جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

شیطان چگونه به دست امام زمان (عج) کشته می شود؟


این سؤال را از سه جهت مى‏توان بررسى کرد:
الف) چگونگى کشته شدن شیطان: اگر منظور سؤال کننده این باشد که شیطان به چه شکلى کشته مى‏شود؛ در پاسخ مى‏توان گفت: مرحوم مجلسى(ره) به نقل از کتاب انوارالمضیئة چنین مى‏گوید: زمانى که حضرت قائم‏علیه السلام قیام کند و در مسجد کوفه مستقر شود؛ شیطان در حالى که به زانو در آمده، مى‏گوید: واى بر من از این روز! سپس حضرت پیشانى او را گرفته و گردنش را مى‏زند.(1)
ب) امکان کشته شدن شیطان: اگر منظور از سؤال این است که آیا امکان دارد شیطان کشته شود؛ در مقام جواب مى‏گوییم: چنانکه در قرآن به صراحت بیان شده، شیطان از جنس جنّ است.(2) جنیان نیز مانند انسان ولادت و مرگ دارند. از این رو کشته شدن شیطان غیر ممکن نیست.
ج) اشکال کشته شدن شیطان: ممکن است تصور شود، چون دنیا محل امتحان انسان است و شیطان در این امتحانات نقش مهمى دارد و با وسوسه‏هایش انسان را به سوى بدى‏ها تحریک مى‏کند؛ از این رو با مرگ شیطان دیگر امتحان کردن معنى ندارد؛ چرا که انسانها به دلیل اینکه انگیزه‏اى و دعوت کننده‏اى به کارهاى ناشایست ندارند، فقط کارهاى نیک انجام مى‏دهد.ولى باید توجه داشت، هر چند شیطان با اغواگرى‏هایش انسانها را در دام مى‏انداخت و باعث مى‏شد که آدمیان راه تباهى را انتخاب کنند؛ امّا غیر از وسوسه‏هاى شیطان، که عامل خارجى است، در درون انسان نیز نفس اماره وجود دارد،(3) که آدمى را به سوى گناه و نافرمانى سوق مى‏دهد؛ بنابراین همچنان امکان امتحان فراهم است.از سوى دیگر، هر چند دوران ظهور دوران درخشان عالم انسانیت است و شرک و کفر از روى کره زمین رخت بر مى‏بندد و مردم به راحتى مى‏توانند حرکت کمالى خویش را شروع کنند؛ ولى باید توجه داشت که مردمِ آن زمان نیز امتحان مى‏شوند؛ چرا که اینان نیز داخل در جرگه انسانهاى داراى انتخاب و اختیارند؛ البته شکل و چگونگى امتحان فرق مى‏کند.به عنوان مثال، اگر به دانش‏آموز دوره راهنمایى گفته شود: در بعضى جلسات امتحان، کتابهایى نیز در اختیار افراد قرار مى‏گیرد، تعجب مى‏کند و نمى‏تواند چنین امرى را باور کند یا آن را دیگر امتحان نمى‏شمارد. ولى این مسئله براى یک دانشجو قابل درک و فهم است. بنابراین مى‏توان دو گونه امتحان در نظر گرفت، که هر کدام دقت، ظرافت و سختى مناسب با زمان و موقعیت خاص خود را دارد.در روایات باب ظهور و ایام پس از آن، مى‏خوانیم هر کس هر مقدار احتیاج دارد، از جیب برادر دینى‏اش بر مى‏دارد؛ از گرفتن سود نهى مى‏شود؛ کمک به برادران دینى اهمیّت فراوانى پیدا مى‏کند و  . طبیعى است که چگونگى عمل به این احکام، خود امتحان بزرگى است؛ اینکه افراد در برابر این دستورات چگونه از خود واکنش نشان مى‏دهند.از این رو با وجود نفس اماره و شیوه متفاوت امتحان، با مرگ شیطان، راه براى امتحان انسانها بسته نمى‏شود.
منبع: نرم افزار عترت (سوالات مهدوی)

شیطان چگونه به دست امام زمان (عج) کشته می شود؟


این سؤال را از سه جهت مى‏توان بررسى کرد:
الف) چگونگى کشته شدن شیطان: اگر منظور سؤال کننده این باشد که شیطان به چه شکلى کشته مى‏شود؛ در پاسخ مى‏توان گفت: مرحوم مجلسى(ره) به نقل از کتاب انوارالمضیئة چنین مى‏گوید: زمانى که حضرت قائم‏علیه السلام قیام کند و در مسجد کوفه مستقر شود؛ شیطان در حالى که به زانو در آمده، مى‏گوید: واى بر من از این روز! سپس حضرت پیشانى او را گرفته و گردنش را مى‏زند.(1)
ب) امکان کشته شدن شیطان: اگر منظور از سؤال این است که آیا امکان دارد شیطان کشته شود؛ در مقام جواب مى‏گوییم: چنانکه در قرآن به صراحت بیان شده، شیطان از جنس جنّ است.(2) جنیان نیز مانند انسان ولادت و مرگ دارند. از این رو کشته شدن شیطان غیر ممکن نیست.
ج) اشکال کشته شدن شیطان: ممکن است تصور شود، چون دنیا محل امتحان انسان است و شیطان در این امتحانات نقش مهمى دارد و با وسوسه‏هایش انسان را به سوى بدى‏ها تحریک مى‏کند؛ از این رو با مرگ شیطان دیگر امتحان کردن معنى ندارد؛ چرا که انسانها به دلیل اینکه انگیزه‏اى و دعوت کننده‏اى به کارهاى ناشایست ندارند، فقط کارهاى نیک انجام مى‏دهد.ولى باید توجه داشت، هر چند شیطان با اغواگرى‏هایش انسانها را در دام مى‏انداخت و باعث مى‏شد که آدمیان راه تباهى را انتخاب کنند؛ امّا غیر از وسوسه‏هاى شیطان، که عامل خارجى است، در درون انسان نیز نفس اماره وجود دارد،(3) که آدمى را به سوى گناه و نافرمانى سوق مى‏دهد؛ بنابراین همچنان امکان امتحان فراهم است.از سوى دیگر، هر چند دوران ظهور دوران درخشان عالم انسانیت است و شرک و کفر از روى کره زمین رخت بر مى‏بندد و مردم به راحتى مى‏توانند حرکت کمالى خویش را شروع کنند؛ ولى باید توجه داشت که مردمِ آن زمان نیز امتحان مى‏شوند؛ چرا که اینان نیز داخل در جرگه انسانهاى داراى انتخاب و اختیارند؛ البته شکل و چگونگى امتحان فرق مى‏کند.به عنوان مثال، اگر به دانش‏آموز دوره راهنمایى گفته شود: در بعضى جلسات امتحان، کتابهایى نیز در اختیار افراد قرار مى‏گیرد، تعجب مى‏کند و نمى‏تواند چنین امرى را باور کند یا آن را دیگر امتحان نمى‏شمارد. ولى این مسئله براى یک دانشجو قابل درک و فهم است. بنابراین مى‏توان دو گونه امتحان در نظر گرفت، که هر کدام دقت، ظرافت و سختى مناسب با زمان و موقعیت خاص خود را دارد.در روایات باب ظهور و ایام پس از آن، مى‏خوانیم هر کس هر مقدار احتیاج دارد، از جیب برادر دینى‏اش بر مى‏دارد؛ از گرفتن سود نهى مى‏شود؛ کمک به برادران دینى اهمیّت فراوانى پیدا مى‏کند و  . طبیعى است که چگونگى عمل به این احکام، خود امتحان بزرگى است؛ اینکه افراد در برابر این دستورات چگونه از خود واکنش نشان مى‏دهند.از این رو با وجود نفس اماره و شیوه متفاوت امتحان، با مرگ شیطان، راه براى امتحان انسانها بسته نمى‏شود.
منبع: نرم افزار عترت (سوالات مهدوی)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۶
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی