دشمن برای به زانو درآوردن اسلام عفت جامعه را هدف گرفته است
پنجشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۲۷ ب.ظ
![عفت جامعه](http://rozup.ir/up/313135/1394/6/5/5(4).jpg)
جواد سلمانپور در نشست تخصصی عفاف و حجاب که با موضوع تبیین غیرت علوی و به مناسبت دهه کرامت برگزار شد، گفت: دشمنان در قالب جنگ نرم و تهاجم فرهنگی برنامههای متعددی برای غیرتزدایی وعفتکشی تدارک دیدهاند و با تضعیف غیرت و عفت در خانوادهها آنها را بی خاصیت و در نهایت نابود میکنند.
وی با بیان اینکه غیرت موجب تقویت عفت نیز میشود، افزود: غیرت از وقوع بسیاری انحرافات در جامعه جلوگیری میکند و باعث ایجاد امنیت و آرامش میشود و برعکس اگر در جامعهای غیرت در مردان و زنان از بین برود آن جامعه خیلی زود تسلیم قدرتهای شیطانی خواهد شد.
سلمانپور در ادامه با اشاره به اینکه غیرت و عفت را در دو سطح معنایی یک معنای ظاهری و رایج و یک معنای باطنی میتوان مطرح کرد، گفت: غیرت در لغت به معنای پاسداری و حفاظت از دیگران و عفت به معنای نگهداری از خود است.
عضو هیئت مدیره سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، بیان کرد: در اذهان مردم وقتی صحبت از غیرت میشود همه متوجه مردان شده و آن را در مردان جستجو میکنند و زمانی که از عفت سخن به میان میآید همه به جستجوی آن در زنان میپردازند، حال آنکه این دو خصوصیت مختص جنس خاصی نیست.
وی متذکر شد: امروز آنچه مسلم است، حتی بی غیرتترین مردان هم هنگام ازدواج به دنبال زنان باعفت هستند و زنان بیعفت هم هنگام ازدواج غیرتمندی مرد برایش یک ویژگی مهم است.
سلمانپور با اشاره به دو مثال از تاریخ و قرآن در خصوص سلطه دشمن بر جامعه، گفت: تاریخ ثابت کرده که رضا پهلوی در زمان حکومت خود برای اینکه بتواند تسلط خود را بیشتر کند تلاش کرد، با مطرح کردن بحث کشف حجاب عفت زنان و غیرت مردان جامعه را تضعیف سازد که به تدریج موفق هم شد به گونهای که در زمان حکومت پسرش دیگر نیازی به زور نبود و زنان به راحتی بدون حجاب به خیابانها میآمدند، در قرآن نیز آمده که فرعون هم برای استمرار سلطه خود از همین حربه استفاده کرد.
وی اضافه کرد: این دو مثال تاریخی و قرآنی علاوه بر اینکه جایگاه غیرت و عفت را نشان میدهد، به ما گوشزد میکند که با از بین رفتن این دو دشمنان بر ما سلطه پیدا کرده و انسانها در برابر ارزشها بیتفاوت میشوند.
رئیس دانشکده قرآنی شیراز غیرت را به سه گروه غیرت ملی، ناموسی و دینی تقسیم و اضافه کرد: این سه لازم و ملزوم یکدیگرند و اگر هر یک از بین برود آن دو هم از بین خواهد رفت.
۹۴/۰۶/۱۲