جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

فرود هواپیمای خورشیدی در هاوایی پس از پنج روز پرواز رکوردشکن

» سرویس: علمی و فناوری - علم و فناوری جهان

هواپیمای خورشیدی سولار ایمپالس 2 پس از تکمیل طولانی‌ترین سفرش در پرواز خورشیدی خود به دور دنیا، دیروز جمعه در هاوایی فرود آمد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، هدایت این هواپیما را آندره بورشبرگ به عهده داشت و سولار ایمپالس 2 ساعت 15:55 به وقت گرینویچ (20:25 به وقت تهران) در فرودگاه Kalaeloa درست در غرب شهر هونولولو فرود آمد.

این سامانه پس از برخاستن از ناگویای ژاپن در 29 ژوئن (هشتم تیر)، به مدت پنج شبانه‌روز و با هدایت بورشبرگ در پرواز بود. سولار ایمپالس 2 با طی مسافت کیلومتر 7210 کیلومتر، رکورد طولانی‌ترین مسافت طی‌شده توسط یک هواپیمای خورشیدی را شکست.

این هواپیما به ارتفاع 8634 متر و سرعت کروز 61.19 کیلومتر در ساعت رسید.

مرحله بعدی پرواز هواپیمای خورشیدی به مقصد سرزمین اصلی ایالات متحده خواهد بود.

بورشبرگ و برتراند پیکارد، خلبان‌های سوئیسی، این هواپیمای خورشیدی سبک وزن را به نوبت هدایت می‌کنند.

سوالار ایمپالس 2 پس از ترک نانیانگ چین، روز یکم ژوئن (11 خرداد) به دلیل شرایط نامطلوب آب‌وهوایی در فرودگاه شهر ناگویای ژاپن فرود اضطراری داشت. تلاش پیشین جهت از سرگیری پرواز برای تاریخ 24 ژوئن (سوم تیر) برنامه‌ریزی شده بود، اما پرواز در آخرین دقایق لغو شد.

این بار تیم پرواز، برنامه‌ خود را یک ساعت پیش از پرواز اعلام کردند زیرا می‌خواستند از شرایط مطلوب اوج‌گیری اطمینان حاصل کنند.

هواپیمای خورشیدی سولار ایمپالس 2، پیش‌تر با برخاست از فرودگاه «لوکوی» نانجینگ چین، طولانی‌ترین پرواز خود را به مقصد هاوایی آغاز کرده بود اما در ژاپن فرود اضطراری داشت.

پرواز از روی آمریکا شامل توقف‌هایی در فونیکس، آریزونا و فرودگاه جی‌اف‌کندی در نیویورک خواهد بود که پس از آن، سولار ایمپالس 2 پرواز خود را از روی اقیانوس آتلانتیک به سمت جنوب اروپا یا شمال آفریقا ادامه خواهد داد.

مرحله پایانی سفر هواپیمای خورشیدی از هر کدام از موقعیت‌های انتخابی در اروپا یا آفریقا به سمت ابوظبی خواهد بود که در آنجا، فرود نهایی خود را انجام خواهد داد. همه مراحل این سفر بدون استفاده از حتی یک قطره سوخت بوده و این موضوع تحول بزرگی در فناوری انرژی خورشیدی محسوب می‌شود.

هواپیمای سولار ایمپالس 2 با بیش از 17 هزار سلول خورشیدی نیرودهی می‌شود که این سلول‌ها در بال‌های آن به طول 72 متر تعبیه شده‌اند. طول این بال‌ها بیش از طول بال‌های بوئینگ 747 اعلام شده‌ است.

این هواپیما به دنبال سامانه سولار ایمپالس وارد کارزار شد که در سال 2010، پرواز 26 ساعته‌ای را انجام داد و قابلیت خود را برای ذخیره‌سازی انرژی کافی در طول روز در باتری‌های لیتیومی‌اش برای انجام پرواز‌های شبانه به اثبات رساند.

پرواز موفق سولار ایمپالس 2 از ابوظبی در روز 9 مارس (19 اسفند) دستاورد مهمی برای بورشبرگ و همکارش برتراند پیکارد پس از 13 سال تحقیقات و آزمایش محسوب می‌شد. این هواپیمای خورشیدی از عمان به احمدآباد و بنارس در هند سفر کرد، سپس پروازش را به ماندالای در برمه و چونگ‌کینگ در چین ادامه داد.

اتاقک خلبان هواپیمای خورشیدی از هیچ گرمایشی برخوردار نیست و خلبانان نمی‌توانند طی پرواز پنج روزه خود بایستند یا راه بروند و در عوض آن‌ها می‌توانند روی صندلی خود تکیه داده و ورزش یا استراحت کنند. آن‌ها برای استفاده از دستشویی نیز نمی‌توانند صندلی خود را ترک کنند و برای این کار از محفظه تعبیه شده در صندلی استفاده می‌کنند.

برای غذا خوردن، خلبان باید چیزهایی را مصرف کند که برای بدنش ماندنی و باارزش باشد. مصرف روزانه وی شامل 2.4 کیلوگرم غذا، 2.5 لیتر آب و یک لیتر نوشیدنی‌های ورزشی است. خلبان این رژیم غذایی را بر اساس برنامه‌ای که شرکت نستله برای هر خلبان طراحی کرده، رعایت می‌کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۴
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی