جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه
ارسال به دوستان
 

رئیس پژوهشگاه هوا‌فضای ایران گفت: اعزام انسان به فضا تا سال آینده در ایران انجام می‌شود.

خبرگزاری فارس: ایران‌ سال آینده ‌انسان به فضا می‌فرستد/سفینه اعزام ‌ساخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، فتح‌الله امی بعدازظهر امروز در هجدهمین نشست دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای خزر در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اظهار کرد: امیدواریم این اتحادیه که بین کشورهای ایران، روسیه، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان برگزار می‌شود سبب اتحاد بین این کشورها باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از انتظارات مهم ما برای این اتحادیه تشکیل جمعیت، دبیرخانه و ان‌.جی.او برای حفظ محیط‌ زیست دریای خزر بود، افزود: دریای خزر وضعیت مناسبی ندارد و آبزیان ما از جمله ماهی خاویار در حال نابودی هستند که اگر این روند ادامه یابد شاید در آینده دریای خزر به باتلاق تبدیل شود.

امی با تاکید به اینکه باید به سمت دانشگاه‌های نسل سوم برویم، خاطرنشان کرد: محور توجه نسل اول دانشگاه‌ها آموزشی بود و نسل دوم پژوهشی و ارائه مقالات پژوهشی که دانشگاه‌های ما در این حوزه موفق بودند و توانستند تولیدات علمی بالایی نسبت به درصد جهانی داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: نسل سوم دانشگاه‌ها باید با محوریت فناوری فعالیت کنند که اصل مهم برای کشورهای در حال توسعه است.

رئیس پژوهشگاه هوافضای ایران یادآور شد: 80 درصد دانشگاه اسپورت آمریکا بورسیه بخش خصوصی است اما دانشجویان ما بعد از فارغ‌التحصیلی به دنبال شغل هستند، برای دست‌یابی به توسعه باید به سمت دانشگاه‌هایی با محوریت فناور باشیم.

وی با اشاره به دستاوردهای پژوهشگاه هوا و فضای ایران، افزود: در مجموعه هوا فضایی کشور بخش پژوهشگاه فضایی وزرات علوم مسئولیت پرتاب راکت‌های کاوش را به عهده دارند که وظایف آنها در سه محور اکتشافات فضایی است.

امی ادامه داد: راکت‌های کاوشی ماموریت دارند ماهواره را قبل از مدار زمین در فضای خلا تست کنند، ایران چهار ماهواره در مدار قرار داده که آخرین آن در سال گذشته ماهواره فجر بود که گام جلوتری نسبت به سه ماهواره قبلی داشت که قرار بود در مدار پارکینگ بعد از چند روز تغییر مدار به سمت بالاتری داشته باشد که تامین انرژی آن از طریق باطری‌های خورشیدی بود.

این مسئول بیان کرد: پرتاب زیرمداری موجود زنده سومین محور فعالیت این پژوهشگاه بوده که تاکنون هشت پرتاب برای تست زیر مداری موجود زنده انجام گرفت که بعدها منجر به پرتاب میمون در سه مرحله شد که تا 120 کلیومتری زمین پرتاب شدند و حال آنها نیز خوب است.

وی گفت: با این پرتاب متوجه پرتاپ انسان شدیم که فعلا سفینه کپسول عامل انسان مشابه آن ساخته شد که در روز جهانی هوا و فضا سال گذشته رونمایی‌اش، در حال حاضر این پروژه 40 درصد پیشرفت دارد که اگر حمایت شود تا سال آینده نخستین اعزام انسان را به فضا خواهیم داشت تا از تجارب این اقدام در فناوری غیر فضایی استفاده شود که 170 نفر از آموختگان در رشته هوا و فضا نیز در این پروژه مشغول کار هستند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۲
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی