جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

قیاس غلط

جمعه, ۲۳ مهر ۱۴۰۰، ۰۹:۲۸ ب.ظ

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 آیا قیاس عملکرد رهبری در موضوعات برجام، کاهش جمعیت و ستاد ملی کرونا به یک شیوه درست است؟
خیر

 در بحث برجام رهبری در طول مذاکرات بارها و بارها بصورت علنی و خصوصی تذکراتی را به تیم مذاکره کنند فرمودند و به مردم نیز نظر خود در رویه جاری را اعلام نمودند:
برداشت ما این است که آمریکا مایل به تمام ‌شدن مذاکرات هسته‌ای نیست
پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکائی‌ها، یک تاکتیک آمریکائی و برای فریب‌ دادن افکار عمومی است.
مذاکره در موضوعات خاص اشکالی ندارد؛ منتها گفتم من اعتماد ندارم، خوشبین نیستم به مذاکره، لکن میخواهند مذاکره کنند، بکنند؛ ما هم به اذن‌الله ضرری نمیکنیم
بنده با توافقی که بتواند انجام بگیرد موافقم؛ البتّه توافق بد نه.
 بااینکه این دوستان [تیم مذاکره کننده] و این برادران، برادران خوبی هستند، برادران امینی هستند و میدانیم که دارند برای صلاح کشور تلاش میکنند، درعین‌حال من نگرانم؛ چون طرف مقابل، طرف حیله‌گری است
گفتیم به طرف مقابل اعتماد نکنید، به لبخند او فریب نخورید، به وعده‌ی نقد که میدهد ــ وعده‌ی نقد، نه عمل نقد ــ اعتماد نکنید، [چون] وقتی خرش از پل گذشت، برمیگردد و به ریش شما میخندد! اینقدر اینها وقیحند.
 و دهها اظهار نظر دیگر که نشان میدهد موضع حقیقی مقام معظم رهبری نسبت به عاقبت مذاکرات چیست
 در پایان نیز پس از تصویب 20 دقیقه ای برجام در مجلس با شروط نه گانه ای چهارچوب اجرایی برجام را معین کردند که با بررسی آن شروط نه گانه عمق بدبینی ایشان نسبت به انجام تعهدات آمریکا محرز میشود.

 در بحث طرح کاهش جمعیت نیز چند نکته حائز اهمیت است:
 ابتدا عین کلام ایشان را بخوانیم:”یکی از مهمترین موجودی‌های باارزش ما، همین نسل جوانِ تحصیلکرده است. نسل جوان تحصیلکرده، هم شجاعت دارد، هم امید دارد، هم نشاط و تحرک دارد. من همین جا در داخل پرانتز عرض بکنم؛ یکی از خطاهائی که خود ما کردیم – بنده خودم هم در این خطا سهیمم – این مسئله‌ی تحدید نسل از اواسط دهه‌ی ۷۰ به این طرف باید متوقف میشد. البته اوّلی که سیاست تحدید نسل اتخاذ شد، خوب بود، لازم بود، لیکن از اواسط دهه‌ی ۷۰ باید متوقف میشد. این را متوقف نکردیم؛ این اشتباه بود. عرض کردم؛ مسئولین کشور در این اشتباه سهیمند، خود بنده‌ی حقیر هم در این اشتباه سهیمم. این را خدای متعال و تاریخ باید بر ما ببخشد.”

نکته اول: در قسمتی ایشان میفرمایند: ” البته اوّلی که سیاست تحدید نسل اتخاذ شد، خوب بود، لازم بود، ” این فرمایش نشان میدهد طرح تحدید نسل در ابتدا با شرایطی که کشور داشت طرح لازم الاجرا بود اما از اواسط دهه 70 می بایست متوقف میشد

 نکته دوم: در طول سالهای اجرا شدن طرح هیچگاه ( من هر چه جستجو کردم پیدا نکردم) رهبری از مبحث کاهش جمعیت به صورت علنی در رسانه ها دفاع نکردند( عمدتا سکوت بوده) در برخی از سخنرانی ها نیز در خصوص مزیتهای افزایش جمعیت سخن گفته بودند؛ این موضوع نشان میدهد رهبری قلبا به اجرای این طرح رضایت نداشتن و صرفا بر اساس شرایط الزامی طرح با اجرای آن موافقت فرموده اند.

 نکته سوم: از زمانی که برای معظم له محرز شد ادامه اجرای این طرح اشتباه است صراحتا و علنا در رسانه ها موضوع را عنوان نمودند و از آن روز به بعد در دهها سخنرانی عمومی و خصوصی در خصوص افزایش جمعیت سخنرانی و مطالبه گری نموده اند.

 اما در بحث کرونا و ستاد ملی کرونا ما شاهد روبه ای کاملا متفاوت با دو موضوع مورد قیاس هستیم.

 از ابتدای امر ایشان با حکم حکومتی تمام تدابیر ستاد ملی کرونا را برای همه لازم الاجرا اعلام نموده اند.

 در طول حدود 20 ماه اخیر نیز بصورت مکرر و موکد مردم را به عمل کردن به تدابیر ستاد ملی کرونا نموده اند.

 در طول ماههای مواجه با کرونا ایشان مکررا و موکدا دولت و مسئولین را موظف به استفاده از همه ظرفیت های کشور در جهت مقابله با کرونا کرده اند.

 حتی ایشان در بحث واکسیناسیون عمومی نیز مکرر دستورات و توصیه هایی را به مسئولین نموده اند که این موضوع نشان میدهد بحث واکسیناسیون عمومی چقدر در نظر ایشان حائز اهمیت است.

 نکته جالب دیگر نیز اشراف کامل ایشان به تحولات و اقدامات دیگر کشورها در خصوص مقابله با کرونا است که به عنوان مثال میتوان توصیه ایشان به دولت در باب قرنطیه هوشمند را ذکر کرد که تا قبل از آن هیچ بحثی و نامی از آن برده نشده بود!

 اجمالا باید گفت قیاس عملکرد سه موضوع فوق الذکر در حوزه مدیریت ولایت فقیه یک قیاس اشتباه و از سر عناد و مخالفت و غرض ورزی است تا مخالفان واکسن خود را پشت آن مخفی کنند و از تیر رس انتقادات رها شوند.

 

jfrn.ir جبهه فرهنگی راویان نور



jebhe-jfrn.blog.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۲۳
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی