جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

شیوع ویروس وهابیت در شیعی‌ترین جامعه جهان

شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۰۳ ب.ظ

 

(بسم الله الرحمن الرحیم)
رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان گفت: اگر یک شیعه، یک مغازه دایر کند خیلی سریع تحت نظارت گرفته می‌شود اما وهابی‌ها یک شبکه گسترده تجاری در کشور ما دارند و سرمایه‌داران بزرگ هم پشت سر وهابی‌ها قرار دارند و فرزندان صاحب‌منصبان بلندپایه هم از آنها حمایت می‌کنند.

عکس کارت ملی دختران باید حتما بدون حجاب باشد/ فعالیت گسترده وهابیت در یکی از بزرگترین کشورهای شیعی جهانطالع باقرزاده در گفتگو با روزنامه  «یئنی مساوات» چاپ باکو گفت: «اخیرا الدار محمودوف، وزیر امنیت ملی جمهوری آذربایجان از  ضرورت مقابله با داعش سخن گفت. این نشان می دهد که در جمهوری آذربایجان خطر وهابیت وجود دارد و مسبب آن نیز حاکمیت کنونی است. زیرا درها را بروی وهابی‌ها باز کردند و امکان توسعه برایشان فراهم نمودند. نتیجه نیز این می باشد که هم اکنون  جلوگیری از وهابی ها در کشور به یک مشکل  تبدیل شده است  و اکنون وهابی ها همچون ویروس در حال پخش شدن هستند.»

باقرزاده گفت : « این وضعیت برای جمهوری آذربایجان خطرناک است.هم اکنون وهابی هایی که در جمهوری آذربایجان فعالیت دارند، از امکانات گسترده‌ای بهره مندند. چرا جلوی آنها گرفته نمی شود؟ اگر یک نفر شیعه، یک مغازه، دایر کند، خیلی سریع تحت نظارت گرفته می شود. اما، وهابی ها یک شبکه گسترده تجاری در جمهوری آذربایجان دارند.»

رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان، مقابله با وهابی ها در این کشور را ظاهرسازی دانست و گفت: «می گونید که با وهابی ها مبارزه می کنیم. اما، در پشت صحنه، حمایت می کنند. نیروهای خارجی نیز به نفع وهابی‌ها بر حاکمیت جمهوری آذربایجان فشار وارد می کنند. اما، در مورد هرگونه خطری علیه جمهوری آذربایجان، حاکمیت مسئولیت دارد. اکنون خطر داعش وجود دارد. باید در شبکه های تلویزیونی با آن مبارزه شود. اما، هدف از حبس کردن این عناصر نیز  تبلیغ شدن آنها می باشد.»

باقرزاده گفت : «امروز در جمهوری آذربایجان ، سرمایه داران بزرگ پشت سر وهابی ها قرار دارند و فرزندان صاحب‌منصبان بلندپایه هم از آنها حمایت می‌کنند.»

رهبر جنبش مسلمانان جمهوری آذربایجان در خصوص مصوبه اخیر پارلمان جمهوری آذربایجان برای افزایش اختیارات کمیته دولتی امور دینی این کشور و تشدید نظارت دولتی بر فعالیتهای دینی نیز گفت :« سیاست سرکوب علیه دین از سال 1999 در جمهوری آذربایجان شروع شده است. در سالهای 2011 و 2012 این سیاست خیلی تشدید شد. تمامی کتب دینی مورد سانسور قرار می گیرند.»

عکس کارت ملی دختران باید حتما بدون حجاب باشد/ فعالیت گسترده وهابیت در یکی از بزرگترین کشورهای شیعی جهان

طالع باقرزاده با بیان اینکه افزایش تمایل مردم جمهوری آذربایجان به دین ، موجب ناراحتی حاکمیت این کشور می شود، گفت : «قوانینی که علیه دین تصویب می شود، صرفا بر روی کاغذ باقی خواهند ماند. نمی توان در مقابل انسانهای مومن ایستادگی کرد. در سال 2012 ،فعالیت تحصیل کردگان در خارج از جمهوری آذربایجان در اجرای آیینهای دینی  و همچنین  فعالیت آنها به عنوان روحانی، ممنوع شده بود و حتی  آنها تحت پیگرد نیز قرار می گرفتند. اما، امروز  (برخلاف قانونی که خود مصوب کرده اند) ، طلابی را که در خارج (عربستان سعودی) تحصیل کرده اند، در مساجد جای می دهند.»

وی در مورد  تهدیداتی که در پارلمان  جمهوری آذربایجان برای مجازات دینداران تحریم کننده انتخابات مجلس این کشور مطرح شد نیز گفت: «تنها این نهاد مانده بود که با زبان تهدید سخن با دینداران سخن بگوید. تهدیدات اینها  تاثیری در فعالیتهای ما نخواهد گذاشت. به وزارت امنیت ملی و وزارت کشور نیز این را گفته ایم. اگر کسی باید مجازات شود، همان نمایندگانی هستند که در پارلمان نشسته اند. روزی فراخواهد رسید که ملت ، آنها را مجازات خواهد کرد. »

عکس کارت ملی دختران باید حتما بدون حجاب باشد/ فعالیت گسترده وهابیت در یکی از بزرگترین کشورهای شیعی جهان

رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان در خصوص  لاینحل ماندن مساله ممنوعیت حجاب دختران دانش آموز در جمهوری آذربایجان  نیز گفت: «وزارت آموزش، این مساله را به عهده مدیران مدارس گذاشته است. هر مدیری که به دختران محجبه اجازه حضور در مدرسه را نمی دهد، ما  از آن تصویربرداری می کنیم. تلاش داریم که در هیچ مدرسه ای این مساله، حل نشده باقی نماند.  اما، مساله حجاب در کارتهای هویت ملی، لاینحل باقی مانده است. در تمامی خانواده ها ، اشخاصی هستند که حجاب دارند و باید اجازه داشته باشند که کارت ملی آنها دارای عکس باحجاب باشد. مادران برخی از مقامات عالیرتبه دولتی، چادری هستند. اگر کسی به آنها بگوید حجابت را بردار، آیا ناراحت نخواهند شد؟ این مساله در تضاد با ارزشهای ملی و اسلامی می باشد. این مساله باید بطور ریشه ای حل شود. ما در این مبارزه ، عقب نشینی نخواهیم کرد.»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۶
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی