جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

سناریو دیگری نیز وجود دارد که از محاصره شهر صنعا به عنوان یکی از مهمترین گزینه های مورد نظر محور انصار الله سخن می گوید تا از این طریق نیروهای مخالف در پایتخت را وادار به تسلیم کند.

آیا انصار الله می‌تواند منطقه امن سعودی‌ها را آزاد کند؟
 نبردها در یمن همچنان با پیشروی نظامی جنبش انصار الله یمن و نیروهای داوطلب دفاع مردمی و ارتش و نیروهای مسلح این کشور در کنار نیروهای وابسته به «علی عبد الله صالح»، رئیس جمهوری سابق این کشور همچنان ادامه دارد و این نیروها با وجود حملات گسترده عربستان سعودی و ائتلاف کشورهای هم پیمان با آن، موفق شدند، چندین استان و منطقه این کشور را آزاد کنند و کنترل آنها را در دست گیرند.

این موفقیت ها و پیروزی ها به شدت محور دشمن یمن از جمله عربستان سعودی را به وحشت انداخته تا به هر طریق ممکن مانع تداوم آنها شود، در این راستا برخی رسانه ها در روزهای اخیر اقدام به انتشار گزارش‌ هایی کردند که از عملیات تصرف شهر صنعا توسط عربستان سعودی و کشورهای هم پیمان آن سخن می‌ گوید.

به نوشته این منابع خبری تدارک برای این عملیات درحال تدارک است، به همین منظور محور دشمن یمن از جمله عربستان سعودی تلاش می کنند، سناریوهای مرتبط با مقابله انصار الله و نیروهای داوطلب دفاع مردمی و ارتش یمن با این حمله را را ارائه دهند.

در این سناریوها هریک از استان ها و مناطق تحت کنترل انصار الله و اهمیت هریک از این استان ها و مناطق و راه ها و مسیرهایی که این مناطق را به صنعا مرتبط می کنند و نحوه استفاده انصار الله و نیروهای مردمی و ارتش یمن از مسیرها و راه های موجود جهت مقابله با حملات عربستان سعودی و محور ضد یمن علیه صنعا را مورد بررسی قرار می دهد.

صنعا شهری مستحکم

جنبش انصار الله و نیروهای مردمی و ارتش یمن بر حدود 9 استان این کشور یعنی صعدة، حجة، الجوف (واقع در مرزهای عربستان سعودی)، المحویت، الحدیدة، عمران، صنعاء، ریمة و ذمار سیطره دارد، در حالی‌که 4 استان تعز، مأرب، إب و البیضاء شاهد نبردهایی بین انصار الله و نیروهای مردمی و ارتش یمن با شبه نظامیان وابسته به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهوری فراری این کشور و گروه‌های تروریستی تکفیری القاعده و داعش است. البته بخش اعظم مساحت استان البیضاء هم اکنون در کنترل انصار الله و نیروهای مردمی و ارتش یمن است.

آیا انصار الله می‌تواند منطقه امن سعودی‌ها را آزاد کند؟

استان صنعا در بخش میانی غرب یمن قرار دارد و از لحاظ اداری به دو بخش صنعا و مناطق پیرامون یا استان صنعا تقسیم می شود و مساحتی بالغ بر 11.877 کیلومتر مربع را در برمی گیرد که توسط 16 بخش یا همان بخشداری اداره می شود.

از لحاظ جغرافیایی استان صنعا دارای پستی ها و بلندی های متعددی است، در این استان هم دشت های زراعی و هم کوه های مرتفع از جمله کوه «حضرت شعیب» وجود دارد و که بلندترین کوه در منطقه جزیره العرب و بلاد شام است.

از حیث ساختار جمعیتی مناطق اطراف شهر صنعا، دارای بافت و ساختار قبیله ایست که تعداد زیادی از قبایل یمن را در خود جای داده است و معروف ترین آنها قبایل خولان، همدان، سنحان (زادگاه علی عبد الله صالح) و أرحب است.

اغلب اعضای این قبایل در مشاغل نظامی و حکومتی مشغول به کار هستند، به همین دلیل در استان صنعا ده ها پایگاه و منطقه نظامی مشاهده می شود.

شهر صنعا حدود 3 میلیون نفر از استان های مختلف این کشور را در خود جای داده است و بالطبع کانون تمرکز موسسات و مراکز حکومتی و رسمی یمن است و هم اکنون ده ها هزار رزمنده وابسته به جنبش انصار الله و نیروهای مردمی و ارتش یمن در این شهر حضور دارند.

از حیث ساختار و بافت طبیعی شهر صنعا به این دلیل که میان دشت ها و کوه های صعب العبور و بکر محصور شده است، همچون قلعه ای مستحکم و غیر قابل نفوذ نشان می دهد.

این شهر از شرق به کوه نُقم، از غرب به کوه عیبان و شاخه هایش، از شمال به سلسلة کوه هایی مانند ضین و الصمع و از جنوب به سلسلة ارتفاعاتی مانند حدة منتهی می شود و با توجه به اینکه انصار الله و نیروهای هم پیمان با آن در این محور از نفوذ بسیاری برخوردار است، بنابراین محور سعودی ضد یمن نمی تواند، تکیه چندانی به آن داشته باشد.

آیا انصار الله می‌تواند منطقه امن سعودی‌ها را آزاد کند؟

صنعا - مأرب

استان مارب از جمله مهمترین جبهه های درگیر در نزدیک صنعا به شمار می آید. درگیری ها در این استان در نزدیکی منطقه «خولان» که از لحاظ اداری وابسته به استان صنعا است، جریان دارد و بالطبع هر تحرک نظامی که به سمت صنعا از این استان صورت گیرد، خط درگیری اصلی به طول 200 کیلومتر را ایجاد خواهد کرد.

غیر از آن در کنار این جبهه اصلی درگیری، خطوط درگیری فرعی نیز شکل خواهد گرفت که از اهمیت چندانی برخوردار نیستند، به ویژه اگر مقابله نظامی جنبش انصار الله یمن و نیروهای داوطلب دفاع مردمی و ارتش یمن با تجاوز عربستان پیش تر با قبایل این مناطق جهت بهره مندی از پشتیبانی ها و حمایت های آنها هماهنگ شده باشد.

صنعا - ذمار

استان ذمار یکی از خطوط احتمالی حمله به صنعا از منطقه جنوب براساس تحرکات و نقشه های نظامی محور انصار الله در یمن است که در کنار استان هایی مانند تعز و إب و همچنین البیضاء قرار دارد.

استان ذمار یکی از مهمترین محورهای ورودی به صنعا است، به ویژه آنکه این استان در کنار دیگر استان های قرار گرفته در جنوب و جنوب غربی یمن دارای تراکم جمعیتی بسیار بالا است.

ذمار با صنعا تنها 100 کیلومتر فاصله دارد و با وجودی که ارتفاعات موجود در ورودی جنوبی صنعا مانند دیگر ورودی های آن صعب العبور نیست، اما مملو از پایگاه های نظامی وابسته به گارد ریاست جمهوری و نیروهای وابسته به علی عبد الله صالح هستند که زادگاهش منطقه سنحان در جنوب صنعا است.

آیا انصار الله می‌تواند منطقه امن سعودی‌ها را آزاد کند؟

صنعاء - الحدیدة

استان ساحلی الحدیده در غرب صنعا یکی دیگر از دروازه های ورودی راهبردی و بسیار مهم به پایتخت یمن است. طی روزهای گذشته نشانه های بسیاری از جمله افزایش حملات هوایی محور ضد یمن به رهبری عربستان سعودی مشاهده شده که نشان می دهد، احتمال ورود این شهر به عرصه رویارویی ها وجود دارد.

انصار الله و ارتش یمن از مسیر صنعا – الحدیده به عنوان دروازه ورود کمک های بشر دوستانه برای مردم یمن استفاده می کنند، بنابراین انتظار می رود، هرگونه تجاوز نظامی در این محور با مقابله سرسختانه انصار الله و ارتش و نیروهای مردمی مواجه شود.

به ویژه اگر توجه داشته باشیم، ساختار و بافت این منطقه طبیعی که اغلب کوهستانی است و کوه های مهمی همچون عیبان و حضرت شعیب را در خود جای داده است، می تواند به پایگاه های مهمی برای مقابله با متجاوزان سعودی تبدیل شود.

صنعا - عمران

محور صنعا – عمران که در شمال پایتخت یمن قرار دارد، شاید بتوان گفت، این محور یکی از خطرناک ترین محورهای عملیاتی در صورت پیاده شدن طرح حمله به صنعا است، چراکه مناطق قرار گرفته در این محور مانند عمران و قبایل ساکن این منطقه از معارضان صالح و انصار الله شمرده می شوند.

آیا انصار الله می‌تواند منطقه امن سعودی‌ها را آزاد کند؟اقدام داخلی یا محاصره

بنابر ادعای پایگاه خبری «العربی الجدید» سناریوهای تصرف شهر صنعا علاوه بر سناریوهایی که در سطور پیشین به آنها اشاره شد، ممکن است، با سناریو دیگری نیز همراه باشد که در تحرکات و اقدامات داخل شهر صنعا نمود پیدا می‌کند.

این سناریو اظهار می کند که محور سعودی ضد یمن ممکن است، برای مقابله با انصار الله و ارتش یمن با برخی از طرف های نظامی و قبیله ای داخل پایتخت هماهنگی های انجام دهد، به ویژه آنکه در ادامه این سناریو ادعا شده است که مناطق تحت تصرف محور انصار الله به پایتخت دور هستند و این موضوع امکان دسترسی سریع و مقابله با تحرکات داخلی را با مشکلاتی مواجه کند، بدون اینکه توجه داشته باشد، انصار الله و ارتش یمن و نیروهای داوطلب مردمی پایتخت را در کنترل خود داشته و کوچک ترین تحرکات مخالفان و معارضان را زیر نظر دارند.

اما در این بین سناریو دیگری نیز وجود دارد که از محاصره شهر صنعا به عنوان یکی از مهمترین و اصلی ترین گزینه های مورد نظر محور سعودی ضد یمن سخن می گوید تا به این طریق نیروهای مخالف موجود داخل پایتخت انصار را وادار به تسلیم این شهر به آنها کنند.

در صورتی که محور سعودی ضد یمن به این سناریو روی بیاورد باید توجه داشته باشد که لازم است، محاصره را از استان مارب آغاز کند و با گذر از جوف و صعده که مهمترین پایگاه انصار الله است و گذر از استان ساحلی - مرزی حجه و حدیده در غرب، محاصره را در استان های جنوبی پایان یابدهد که در اینجا نیز اغلب مناطق تحت کنترل انصار الله و ارتش یمن است و هرگونه تحرک معارضان داخلی و محور سعودی با مقابله رزمندگان انصار الله و نیروهای داوطلب مردمی و ارتش یمن مواجه می شود و نتیجه ای جز شکست و ناکامی برای عربستان و هم پیمانانش به همراه ندارد.

(بسم الله الرحمن الرحیم)

سناریو دیگری نیز وجود دارد که از محاصره شهر صنعا به عنوان یکی از مهمترین گزینه های مورد نظر محور انصار الله سخن می گوید تا از این طریق نیروهای مخالف در پایتخت را وادار به تسلیم کند.

آیا انصار الله می‌تواند منطقه امن سعودی‌ها را آزاد کند؟
 نبردها در یمن همچنان با پیشروی نظامی جنبش انصار الله یمن و نیروهای داوطلب دفاع مردمی و ارتش و نیروهای مسلح این کشور در کنار نیروهای وابسته به «علی عبد الله صالح»، رئیس جمهوری سابق این کشور همچنان ادامه دارد و این نیروها با وجود حملات گسترده عربستان سعودی و ائتلاف کشورهای هم پیمان با آن، موفق شدند، چندین استان و منطقه این کشور را آزاد کنند و کنترل آنها را در دست گیرند.

این موفقیت ها و پیروزی ها به شدت محور دشمن یمن از جمله عربستان سعودی را به وحشت انداخته تا به هر طریق ممکن مانع تداوم آنها شود، در این راستا برخی رسانه ها در روزهای اخیر اقدام به انتشار گزارش‌ هایی کردند که از عملیات تصرف شهر صنعا توسط عربستان سعودی و کشورهای هم پیمان آن سخن می‌ گوید.

به نوشته این منابع خبری تدارک برای این عملیات درحال تدارک است، به همین منظور محور دشمن یمن از جمله عربستان سعودی تلاش می کنند، سناریوهای مرتبط با مقابله انصار الله و نیروهای داوطلب دفاع مردمی و ارتش یمن با این حمله را را ارائه دهند.

در این سناریوها هریک از استان ها و مناطق تحت کنترل انصار الله و اهمیت هریک از این استان ها و مناطق و راه ها و مسیرهایی که این مناطق را به صنعا مرتبط می کنند و نحوه استفاده انصار الله و نیروهای مردمی و ارتش یمن از مسیرها و راه های موجود جهت مقابله با حملات عربستان سعودی و محور ضد یمن علیه صنعا را مورد بررسی قرار می دهد.

صنعا شهری مستحکم

جنبش انصار الله و نیروهای مردمی و ارتش یمن بر حدود 9 استان این کشور یعنی صعدة، حجة، الجوف (واقع در مرزهای عربستان سعودی)، المحویت، الحدیدة، عمران، صنعاء، ریمة و ذمار سیطره دارد، در حالی‌که 4 استان تعز، مأرب، إب و البیضاء شاهد نبردهایی بین انصار الله و نیروهای مردمی و ارتش یمن با شبه نظامیان وابسته به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهوری فراری این کشور و گروه‌های تروریستی تکفیری القاعده و داعش است. البته بخش اعظم مساحت استان البیضاء هم اکنون در کنترل انصار الله و نیروهای مردمی و ارتش یمن است.

آیا انصار الله می‌تواند منطقه امن سعودی‌ها را آزاد کند؟

استان صنعا در بخش میانی غرب یمن قرار دارد و از لحاظ اداری به دو بخش صنعا و مناطق پیرامون یا استان صنعا تقسیم می شود و مساحتی بالغ بر 11.877 کیلومتر مربع را در برمی گیرد که توسط 16 بخش یا همان بخشداری اداره می شود.

از لحاظ جغرافیایی استان صنعا دارای پستی ها و بلندی های متعددی است، در این استان هم دشت های زراعی و هم کوه های مرتفع از جمله کوه «حضرت شعیب» وجود دارد و که بلندترین کوه در منطقه جزیره العرب و بلاد شام است.

از حیث ساختار جمعیتی مناطق اطراف شهر صنعا، دارای بافت و ساختار قبیله ایست که تعداد زیادی از قبایل یمن را در خود جای داده است و معروف ترین آنها قبایل خولان، همدان، سنحان (زادگاه علی عبد الله صالح) و أرحب است.

اغلب اعضای این قبایل در مشاغل نظامی و حکومتی مشغول به کار هستند، به همین دلیل در استان صنعا ده ها پایگاه و منطقه نظامی مشاهده می شود.

شهر صنعا حدود 3 میلیون نفر از استان های مختلف این کشور را در خود جای داده است و بالطبع کانون تمرکز موسسات و مراکز حکومتی و رسمی یمن است و هم اکنون ده ها هزار رزمنده وابسته به جنبش انصار الله و نیروهای مردمی و ارتش یمن در این شهر حضور دارند.

از حیث ساختار و بافت طبیعی شهر صنعا به این دلیل که میان دشت ها و کوه های صعب العبور و بکر محصور شده است، همچون قلعه ای مستحکم و غیر قابل نفوذ نشان می دهد.

این شهر از شرق به کوه نُقم، از غرب به کوه عیبان و شاخه هایش، از شمال به سلسلة کوه هایی مانند ضین و الصمع و از جنوب به سلسلة ارتفاعاتی مانند حدة منتهی می شود و با توجه به اینکه انصار الله و نیروهای هم پیمان با آن در این محور از نفوذ بسیاری برخوردار است، بنابراین محور سعودی ضد یمن نمی تواند، تکیه چندانی به آن داشته باشد.

آیا انصار الله می‌تواند منطقه امن سعودی‌ها را آزاد کند؟

صنعا - مأرب

استان مارب از جمله مهمترین جبهه های درگیر در نزدیک صنعا به شمار می آید. درگیری ها در این استان در نزدیکی منطقه «خولان» که از لحاظ اداری وابسته به استان صنعا است، جریان دارد و بالطبع هر تحرک نظامی که به سمت صنعا از این استان صورت گیرد، خط درگیری اصلی به طول 200 کیلومتر را ایجاد خواهد کرد.

غیر از آن در کنار این جبهه اصلی درگیری، خطوط درگیری فرعی نیز شکل خواهد گرفت که از اهمیت چندانی برخوردار نیستند، به ویژه اگر مقابله نظامی جنبش انصار الله یمن و نیروهای داوطلب دفاع مردمی و ارتش یمن با تجاوز عربستان پیش تر با قبایل این مناطق جهت بهره مندی از پشتیبانی ها و حمایت های آنها هماهنگ شده باشد.

صنعا - ذمار

استان ذمار یکی از خطوط احتمالی حمله به صنعا از منطقه جنوب براساس تحرکات و نقشه های نظامی محور انصار الله در یمن است که در کنار استان هایی مانند تعز و إب و همچنین البیضاء قرار دارد.

استان ذمار یکی از مهمترین محورهای ورودی به صنعا است، به ویژه آنکه این استان در کنار دیگر استان های قرار گرفته در جنوب و جنوب غربی یمن دارای تراکم جمعیتی بسیار بالا است.

ذمار با صنعا تنها 100 کیلومتر فاصله دارد و با وجودی که ارتفاعات موجود در ورودی جنوبی صنعا مانند دیگر ورودی های آن صعب العبور نیست، اما مملو از پایگاه های نظامی وابسته به گارد ریاست جمهوری و نیروهای وابسته به علی عبد الله صالح هستند که زادگاهش منطقه سنحان در جنوب صنعا است.

آیا انصار الله می‌تواند منطقه امن سعودی‌ها را آزاد کند؟

صنعاء - الحدیدة

استان ساحلی الحدیده در غرب صنعا یکی دیگر از دروازه های ورودی راهبردی و بسیار مهم به پایتخت یمن است. طی روزهای گذشته نشانه های بسیاری از جمله افزایش حملات هوایی محور ضد یمن به رهبری عربستان سعودی مشاهده شده که نشان می دهد، احتمال ورود این شهر به عرصه رویارویی ها وجود دارد.

انصار الله و ارتش یمن از مسیر صنعا – الحدیده به عنوان دروازه ورود کمک های بشر دوستانه برای مردم یمن استفاده می کنند، بنابراین انتظار می رود، هرگونه تجاوز نظامی در این محور با مقابله سرسختانه انصار الله و ارتش و نیروهای مردمی مواجه شود.

به ویژه اگر توجه داشته باشیم، ساختار و بافت این منطقه طبیعی که اغلب کوهستانی است و کوه های مهمی همچون عیبان و حضرت شعیب را در خود جای داده است، می تواند به پایگاه های مهمی برای مقابله با متجاوزان سعودی تبدیل شود.

صنعا - عمران

محور صنعا – عمران که در شمال پایتخت یمن قرار دارد، شاید بتوان گفت، این محور یکی از خطرناک ترین محورهای عملیاتی در صورت پیاده شدن طرح حمله به صنعا است، چراکه مناطق قرار گرفته در این محور مانند عمران و قبایل ساکن این منطقه از معارضان صالح و انصار الله شمرده می شوند.

آیا انصار الله می‌تواند منطقه امن سعودی‌ها را آزاد کند؟اقدام داخلی یا محاصره

بنابر ادعای پایگاه خبری «العربی الجدید» سناریوهای تصرف شهر صنعا علاوه بر سناریوهایی که در سطور پیشین به آنها اشاره شد، ممکن است، با سناریو دیگری نیز همراه باشد که در تحرکات و اقدامات داخل شهر صنعا نمود پیدا می‌کند.

این سناریو اظهار می کند که محور سعودی ضد یمن ممکن است، برای مقابله با انصار الله و ارتش یمن با برخی از طرف های نظامی و قبیله ای داخل پایتخت هماهنگی های انجام دهد، به ویژه آنکه در ادامه این سناریو ادعا شده است که مناطق تحت تصرف محور انصار الله به پایتخت دور هستند و این موضوع امکان دسترسی سریع و مقابله با تحرکات داخلی را با مشکلاتی مواجه کند، بدون اینکه توجه داشته باشد، انصار الله و ارتش یمن و نیروهای داوطلب مردمی پایتخت را در کنترل خود داشته و کوچک ترین تحرکات مخالفان و معارضان را زیر نظر دارند.

اما در این بین سناریو دیگری نیز وجود دارد که از محاصره شهر صنعا به عنوان یکی از مهمترین و اصلی ترین گزینه های مورد نظر محور سعودی ضد یمن سخن می گوید تا به این طریق نیروهای مخالف موجود داخل پایتخت انصار را وادار به تسلیم این شهر به آنها کنند.

در صورتی که محور سعودی ضد یمن به این سناریو روی بیاورد باید توجه داشته باشد که لازم است، محاصره را از استان مارب آغاز کند و با گذر از جوف و صعده که مهمترین پایگاه انصار الله است و گذر از استان ساحلی - مرزی حجه و حدیده در غرب، محاصره را در استان های جنوبی پایان یابدهد که در اینجا نیز اغلب مناطق تحت کنترل انصار الله و ارتش یمن است و هرگونه تحرک معارضان داخلی و محور سعودی با مقابله رزمندگان انصار الله و نیروهای داوطلب مردمی و ارتش یمن مواجه می شود و نتیجه ای جز شکست و ناکامی برای عربستان و هم پیمانانش به همراه ندارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۷
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی