که برای اظهارنظر منتقدان و مخالفان آقای هاشمی قائلم و با توجه به اینکه هر سیاست‌مداری می‌تواند، قصور و خطایی با خواسته داشته باشد،

 

اما در مجموع معتقدم آقای هاشمی‌رفسنجانی فرد مقتدری است که از اول نهضت امام در مسیر و ریل گفتمان انقلاب حرکت کرده و تلقی خود را نیز از نحوه اداره کشور و نظام داشته است و تجارب زیادی نیز در اختیار دارد. تفسیری هم از نظام ارائه می‌دهد که این تفسیر از نظر ایشان بهترین راه است. البته در این مسیر از تلقی و گفتمان خود تا جایی دفاع می‌کند که آن تصور با مرزی از ممنوعیت و جبهه امتناع رهبری مواجه نشود و اگر چنین شد براساس همان عقلانیت، می‌گوید «رأی خود را کنار گذاشته و از رهبری تبعیت می‌کنم».


 اخبار سیاسی  -  شرق 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۱
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی