جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

برخی مصادیق جهادی شهید چمران

دوشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۳۹ ب.ظ
1434888583814_003.jpg

به گفته رئیس سازمان بسیج اساتید استان کرمانشاه 1400 نفر از اساتید استان کرمانشاه عضو این بسیج هستند که این تعداد حدود نیمی از اساتید استان را شامل می‌شود.

محسن حسین آبادی به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، گفت: دلیل اصلی نامگذاری سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران بعنوان روز بسیج اساتید در تقویم کشور بسیجی بودن ایشان به معنی واقعی کلمه و در تمامی عرصه‌ها بود.

حسین‌آبادی افزود: زندگینامه شهید چمران گواه این واقعیت است که ایشان در تمامی عرصه‌هایی که ورود پیدا می‌کرده یک ورود جهادی داشته و در آن عرصه خاص به موفقیت تا اوج قله می‌رسیده‌ است.زندگینامه شهید چمران نشان از این واقعیت دارد که ایشان در عرصه جهاد اکبر و مبارزه با نفس به جایگاه والایی رسیده و گواه این مدعا مناجاتهای ایشان به درگاه الهی است که با خواندن آن می‌توان به این نتیجه رسید که شهید چمران در حوزه جهاد اکبر به اوج قله عرفان رسیده بود.

وی صحنه دیگر زندگی شهید چمران را جهاد اصغر و جهاد با دشمن دانست و گفت: تاریخ زندگی این شهید والامقام گواه این واقعیت است که ایشان در عرصه جنگ لبنان و در حوزه دفاع مقدس به عنوان یک رزمنده مجاهد و در خط اول حضور داشته و همواره جلودار بوده است.

حسین‌آبادی افزود: زندگینامه شهید چمران نشان از این واقعیت دارد که ایشان در صحنه مبارزه با دشمنان همواره در خط مقدم حضور داشته و گاه حتی نیروها را از صحنه خارج می‌کرده و خود به نبرد با دشمن می‌پرداخته که این مسئله نشان از اوج ایثار ایشان دارد.

وی در ادامه از صحنه جهاد علمی که به عنوان جهاد کبیر یاد می‌شود به عنوان یکی دیگر از صحنه‌های موفقیت‌آمیز حضور دکتر چمران یاد کرد و گفت: ایشان در زمینه علمی نیز توانست خود را به اوج قله موفقیت برساند و به جایگاه ممتاز و برتر در دانشگاه محل تحصیلش در آمریکا برسد.

حسین‌آبادی شهید چمران را مجاهد و ایثارگر در تمامی صحنه‌ها دانست و گفت: روحیات ایشان سبب شد تا به مقام شهادت نائل شود که بالاترین فیض در درگاه خدا به حساب می‌آید.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت الگوگیری از این استاد برجسته گفت: نامگذاری روز شهادت شهید چمران به نام روز بسیج اساتید برای اساتید بسیجی یک افتخار است که وظایف زیادی را به دوش آنان می‌گذارد، اینکه باید تلاش کنند تا مسیر حرکت خود را به سمت مسیر حرکت ایشان سمت و سو دهند.

موافقین ۰ مخالفین ۱ ۹۴/۰۴/۰۱
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی