جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

استیضاح وزیر آموزش و پرورش قطعی شد

پنجشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۰۳ ق.ظ

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جلسه عصر امروز(سه‌شنبه، 2 شهریور) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور امضاء‌کنندگان طرح استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و امضاء‌کنندگان استیضاح برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، وزیر آموزش و پرورش در این جلسه به سؤالات طراحان استیضاح و برخی نمایندگان پاسخ داد که توضیحات‌اش قانع کننده نبود.

 

به گفته یکی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس بعد از تعطیلات تابستانی مجلس وزیر آموزش و پرورش به منظور پاسخگویی به سؤالات نمایندگان موظف به حضور در یکی از جلسات علنی مجلس است.

 

 در صورتی که استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم در یکی جلسات علنی مجلس مطرح شود، اولین استیضاح مجلس دهم از زمان تشکیل تاکنون خواهد بود.

 

بر اساس آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، در صورتی که نمایندگان استیضاح کننده از توضیحات وزیری که مورد استیضاح قرار گرفته قانع نشوند، رئیس‌جمهور موظف است ظرف مدت 3 ماه فرد دیگری را برای تصدی وزارت به مجلس معرفی کند.

 

همچنین تا پیش از کسب رأی اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی دولت، رئیس‌جمهور موظف است فردی را به عنوان سرپرست به منظور اداره امور وزارتخانه مربوطه منصوب کند که این امر نیازی به تائید مجلس ندارد.

 

متن استیضاح وزیر آموزش و پرورش که به امضای 77 تن از نمایندگان مجلس رسیده به شرح زیر است:

 

هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

 

با سلام و احترام، به‌استناد ماده 222 و 223 آیین‌نامه داخلی مجلس و در اجرای اصل 89 قانون اساسی بدین وسیله طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش برادر گرامی جناب آقای دکتر فانی با 64 امضا تقدیم می‌گردد.

 

نظر به مشکلات زیر در حوزه وظایف وزیر، این‌جانبان امضاکنندگان درخواست اعلام وصول استیضاح وزیر محترم آموزش و پرورش را داریم:

 

1. ناتوانی وزیر در جلب رضایت و اعتماد جامعه مهم آموزش و پرورش

 

2. ناتوانی وزیر در جلب توجه دولت به اهمیت و نقش آموزش و پرورش

 

3. ناتوانی وزیر در جلب توجه دولت جهت تأمین منابع مورد نیاز برای هزینه‌های موجود مدارس و تبدیل مدارس کشور به مدارس خودگردان براساس اصل 30 قانون اساسی

 

4. ناتوانی وزیر در جلب توجه و عنایت عملی دولت در افزایش فضای آموزشی در مناطق محروم کشور که سرانه فضای آموزشی آنها به‌مراتب از متوسط کشور کمتر است

 

5. ناتوانی وزیر در جلب نظر دولت جهت تأمین معیشت فرهنگیان شاغل و بازنشسته به امتیازاتی مشابه سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها به فرهنگیان

 

6. ناتوانی وزیر در حذف تفاوت حقوق و مزایای فرهنگیان نسبت به سایر دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که نسبت به آموزش و پرورش از حساسیت کمتری برخوردارند.

 

7. عدم اقدام جدی و مؤثر در جهت تدوین و ارائه نقشه راه و برنامه‌ریزی عملیاتی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش علی‌رغم اعلام در برنامه پیشنهادی خویش

 

8. عدم وجود رویکرد جدی و برنامه‌محور به دانشگاه فرهنگیان با عنایت به اهداف بلند این دانشگاه

 

9. نداشتن برنامه مدون، مؤثر و عملیاتی برای غنی سازی و ارتقای بهره‌وری برنامه‌های آموزشی و پرورشی و کیفیت بخشی در محتوای آموزشی و استقرار و توسعه نظام آموزشی به‌خصوص در مدارس شبانه‌روزی، چندپایه، ابتدایی و پیش‌دبستانی در مناطق محروم، روستایی،‌ عشایری و مرزی

 

10. نداشتن برنامه و نظام مشخص و مؤثر در استقرار نظام پویا و جامع رصد، نظارت،‌ ارزیابی و پایش مستمر برنامه‌ها و نتایج آنها در ابعاد آموزشی، پژوهشی و کیفی نیروی انسانی.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۴
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی