جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

رحیم پور: توسل به اولیای خدا وسیله‌ای برای رسیدن به توحید است و این شرک نیست اما عده‌ای خلاف معنی توسل را ساخته‌اند و همین‌گونه است که شیعه انگلیسی، وهابی تکفیری هر دو یک چیز را می‌گویند لذا جریان وهابیت متحجرترین در دنیاست و اغلب مسائل را قبول ندارند و این جریان وهابیت قبل از آسیب زدن به شیعه با اهل سنت این کار را انجام دادند و نتیجه این رفتارها حاکمیت کفر و ظلم بر دنیا است.

به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، حسن رحیم‌پور ازغدی امشب در همایش انتظار عالمانه انقلابی و رسالت مبلغان دینی که در مرکز فرهنگی شهید هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد، اظهار کرد: نخستین شهدای انقلاب در مشهد مقدس به شهادت رسیدند با این دید تفکر انتظار مهدویت از قدیم در حوزه‌های ما وجود داشته است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: هنگامی که بحث شیعه انگلیسی مطرح می‌شود اشاره به شخص خاصی نیست بلکه یک تفکری است که با غلظت‌های مختلف از قبل وجود داشته است.

 

وی بیان کرد: همان‌هایی که امام حسین(ع) آنها را برای یاری طلب کرد و به یاری حضرت نرفتند، همان‌ها شیعه انگلیسی بودند لذا اینگونه افراد عقل اجتماعی و سیاسی ندارند.

 

وی ادامه داد: در سال‌های قبل از انقلاب سطح معارف دینی و منبرهای موجود در برابر وهابیت و بهائیت بسیار سطحی بود هرچند علمایی نیز وجود داشتند که بسیار برجسته بودند، با این دید امام راحل با یک اقلیتی از علما تلاش کردند و اکنون اسلام و ایران امروز نقطه توجه جهان شده است و حتی در حماسه دفاع مقدس طلبه‌هایی نیز حضور داشتند که یک پای آنها در جبهه بود و پای دیگر در حوزه و اینگونه تفکری انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر‌نشان کرد: امروز افرادی وجود دارند که در زمان انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی نقشی نداشتند اما بعد از انقلاب مسئولیت بر عهده گرفته‌‌اند.

 

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود توهم اسلام‌شناسی است، گفت: بخشی از افراد از اسلام اطلاعات کاملی ندارند و از روایات و احادیث نیز اطلاعی ندارند.

 

وی یادآور شد: نخستین درسی که می‌توان از ائمه اطهار(ع) گرفت این است که تکرار مکررات نکنیم و حرف‌های واضح را تکرار نکنیم زیرا ائمه با اخلاق عملی مشکلات مردم را حل می‌کردند و بنای انبیاء بر پرحرفی نبوده است حتی پیامبر اکرم(ص) سطح بسیاری از مطالب را با اعمال خود به مردم می‌آموختند.

 

این کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی عنوان کرد: 95 درصد حرف‌های خوب را مردم می‌دانند و لذا مسائل را باید به‌گونه‌ای مطرح کرد که به فرقه‌ای محدود نشود چرا که مخاطب اسلام و تشییع کل بشر است، با این حال ائمه حرف‌هایشان را طبقه‌بندی می‌کردند و هر حرفی را به هر مخاطبی نمی‌زدند چرا که درک همه مردم به مانند هم نیست.

 

وی خطاب به جمع طلاب و مبلغان دینی حاضر در جلسه بیان کرد: مسائل را به طرز فرقه‌ای نباید بیان کرد زیرا این موارد مسائل اسلامی هستند و تنها به شیعه ارتباط ندارد و جهانی است، همچنین مسئله مهدویت را می‌شود به‌گونه‌‌ای بیان کرد که تمام عالم در برابر این تفکر زانو بزنند.

 

وی اظهار کرد: بعضی از ما مسئله مهدویت را فقط با نگاه شیعی مطرح می‌کنیم اما این درحالی است که همه ادیان مسئله آخرالزمان را قبول دارند و آثارش در ادیان آنها وجود دارد با این حال در اهل سنت روایات زیادی از مهدویت نقل شده است و بیش از 210 نفر از بزرگان اهل سنت کتاب برای حضرت مهدی(عج) نوشته‌اند و حتی در منابع وهابیت روایاتی مربوط به حضرت مهدی (عج) آمده است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: آرمان‌‌ و نهضت حضرت مهدی(عج) در راستای توحید است و باید مسائل مرتبط به مهدویت را به‌ گونه‌ای مطرح کنیم که عالم در برابر این تفکر به زانو در بیاید.

 

رحیم‌پور‌ازغدی تصریح کرد: نکته بعد این است که معارف اسلامی از درجات اهمیت مختلفی برخوردارند و در کنار این موارد روایاتی نیز وجود دارد که سند صحیح و یا اشتباه دارند لذا شناخت حق از باطل مهم است.

 

وی بیان کرد: در بعضی از مدارس حوزه مسئله کمیت دنبال می‌شود و به دنبال جذب طلبه هستند لذا حداکثر حوزه‌های کشور باید 10 هزار طلبه داشته باشند و در کنار آن برای حضور و سخنرانی در محافل و منبرها‌ باید مطالب را از قبل مطالعه کرد و بدانند که برای مردم چه چیزی را مطرح می‌کنند.

 

وی یادآور شد: عده‌ای حرف‌های باطل را در زرورق حق می‌پیچند و تحویل می‌دهند اما انبیاء با اعمال و رفتارشان حرف را به مردم می‌آموختند همچنین امام راحل به آنچه که می‌گفتند یقین داشتند و به مردم منتقل می‌کردند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند جای تعجب هست که هر کسی دین مخصوص برای خود ساخته و حتی اگر هر جا گرفتاری پیدا می‌کنند مرجع تقلیدشان خودشان هستند با این دید باید گفت فرقه‌های زیادی داریم که در نقاط مختلف وجود دارد.

 

وی خاطر‌نشان کرد: توسل به اولیای خدا وسیله‌ای برای رسیدن به توحید است و این شرک نیست اما عده‌ای خلاف معنی توسل را ساخته‌اند و همین‌گونه است که شیعه انگلیسی، وهابی تکفیری هر دو یک چیز را می‌گویند لذا جریان وهابیت متحجرترین در دنیاست و اغلب مسائل را قبول ندارند و این جریان وهابیت قبل از آسیب زدن به شیعه با اهل سنت این کار را انجام دادند و نتیجه این رفتارها حاکمیت کفر و ظلم بر دنیا است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۱
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی