جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

فرمانده کمیته جستجوى مفقودین ستاد کل نیروهاى مسلح گفت: به اعتقاد بنده، حضور جمعی شخصیت های مورد احترام نظام اسلامی در جایگاه چنین مراسم مردمی، نشانه وحدت و همبستگی مسئولین آن هم در زیر خیمه شهدا تلقی می‌شود.

 تسنیم: کمیل باقرزاده در صفحه غیررسمی سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوى مفقودین ستاد کل نیروهاى مسلح در یکی از شبکه‌های اجتماعی توضیحاتی به نقل از او درباره بعضی حواشی تشییع شهدا ذکر کرده است. متن این توضیحات به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی برگزاری مراسم باشکوه و بی سابقه تشییع ۲۷۰ تن از خط شکنان و غواصان شهید در یوم الله ۲۶ خردادماه و خلق حماسه ای ماندگار از شور و شعور و عشق و دلدادگی به خط سرخ شهادت و مقاومت و ایستادگی در برابر آمریکا و نظام سلطه، متأسفانه برخی از افراد و جریانات سیاسی با طرح مسائل حاشیه ای تلاش نمودند از عظمت مراسم که پیامهای روشنی در برابر زیاده خواهی های آمریکا داشت، بکاهند.

البته در این میان، برخی از افراد که از دلسوزان نظام اسلامی و در جبهه خودی قرار دارند نیز با گلایه مندی از حضور لحظه ای برخی شخصیت ها در محل جایگاه مراسم شهدا، گمانه زنی‌هایی داشته و آن را حمل بر اغراض سیاسی برگزارکنندگان مراسم نمودند؛ لذا جا دارد برای تنویر افکار عمومی توضیحاتی به شرح ذیل ارائه شود:

۱ . اینجانب در مورد حضور و یا عدم حضور شخصیت های لشکری و کشوری حاضر در مراسم هیچگونه نظری، چه نفیاً و چه اثباتاً نداشته‌ام. به عبارت دیگر، شخصاً از کسی برای حضور در جایگاه دعوت ننموده و یا مانع حضور فرد بخصوصی هم نشده‌ام.

۲ . به اعتقاد بنده، حضور جمعی شخصیت های مورد احترام نظام اسلامی در جایگاه چنین مراسم مردمی، نشانه وحدت و همبستگی مسئولین آن هم در زیر خیمه شهدا تلقی می‌شود. فلذا مانع بخصوصی وجود ندارد تا در کنار هم قرار گیرند. کما اینکه در روز برگزاری مراسم نیز برای هیچ یک از مسؤولین عزیز اعم از لشکری و کشوری حاضر در میدان و یا نزدیک و پشت جایگاه منعی برای حضور در جایگاه وجود نداشت و معدود افرادی هم که در جایگاه حضور یافتند با میل و علاقه شخصی خودشان بوده است.

۳ . در خاتمه توصیه می‌شود: به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و خدای نکرده تفرقه انگیز، بهتر است پیرامون آثار با برکت این حماسه عظیم که تنها با اخلاص شهدا و مردم حاضر در صحنه به وجود آمده اندیشه شود، و در چنین ایام مبارکی با بهره گیری از درس‌های شهیدان، ضمن حفظ وحدت و انسجام ملی، خود را برای انجام رسالتهای بزرگتر آماده نماییم.

از خداوند بزرگ توفیق همگان را در مسیر نورانی شهیدان سرافراز خواهانم. والسلام علیکم و رحمة الله.

خادم الشهداء، سرتیپ پاسدار سید محمد باقرزاده

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۳۰
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی