جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: ایمان به خداوند و بصیرت سیاسی نیروی محرکه مقاومت است و ایمان به هدف و صبر و استقامت در راه رسیدن به هدف برپایه تقوای الهی شکل می گیرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری، در مجمع بزرگ رزمندگان بهداری دفاع مقدس و هیات خیریه امدادگران عاشورا که به مناسبت سوگواری عزای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) برگزار شد، گفت: معرفت و بصیرت نسبت به قیام عاشورا  رمز محشوری با ابا عبدالله الحسین(ع) است و  عزاداری امام حسین علیه السلام  از راه های تقرب به خداوند است.

 

وی افزود: از ابتدای خلقت مصیبت‌های زیادی دامن انسان ها را گرفته است اما جنس و عظمت مصیبتی که بر امام حسین (ع) و یارانش وارد آوردند، قابل مقایسه با هیچ اتفاقی نیست و این رویداد در نوع خود بی همانند است.

 

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به شرایط و زمان شکل گیری قیام عاشورا گفت: نگاهی به شرائط زمانی قیام عاشورا تداعی کننده این سئوال است که چگونه جامعه ای که عاشق پیامبر (ص) در چند دهه بودند، اینچنین به عصیان و تباهی پیش می روند که سر از تن امام حسین (ع) و یارانش جدا کردند و این سنگدلی نسبت به شخصیت های مهم و تاثیر گذار  مذهبی آن روزگار از کجا نشات گرفته است؟

 

سرلشکر صفوی همچنین تاکید کرد: باید مراقب بود و از عاشورا درس گرفت که مبادا در گذر زمان دچار تغییر و تحولات در فکر و عمل خود گردیم و این تحولات انسان را به مرور از مسیر عاقبت به خیری دور کند.

 

وی با اشاره به ریشه شرارت ها و زشتی ها گفت: ریشه تمام شرارت ها  و بدهی ها، جهالت انسان است و آثار جهالت انسان است که در دنیا و آخرت گریبان انسان را  می گیرد.

 

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: شرافت و کرامت انسانی در علم و بهره گیری از عقل است، یعنی تعقل و خردورزی است که می تواند خلافت انسان را تثبیت کند و نادانی بزرگترین مصیبتی است که گریبان یک جامعه را خواهد گرفت و این مصیبت می تواند منجر به ضربه و مصیبت بزرگتری بر پیکره دین شود و خردورزی در اعمال و رفتار می تواند انسان را از جهل دور کند.

 

سرلشکر صفوی ادامه داد: انحرافات جامعه اسلامی پس از حضرت رسول(ص) ناشی از عدم تشخیص حق  و باطل و نقصان ایمان در باور حق و حقیقت و دنیا پرستی و مقدم دانستن دنیابر آخرت بود. به نظر می رسد جامعه آن روز مکه و مدینه دارای اطلاعات کافی بود، اما نقصان و فقر عمده آنها نشات گرفته از عدم بهره گیری قدرت بصیرت سیاسی و خردورزی بود که منجر به پیدایش چنین رویداد عظیمی و ذلت و تباهی جامعه آن روز شد.

 

وی افزود: قطعا انسان های بسیاری درآن زمان امام حسین (ع) را می شناختند و می دانستند که حق با امام حسین (ع) است، اما دنیا دوستی دنیا پرستان و ضعف در ایمان آنها باعث شد تا  در مقابل آن حضرت قرار بگیرند و گذشت زمان، موضوعی بود که در طول چند دهه انسان‌های مجاهد و متعبد  را به انسان های راحت‌طلب، دنیا زده و اسیر جذابیت های ظاهری، تبدیل کرده بود. انسان‌هایی که پس از گذشت چند دهه به دوران جاهیلت بازگشتند.

 

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به ضرورت حفاظت و مراقبت از رفتارهای  جامعه در طول زمان، گفت: بایستی رفتارهای هر جامعه ای مورد مراقبت و حفاظت قرارگیرد تا جوامع مختلف دچار انحرافات و تغییرات نشوند و وظیفه صیانت از جوامع در مقابل انحرافات، به عهده خواص جامعه است، بصیرت بخشی در هر جامعه ای نیازمند نقش خواصی است که با شجاعت توان نشان دادن مسیر حق و درست به جامعه را داشته باشند و این گروه بایستی تحمل دشواری‌ها و ناملایمات را داشته باشند.

 

سرلشکر سید رحیم صفوی با اشاره آفت خواص جامعه اسلامی پس از رحلت حضرت رسول (ص)، گفت: دنیادوستی و روحیه راحت طلبی آفت خواص جامعه پیامبر پس از رحلت ایشان شد و باعث سلب جرات و جسارت لازم در پایداری  در مسیر حق شد.

 

وی با اشاره به حرکت شیفتگان امام حسین (ع) و آزادیخواهان جهان در پایداری ودر  مسیر حق و عدالت، گفت: مقاومت در همه زمینه ها می تواند از درس های بزرگ قیام عاشورا  باشد که نتیجه آن پیروزی در میدان های مختلف است و درس ها و عبرت های حادثه عاشورا، امروز بایستی الگو و راهگشای انسان‌های آزادی‌خواه و آزاده سراسر جهان باشد.

 

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: امروز کشتی نجات امام حسین (ع) نجات دهنده جمعیت کثیری از شیفتگان آن حضرت است که در طوفان های مواج این دنیا عاشقانه در طی مسیر حق و حقیقت هستند و بی شک حادثه عاشورا محدود به زمان و مکان خاصی نیست و این فرهنگ و حادثه در طول زمان با انسانها  حرکت می کند. اتفاقی که در شرایط امروز در برخی از کشورها ی منطقه شاهد آن هستیم، پرتویی از آموزه های عاشورایی است.

 

سرلشکر صفوی در ادامه با اشاره به ضرورت درک صحیح از حادثه عاشورا و تطبیق آن با شرائط روز هر جامعه ای گفت: ایمان به خداوند و  بصیرت سیاسی نیروی محرکه مقاومت است و ایمان به هدف و صبر و استقامت در راه رسیدن به هدف برپایه تقوای الهی شکل می گیرد و شور حسینی، یعنی خواستن، یعنی حرکت و شعور آن یعنی معرفت در طی مسیر و اردات به امام حسین (ع)، یعنی بایستی شور و شعور توامان نسبت به ولایت و رهبری جامعه اسلامی داشت.

 

وی در پایان با اشاره به نقش رهبری هر جامعه ای در جلوگیری از انحرافات گفت: جامعه ای که فاقد رهبری متقی و شجاع باشد توسط گروه ها  قدرت طلب سیاسی دچار انحراف می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۴
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی