جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

راه تشخیص روایت صحیح از غیر صحیح چیست؟

سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۵ ق.ظ

راه تشخیص روایت صحیح از غیر صحیح چیست؟

(بسم الله الرحمن الرحیم)
راه تشخیص روایت صحیح از غیر صحیح چیست؟

ازآنجاکه برخی از کذابین، از زمان پیامبر اکرم، درصدد جعل و وضع حدیث و نسبت آن به پیامبر و اهل‌ بیت علیهم‌السلام بوده‌اند، جا دارد که میزانی را برای تمییز بین حدیث صحیح از غیر صحیح داشته باشیم. در این‌باره می‌توان به چند میزان معرفی کرد:
۱. موافقت با قرآن 
امام‌ صادق‌ علیه‌السلام از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله نقل کرده که فرمود: «اِنَّ علی کلِّ حقّ حقیقة و علی کل صواب نوراً، فما وافق کتاب الله فخذوه و ما خالف کتاب الله فدعوه؛ همانا بر هر حقی حقیقتی و بر هر صوابی نوری است. پس آنچه موافق کتاب خداست اخذ کرده و آنچه مخالف کتاب خداست رها کنید».[۱]
۲. موافقت با سایر کلمات معصومین علیهم‌السلام 
حسن‌بن‌جهم می‌گوید: به امام‌ رضا علیه‌السلام عرض کردم: از جانب شما احادیث مختلف به ما می‌رسد؟ حضرت فرمود: «ما جاءک عنّا فقِس علی کتاب الله عزّوجل و اَحادیثنا، فإن کان یشبه‌هما فهو منّا و ان لم یکن یشبه‌هما فلیس منّا؛ آنچه از جانب ما به شما رسید بر کتاب خداوند عزوجل و احادیثم مقایسه کنید، اگر شبیه آن دو است از ما می‌باشد، وگرنه از ما نیست».[۲]
۳. موافقت با عقل و عدم مخالفت با حکم آن 
در حدیثی از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله نقل شده است که فرمود: «هرگاه از من حدیثی به شما رسید، آن را بر کتاب خدا و حجت عقل‌هایتان عرضه بدارید، اگر موافق این دو بود، قبول کنید وگرنه آن را بر دیوار زنید».[۳]

پی‌نوشت‌ها 
۱. کافی، کلینی، ج!، ص۶۹.
۲. وسائل‌الشیعه، شیخ حرعاملی، ج۲۷، ص۱۲۱.
۳. شرح اصول کافی، ج۲، ص۳۴۳؛ تفسیر ابوالفتوح رازی، ج۳، ص۳۹۲.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۹
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی