جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

سه دقیقه درقیامت قسمت (۱۲)

دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۰، ۰۳:۱۰ ق.ظ

سه دقیقه درقیامت 

(قسمت ۱۲) نکته جالب توجه این بود که ماجرای آن روز من، کامل و با شرح جزئیات نوشته شده بود. جوان پشت میز گفت: *عقرب مأمور بود که تو را بکشد؛ اما صدقه ای که دادی مرگ تو را به عقب انداخت.* لحظه فیلم مربوط به آن صدقه را دیدم. همان روز خانم من زنگ زد و گفت: همسایه خیلی مشکل مالی دارد و چیزی برای خوردن ندارند؛ اجازه می‌دهی از پول‌هایی که کنار گذاشتی مبلغی به آن ها بدهم؟ ♦️من هم گفتم آخر این پول ها رو گذاشتم برای خرید موتور، اما عیب ندارد هرچه می خواهی بردار. جوان ادامه داد: *صدقه مرگ تو را عقب انداخت.* اما آن روحانی که لگد خورد، ایشان در آن روز کاری کرده بود که باید این لگد را می‌خورد، ولی به نفرین ایشان پای توأم شکست.  و به اهمیت صدقه و خیرخواهی مردم اشاره کرد و آیه ۲۹ سوره فاطر را خواند: کسانی که کتاب الهی را تلاوت می کنند و نماز را برپا می دارند از آنچه به آن ها روزی داده ایم، پنهان و آشکار انفاق می‌کنند، تجارت (پرسودی)را امید دارند که نابودی و کساد در آن نیست. البته این نکته را باید ذکر کنم به من گفته شد که صدقات، صله‌رحم، نماز جماعت و زیارت اهل بیت و حضور در جلسات دینی و هر کاری که خالصانه برای رضای خدا انجام دهید، جزو مدت عمر حساب نشده و باعث طولانی شدن عمر می شود.  بسیاری از ما انسان ها از کنار موضوع مهم حل مشکلات مردم به سادگی عبور می‌کنیم.  اگر انسان بداند حتی وقتی قدمی کوچک در حل مشکلات بندگان خدا بر می دارد اثر آن را در آن سوی هستی به طور کامل خواهد دید در بررسی اعمال خود تجدیدنظر می‌کند. آنجا مواردی را دیدم که برایم بسیار عجیب بود؛ مثلاً شخصی از من آدرس می‌خواست او را کامل راهنمایی کردم و او هم مرا دعا کرد و رفت.  *نتیجه دعای او را به خوبی در نامه عمل می دیدم؛* ما در طی روز حوادثی را از سر می گذرانیم که می گوییم: خوب شد این طور نشد، نمی دانیم به خاطر دعای خیر افرادی است که مشکل از آن ها برطرف کردیم. ♦️ *این را هم بگویم که صلوات واقعاً ذکر دعای معجزه گر است، آنقدر خیرات و برکات در این دعا است که تا از این جهان خارج نشویم قادر به درکش نیستیم.*  یادم می آید که در دوران دبیرستان بیشتر شب ها در مسجد و بسیج بودم، یک نوجوان دبیرستانی در بسیج ثبت نام کرده بود چهره زیبایی داشت و بسیار پسر ساده ای بود.  یک شب پس از اتمام فعالیت بسیج ساعتم را نگاه کردم؛ یک ساعت بعد از آن صبح بود. من به دارالقرآن بسیج رفتم و مشغول نماز شب شدم. ناگهان این جوان وارد اتاق شد و کنارم نشست. وقتی نمازم تمام شد، گفت شما الان چه نمازی می خوندی؟ گفتم: نماز شب، قبل از نماز صبح مستحب است این نماز را بخوانیم خیلی ثواب دارد.  گفت: به من هم یاد می‌دهی؟ به او یاد داده و در کنارم مشغول نماز شد.  می‌دانستم از چیزی ترسیده…گفتم: اگر مشکلی برات پیش آمده بگو من مثل برادرتم. گفت: روبه روی مسجد یک جوان هرزه منتظر من بود و می‌خواست من را به خانه اش ببرد تا نیمه شب منتظر مانده بود و فرار کردم و پیش شما آمدم.  *روز بعد یک برخورد جدّی با آن جوان هرزه کردم* و حسابی او را تهدید کردم و دیگه به سمت بچه های مسجد نیامد.. مدتی بعد از دوستان من که به دنبال استخدام در سپاه بودند، خیلی درگیر مسائل گزینش شدند؛ اما کل زمان پیگیری استخدام من یک هفته هم بیشتر طول نکشید. همه فکر کردند که من پارتی داشتم، اما در آن وادی به من گفتند:  *زحمتی که برای رضای خدا برای نوجوان کشیدی، باعث شد که در کار استخدام کمتر اذیت شوی و کار شما زودتر هماهنگ شود.*  این پاداش دنیایی، پاداش اخروی هم در نامه عمل شما محفوظ است..

. *ادامه دارد……* 

jfrn.ir جبهه فرهنگی راویان نور
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۱/۳۰
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی