جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

حسادت

يكشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۶ ب.ظ

حسادت

در افسانه های هند امدست، روزی خداوند به حسودی گفت: هر چه دلت میخواهد از من بخواه و من به تو میدهم، فقط به یک شرط، که به همسایه ات دو برابر انرا بدهم. اگر به تو یک خانه بدهم، به او دو خانه خواهم داد، اگر به تو یک اسب بدهم، به او یک جفت اسب خواهم داد. حال بگو چه می خواهی؟


آن شخص پس از کمی تامل جواب داد: ای پروردگار قادر متعال! تقاضا می کنم یک چشم مرا کور کنیدگاهی ما در داستان زندگی داشته‌های دیگران را آرزو می‌کنیم که ای‌کاش ما جای او بودیم. فردی که به داشته های دیگران غبطه می خورد، فقط دوست دارد مانند او باشد و هرگز اندیشه صدمه زدن به دیگری را در سر نمی پروراند؛ اما حسادت! حسادت احساسی اضطراب آور و فرد را دچار ترس از طرد شدن، زیان دیدن، افسوس، خشم و حقارت می کند. معمولا حسادت بر اثر ترس از دست دادن چیزی با ارزش در زندگی رخ می دهد و بسیار دردناک و عذاب آور است و محرومیت اجتماعی به دنبال دارد. حسادت چه واقعی باشد و چه خیالی بیهوده، همیشه صدمه می زند. ذهن را پریشان و آشفته و بیرون راندنش بسیار سخت است.

وقتی گرفتار حسادت هستیم، در واقع زمانی است که دچار بحران هویت شده ایم، همواره خودمان را گول می زنیم و توجه مان را به چیزی دیگر معطوف می کنیم. تمایل فرد به سمت حسادت بشدت تحت تاثیر بی ثباتی عاطفی و احساسی فرد، خشم، نگرانی و افسردگی است و هرقدر فرد در زندگی عاطفی اش ثبات نداشته باشد، بیشتر مستعد حسادت است.

حسود معمولا ارزش وجود خود را نمی شناسد و عزت نفس بسیار پایینی دارد، او باور ندارد که می تواند با تلاش و پشتکار به موفقیتی دست یابد که دیگران از داشتنش لذت می برند. در حقیقت تمام انسان ها نسبت به ارزش خودشان تصوری دارند و هر شخصی برای خود استانداردهایی تعیین می کند و با آن استانداردها به تعریف از خود می پردازد و وقتی هنگام قضاوت در مورد خودشان از استانداردهای غیرمنطقی استفاده می کنند، اعتماد به نفس شان را از دست داده و به زندگی و موفقیت های دیگران حسادت می ورزند.

منشا محرک‏هاى حسادت را باید در موقعیت‏ها، شرایط خاص محیطى و روابط اجتماعى و به ‏خصوص در وجود اشخاص جست و جو کرد. برخى از آن‏ها عبارتند از: شرایط خانواده و تفاوت‏هاى فردى؛ برخوردهاى تبعیض‏آمیز و احساس محرومیت. مانند شرایطى که کودک احساس مى‏کند از دارایى‏هاى مادى یا عاطفى محروم شده‏ است. والدین مى‏توانند با توضیح و توجیه و فراهم کردن مقدمات فکرى ‏و شناختى از بروز حسادت جلوگیرى نمایند.

به ابراهیم ادهم گفتند: چرا دور از مردم زندگی می کنی و کنج عزلت گزیده ای؟ او گفت: چون مردم بر سه دسته اند: یا از تو بهترند، یا از تو پایین ترند و یا با تو مساویند. آنکس که از تو بهتر است به تو بی اعتنایی نموده و تو را تحقیر می کند. آنکس که از تو پایین تر است، تو را درک نمی کند و آنکس که با تو مساوی است به تو حسد می ورزد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۱
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی