جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

امام زمان (عج) ( ۱۹)

شنبه, ۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۰۴:۲۶ ب.ظ

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 «اللَّهُمَّ اسْلُک بِنَا عَلَى یدَیهِ مِنْهَاجَ‏ الْهُدَى‏»

«خدایا! ما را در راه هدایت، بر دو دست اماممان سلوک بده»

رای یک پدر، چیزی سخت تر از دیدن اختلاف بچه هاش نیست.

تا حالا به این فکر کردیم که امام زمان پدر اصلی همه‌ی مردم‌اند و برخورد بد ما با همدیگه چه غمی به دل ایشون می‌نشونه؟

«وَتَجْمَعُ لَهُ مُلْک الْمُمْلَکاتِ کلِّها، قَرِیبِها وَبَعِیدِها، وَعَزِیزِها وَ ذَلِیلِها»

«و برای او گردآوری، فرمانروایی همه مملکت‌ها را نزدیک و دورش را و نیرومند و خوارش را»

 خدایا! در انتظار روزی به سر می‌بریم که حضرت ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه بر همه عالم حکومت کند.

روزی که تمام سرزمین‌ها چه دور و چه نزدیک، چه آنهایی که به سختی قابل تصرف‌اند و چه آنهایی که به راحتی فتح می‌شوند، همه تحت سلطه حضرت باشند و امور سرار دنیا به دست مبارک او سامان گیرد.

 «عَزِیزِها»

عزیز به معنای غیر قابل نفوذ است.

برخی از سرزمین‌ها از جهت قدرت‌های نظامی و امکانات دفاعی آنقدر پیشرفته و مجّهز هستند که با دید ظاهری مغلوب شدنشان غیر ممکن به نظر می‌رسد.

امّا معتقدیم «وَ اللَّهُ عَلى‌ کلِّ شَی‌ءٍ قَدِیرٌ»[سوره مبارکه آل عمران، آیه ۱۸۹] «خدای سبحان بر هر کاری تواناست.» و زمانی که اراده‌اش به فتح این کشورها تعلق گیرد، به راحتی به تصرّف امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه در می‌آیند و تحت نفوذ حضرت قرار می‌گیرند؛ سرزمین وجود ما نیز این گونه است، گاهی تصور می‌کنیم قلب و دلی از شدّت غفلت و جهالت، آلودگی و معصیت، آن قدر دچار قساوت شده که نسبت به محبّت و معرفت مهدوی غیر قابل نفوذ گشته است، امّا فتح دلها برای حضرت حجّت امری است سهل و آسان. او می‌تواند با یک نگاه آنچنان دلبری کند که غافل‌ترین قلب‌ها هم به او معطوف شود وعاشق و واله او گردد.

دلهای عاصی، که از سنگ سخت‌تر نیست. «وَ إِنَّ مِنَ الْحِجارَةِ لَما یتَفَجَّرُ مِنْهُ الْأَنْهار»[سوره‌ مبارکه‌ بقره، آیه ۷۴] «به قدرت الهی از میان بعضی سنگ‌ها، چشمه می‌جوشد،» پس می‌توان امید داشت با لطف حضرت حق وعنایت «ولی» او، از دلهای سخت و غیرقابل نفوذ هم آب محبت و معرفت بجوشد.

آن  دل که  به یاد  تو  نباشد  دل نیست                    

قلبی که  به عشقت  نتپد جز گِل نیست

آن کس که ندارد  به سر کوی تو  راه                                       از  زندگی  بی‌ثمرش  حاصل  نیست

اضطرار فرج

روزهای اول قرنطینه پشت سر هم خبر بد می‌شنیدیم.کمی که گذشت فهمیدیم تکه‌ای از دنیا گم شده است و برای همین معادلات جهان بهم خورده.

هر روز منتظر شنیدن خبری خوش بودیم؛ کشف واکسن یا دارویی معجزه آسا، پایین آمدن آمار تلفات یا ریشه کن شدن بیماری.

هر شب با امید اینکه «فردا بالاخره دانشمندی پیدا می‌شود که این جنگ جهانی را تمام کند» می‌خوابیدیم و باز فردا گوش به زنگ اخبار بودیم و کانال‌ها و پیج‌ها و شبکه ها را جستجو می‌کردیم.

خودمانیم، آیا همین قدر منتظر خبر آمدن امام زمان هم بودیم؟ خودمان بهتر می‌دانیم که نبودیم…

انگار فراموش کرده‌ایم که کدام تکه از پازل جهان گم شده و بیخودی تکه‌های ناقص پازل را نگاه می‌کنیم. حتی کسی نیست دستمان را بگیرد و ببرد سر وقت تکه‌ی اصلی..‌

آری! بیشتر از هزار سال است که دنیا وضعیت طبیعی ندارد؛ بلای دنیای ما، نه ویروس است، نه آتش‌سوزی و نه زلزله و نه آشوب؛

تمام بدبختی ما اینجاست که فراموش کرده‌ایم: گمشده ی این روزهای دنیا، مهدی موعود است

لطفٱ این سایت (جبهه فرهنگی راویان نور)

رابه دیگران معرفی کنید

 

jfrn.ir جبهه فرهنگی راویان نور

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۱۷
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی