جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

در همایش صلح و سلام

 

arash khamooshi-20-49.jpg

معاون وزیر خارجه از احتمال اعلام روز عملیاتی شدن برجام از روز دوشنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا)، سید عباس عراقچی، که عصر امروز (یک‌شنبه) در همایش صلح و سلام که از سوی دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد سخن می‌گفت، با اشاره به تصویب کلیات طرح اجرای برجام در مجلس گفت: امیدواریم در روزهای آتی جزییات این طرح هم تصویب شود و احتمالا بتوانیم بعد از آن اعلام کنیم که عملیاتی شدن برجام از روز دوشنبه آینده آغاز می‌شود و وارد فاز بعدی در برجام می‌شویم.

معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه با بیان این که بعد از جلسه امروز مجلس درباره بررسی برجام چنین جلسه‌ای با عنوان صلح و سلام لازم است به صلح طلب بودن ملت ایران در طی تاریخ معاصر اشاره کرد و گفت: ملت ایران همواره به عنوان ملتی صلح طلب شناخته شده است و هم‌چنین دین اسلام هم صلح طلب بوده است اما آیا لزوما صلح طلب بودن صلح را به ارمغان می‌آورد؟ آیا اگر علیه کشوری و یا ملتی جنگ نکردید علیه شما وارد جنگ نخواهند شد؟ چه چیز باعث صلح می‌شود و چه چیز از جنگ جلوگیری می‌کند؟

عراقچی افزود: معتقدم برای جلوگیری از جنگ باید همواره برای جنگ آماده بود. دنیای کنونی دنیای قدرت است و ضعیف‌ها در آن پایمال می‌شوند. باید برای زندگی در صلح قوی بود و این مسأله در فرهنگ ما هم وجود دارد همان‌طور که این شعر می‌گوید « رو قوی شو اگر راحت جهان طلبی».

معاون ظریف با اشاره به عوامل متعدد موثر در افزایش قدرت از جمله ایدئولوژی، اقتصاد و علم به اهمیت قدرت دیپلماسی اشاره کرد و گفت: به واسطه قدرت دیپلماسی یک ملت و دولت می‌توانند منافع‌شان را تامین کنند و تهدید را از خود دور سازند.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما به دیپلماسی کم‌تر توجه شده است و آن را بیش‌تر امری برای سازش و تسلیم شدن در نظر می‌گیرند در حالی که دیپلماسی عامل موثری در افزایش قدرت است.

عراقچی گفت: دیپلماسی بدون قدرت ناتوان و قدرت بدون دیپلماسی کور است. ما به وسیله توانمندی‌های دفاعی و نظامی و یا علمی توانستیم دستاوردهای زیادی را در اختیار بگیریم. دستاوردهایی که دنیای غرب می‌خواست به واسطه تحریم‌ها ما را از آن‌ها محروم کند و اگر مشکلات اقتصادی نبود ما می‌توانستیم این محدودیت‌ها را پشت سر بگذاریم.

این عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای خاطرنشان کرد: اگر توانایی دیپلماسی و مذاکراتی نبود توانایی اقتصادی، دفاعی، فرهنگی و گفتمانی ما نقد و تصویب نمی‌شد و ناتمام می‌ماند.

او گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان و وزارت خارجه جزئی از یک مجموعه بزرگ‌تر هستند. ما باید قدر توانایی‌های خود را بدانیم. دیپلماسی موفق شد حقوق هسته‌ای ما را تثبیت کند و ما 12 سال به خاطر شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست ایستادیم و بعد از برجام دشمن به این شعار ما احترام گذشت. در این نبرد همه جانبه 12 ساله اراده چه کسی قالب شد؟ و چه کسی غنی‌سازی خود را به دیگری تحمیل کرد و یا اراک را آب سنگین نگه داشت؟ با قطع‌نامه‌هایی که علیه ما صادر کردند می‌خواستند ایران همه چیز را کنار بگذارد. قطع‌نامه‌هایی که همه تحت فصل هفت منشور ملل متحد و الزام‌آور بودند لغو شدند بدون آنکه حتی یک روز اجرا شوند.

وی ادامه داد: برجام مدیون توانمندی علمی دانشمندان و متخصصان و نیز شهدای‌مان است و نیز در حوزه عمل و میدان توانستند آن را محقق کنند و هم‌چنین مدیون کسانی که در 12 سال گذشته نگذاشتند تحریم اقتصادی ملت ایران را به زانو در آورد.

این معاون وزیر خارجه با تاکید بر این که تمامی تحریم‌های اقتصادی و مالی در روز اجرای برجام برداشته می‌شود گفت: آن چه که باعث شد طرف مقابل به خواسته‌های ما تن دهد مقاومت مردم ما بود و یک‌بار دیگر تاکید می‌کنم اگر می خواهید در صلح زندگی کنیم باید هر روز به توانایی‌های خود بیافزاییم.

به گزارش ایسنا،‌ هم‌چنین در ابتدای این مراسم با حضور سید عباس عراقچی از تمبر صلح و سلام یادبود همایش صلح و سلام رونمایی شد و مدعوین و مسوولان مدعو آن را امضا کردند.

هم‌چنین سالار عقیلی، خواننده برجسته کشورمان در این همایش با اجرای بدون موسیقی به تک خوانی دو قطعه از ترانه‌های خود پرداخت. گفتنی است اجرای موسیقی در این همایش به احترام شهادت سردار همدانی انجام نشد.

انتهای پیام

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۰
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی