جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

 

دیروز مجلس، کلیات طرح یک فوریتی اقدام متقابل و متناسب مربوط به برجام را تصویب کرد. اما در حاشیه روند تحولات مرتبط، مسائلی به وجود آمد که از متن هم پررنگ‌تر بود.

به گزارش ایسنا، روزنامه جمهوری اسلامی پس از این مقدمه افزوده است: از یک‌طرف برخی عناصر از فرصتی که پیش آمده بود برای خودنمایی و سوءاستفاده سیاسی - تبلیغاتی در جهت کسب محبوبیت و مقبولیت در انتخابات آینده بهره بردند و خود را در حد یگانه حامی منافع ملی و مصالح کشور جا زدند که گویی هیچکس در تشخیص و تأمین و حفاظت از منافع ملی و مصالح کشور به گرد پای آنها نمی‌رسد!

افرادی از این جماعت دلواپس در نشست‌های تلویزیونی هم ابایی ندارند که دست خود را رو کنند و شاید هم جسته گریخته، از دستشان در رفته و حقایق را آشکار می‌سازند. از جمله در نشست اخیر تلویزیونی، یکی از اعضای کمیسیون برجام با صراحت اعتراف کرد که از ابتدا مخالف برجام بوده است. این اعتراف بسیار پرمعنی است و نشان می‌دهد که وی از ابتدا با پیش‌داوری به بررسی برجام پرداخته و دیدگاه وی قبل از بررسی برجام نیز در مخالفت با آن استوار بوده است.

موضوع مهمتر از اصل برجام و دیدگاه دیگران در این خصوص، به بد‌اخلاقی‌ها و رفتارهای تهدید‌آمیز درخصوص برجام بازمی‌گردد. کسانی که در جلسه بررسی برجام به تهدید علیه اعضای تیم مذاکره برجام می‌پردازند و صریحاً وزیر خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی را تهدید به اعدام می‌کنند و حتی محل و نحوه دفن آنها را هم مشخص می‌کنند که در محل راکتور اراک بر روی آنها سیمان خواهند ریخت، چه بویی از اخلاق برده‌اند؟

به راستی آیا این شیوه رفتار با اصول و معیارهای اخلاقی مورد انتظار از نمایندگان مجلس که خانه ملت است هیچگونه سنخیتی دارد؟

امروزه حتی در صحنه‌های زورگیری هم به راحتی نمی‌توان سراغ از چنین ادبیاتی گرفت و کسی را پیدا کرد که دیگران را اینگونه بی‌پروا تهدید به مرگ کند. آیا این ادبیات در شأن مجلس است؟ آیا اینگونه سخن گفتن، با تعهدات و سوگند نمایندگی سازگاری دارد؟

چرا دیگر نمایندگان در مقابل این رفتارهای مشمئزکننده، سکوت می‌کنند و معترض نیستند؟

اگر قرار باشد مسئولان اجرایی در بالاترین سطوح ممکن به خاطر عملکردشان که مورد تقدیر اکثریت مردم قرار گرفته، اینگونه تهدید به اعدام شوند و کسی هم معترض نباشد، آیا سنگ روی سنگ بند می‌شود؟ آیا این بهترین شیوه برای تأمین و تضمین منافع ملی است؟

لازم است مجلس در اولین فرصت ممکن از این رفتارهای غیراخلاقی تبری بجوید و از رئیس و سایر اعضای تیم مذاکره‌کننده دلجوئی کند، زیرا در غیر اینصورت چنین تصور خواهد شد که بر آن مواضع و رفتارهای غیراصولی و مذموم، صحه گذاشته است!

انتهای پیام

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۰
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی