جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه


 امام علی علیه‌السلام، پورشه‌سوارها و کارتن‌خواب‌ها

اگر امیرالمؤمنین(ع) با ما و در جامعه ما زندگی می‌کردند، آیا دستگیری نکردن از ایتام، مستمندان و بی‌سرپرست‌ها را سبب عذاب نمی‌دانستند؟!آیا تبعیض طبقاتی بین پورشه‌سوارها و کارتن‌خواب‌ها را به رخ ما نمی‌کشیدند؟!

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو» جهان، مولای شیعیان را به‌عنوان ابوالایتام، ابوالارامل و ابوالمساکین می‌شناسد، زیرا در سراسر سیرت آن‌حضرت دستگیری از ضعیفان تبلور دارد.

 

باز شناخت شخصیت معماگونه امیرالمؤمنین علیه‌السلام، نمایانگر پررنگی شاخص انس با فقرا و کمک به آنان است، آن‌سان که از زمان آن‌حضرت تاکنون، این ضلع از شخصیت ایشان، جلوه‌ای ویژه برای مردمان اعصار مختلف داشته و شاید دیگر صفات آن امام همام را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. شیعه، امامان خویش را در عصرشان حصر نمی‌کند بلکه آن‌ها را انسان‌های آسمانی می‌داند که فرازمان می‌نگرند، می‌اندیشند و می‌گویند.

 

 احادیث و وصایای اهل‌بیت‌ علیهم‌السلام ناظر به نیازهای انسان‌ها در ادوار مختلف است و با نگاه به شرایط زیست بشر در دوره‌های گوناگون ارائه گردیده است. در آستانه سالگرد شهادت حضرت علی علیه‌السلام اگر نگاهی کوتاه به نوع تعامل آن امام همام با نیازمندان داشته باشیم، می‌بینیم مساعدت به آنان از مهم‌ترین ابعاد شخصیتی آن بزرگ‌مرد تاریخ بشری است؛ به‌گونه‌ای که حتی بسیاری از گرایش‌های مردم به ایشان در امور دینی نیز پس‌از مشاهده جنبه انسان‌دوستی ایشان است و این‌گونه بوده و هست که آن‌حضرت را پدر ایتام و مستمندان می‌دانند.

 

این روزها که به یاد آن‌حضرت عطرآکین گردیده، با دیدن چالش‌های مخاطره‌بار نیازمندان، باید به طلیعه تاریخ شیعه بر‌گردیم و خدمات بزرگان دین به‌ویژه امام علی علیه‌السلام را از نظر ‌بگذرانیم و بینیم آنان به چه زیبایی، تندیس نوع‌دوستی اسلامی شدند و این عرضه را بستری برای ترویج معارف دینی و تبلیغ شیعه قرار دادند و آن‌گاه از خود بپرسیم. اگر در جامعه‌ای که ما امروز در آن زندگی می‌کنیم، امام علی علیه‌السلام هم بود و شرایط محیطی ما را می‌دید، چه تعاملی با بسیاری از مشکلات داشت؟

 

جامعه‌ای که طبق برخی از آمار بین 10 تا 15 میلیون فقیر در آن زندگی می‌کنند و حداقل 2/500/000بیکار در آن هستند که شرایط را برای آنان سخت کرده و علی‌رغم همه تلاش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، باید پذیرفت که 10 میلیون جوان مجرد دارای شرایط ازدواج داریم که با تأمل بر عوامل مالی و فرهنگی آن، معضلی چند وجهی به حساب می‌آید و پیامدهای آن در حوزه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... قابل تأمل و بررسی است.

 

به گفته شهردار تهران، تنها در این کلان‌شهر 200/000نفر به نان شب محتاجند و 15000 نفر کارتن‌خواب در آن گذران عمر می‌کنند.

 

حال با دو نگاه متناظر به هم، از سویی به سیره علوی و از دیگر سو به شرایط امروز، اگر امیرالمؤمنین علیه‌السلام با ما و در جامعه ما زندگی می‌کردند، زبان حالشان چه بود؟

 

آیا کوتاهی و قصور ما را گناهی نابخشودنی نمی‌شمردند؟!

 

آیا تبعیض طبقاتی را بین پورشه‌سوارها و کارتن‌خواب‌ها به رخ ما نمی‌کشیدند؟!

 

آیا دستگیری نکردن از ایتام، مستمندان و بی‌سرپرست‌ها را سبب عذاب نمی‌دانستند؟!

 

آیا بسترسازی اقتصادی برای بیکاران و خدمت به جوانان مجرد برای ازدواج را از ما مطالبه نمی‌کردند؟!

 

شایسته است شیعیان با باز نگاهی به شرایط شیعه علوی بودن، زبان حال امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام را از میان سیره و سنت آن‌حضرت بشنوند، که «خیرالناس من نفع‌الناس»  و «انّ الله سبحانه فرض فی اموال الاغنیاء اقوات الفقرا» ، شاید...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۹
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی