جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: ما به سیرت امامان همچون امام حسین(ع) اقتدا می‌کنیم همچنین شیعه و سنی در ظالم دانستن یزید مشترک هستند و اگر ما در عصر امام حسین(ع) زندگی می‌کردیم شمشیر برمی‌داشتیم تا به شهادت برسیم این عقیده ما است و تعارفی نداریم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، شب گذشته در دومین همایش "قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت" که در تالار علامه حلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد، گفت: در بزرگی ائمه معصومین(ع) اختلافی نیست و به آنچه انجام‌داده‌اند و عمل کرده‌اند شک نداریم؛ زیرا آنان از پیامبر نشأت گرفته و الگو هستند.

 

امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: قیام امام حسین(ع) تاریخی بود ایشان در آن عصری که دین و عدالت در خطر بود از دستاورد تمام بزرگان صحابه و اهل بیت دفاع کردند.

 

وی قیام اباعبدالله را تجلی مسؤولیت‌پذیری دانست و بیان کرد: در حالی که همگان قصد منصرف کردن ایشان از سفر به کوفه را داشتند، امام با همین احساس مسؤولیت، به کربلا وارد شدند اما مردم کوفه در عین جهالت، بیعت خود را شکستند.

 

مولوی عبدالحمید اظهار داشت: امام حسین(ع) ذلت را نپذیرفت و حاضر نشد که خود را در اختیار افراد دونی همچون یزید قرار دهد او می‌دانست که سپاه او در مقایسه با دشمن قابل قیاس نیست بلکه آمده بود تا با اهل بیت(ع) و یاران نزدیک خود در برابر حکومتی خودکامه و استکباری بایستد.

 

وی با بیان اینکه شیعه و سنی در ظالم دانستن یزید مشترک هستند، خاطرنشان کرد: ما مسلمانان به دو دلیل یزید را نمی‌بخشیم اولین دلیل حادثه کربلا است که در آن به فرزندان و ریحانه پیامبر و فرزندان حضرت زهرا(س) تعرض شد یعنی اهل سنت نیز محبت اهل بیت را در دل خود دارند.

 

امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: دومین دلیل ظلم یزید واقعه حره بود که طی آن به مسلمانان صدر اسلام اهانت شد او مدینه را حلال اعلام و به نوامیس مسلمانان تعرض کرد.

 

وی با تأکید بر اسوه‌بودن امام حسین(ع) عنوان کرد: ما به سیرت امامان همچون امام حسین(ع) اقتدا می‌کنیم برخی اختلافات جزئی وجود دارد که هرکس بنا به عقیده خود عمل می‌کند و باید آنها را پذیرفت اگر ما در عصر امام حسین(ع) زندگی می‌کردیم شمشیر برمی‌داشتیم تا حداقل در این راه به شهادت برسیم این عقیده ما است و تعارفی نداریم.

 

مولوی عبدالحمید وحدت کنونی شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان را بیش از گذشته دانست و گفت: امروز با وجود دیدگاه‌های بسیار خوب رهبر معظم انقلاب و رییس‌جمهور، نزدیکی شیعه و سنی ما بیشتر شده است سوگند می‌خورم که برای ما شیعیان و اهل سنت فرقی ندارند اگر تار مویی از سر کسی کم شود به یک اندازه ناراحت می‌شویم.

 

وی تصریح کرد: ما در سیستان و بلوچستان با کمک مسؤولان سیاسی، نظامی و امنیتی در مقابل افراطیونی که به ما قرابت دارند، ایستاده‌ایم و بزرگترین موفقیت ما حضور در صحنه مردم است؛ چرا که همگان می‌دانند که از اختلافات چیزی جز نقصان و تلفات حاصل نمی‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۳
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی