جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

از مصادیق عاقبت بخیری!

دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۰۱:۱۲ ب.ظ

 

 خدا رحمت کند سرباز واقعی اسلام و انقلاب شهید قاسم سلیمانی را که فرمود: «برادران، رزمندگان،یادگاران جنگ یکی از شئون عاقبت بخیری نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب است . والله والله والله از مهم‌ترین شئون عاقبت بخیری همین است. والله والله والله از مهم‌ترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید مهم‌ترین محورمحاسبه این است.»

آنچه که هفته گذشته با انتشار کتاب «روشن‌بینی امام خمینی در نامه 6 فروردین 1348» اثر جدید آیت‌الله ری‌شهری منتشر و روانه بازار شد، حاوی یک سند مهم و متقن از پشیمانی و رهایی از سوءظن نسبت به انقلاب و رهبری فردی است که زمانی قلم و رفتارش به بیراهه رفت و بنای بی‌مهری با انقلاب اسلامی را گذاشت.
این سند فاش می‌سازد آیت‌الله آذری قمی در نامه به مقام معظم رهبری 2 سال قبل از وفات خود می‌نویسد : «براساس یک سوءظن … گرفتار یک تلاطم درونی شدم… ناخواسته مبتلا به ضربه‌ای علیه نظام شدم… اکنون جز رضایت خاطر مبارک نمی‌خواهم.»

او در نامه خود علت این تحول درونی را در این می‌داند که ؛ «سحر شب یازدهم عاشورا با توسل به قمر بنی‌هاشم – از این تلاطم درونی – رها شدم و خداوند مرا نجات داد.»
او در نامه تصریح می‌کند ؛ «اگر میل مبارک باشد از آقای مسعودی سؤال فرمایید» غیر از این سند، آیت‌الله سیدموسی شبیری زنجانی از مراجع بزرگ شیعه هم در کتاب «جرعه‌ای از دریا» به وجود چنین نامه‌ای صحه گذاشته است!
مرحوم آیت الله آذری قمی از علمای بزرگ قم و پای کار انقلاب از شروع نهضت امام خمینی(ره) بود. امضای او در پای همه اعلامیه‌های علما و مراجع تقلید علیه رژیم شاه و نظام دربار پهلوی در دوران سیاه دیکتاتوری طاغوت در این مرز و بوم دیده می شود. نقش او در تهییج و تحریک و تشویق علما و مردم و نیز شجاعت او در روزهای خوف و خطر برای انقلابیون اولیه نظام اسلامی از نگاه تاریخ پوشیده نیست.

او با تأسیس روزنامه «رسالت» بنای روشنگری درباره یک جریان انحرافی را گذاشت. و درتبیین ولایت مطلقه فقیه 3 جلد کتاب نوشت. پس از چندی مبتلا به سرطان شد و برای تکمیل معالجات به آلمان رفت. یادم می‌آید آن‌روزها قبل از رفتن به دیدار امام رفت و ابراز وفاداری و تجدید بیعت کرد.
پزشکان معالج او معتقد بودند او پس از معالجه نباید در کارهای سیاسی دخالت کند. آنها پیش‌بینی کرده بودند ممکن است این بیماری اثرات خوبی روی رفتار سیاسی و اجتماعی او نداشته باشد.
او پس از رحلت امام (ره) در جریان گفت‌وگوهای اعضای خبرگان در تثبیت رأی رهبری معظم انقلاب نقش داشت و وفاداری خود را در همانجا به این رأی و پاسداشت آن اعلام کرد.
 اما بعدها همانطور که خود وی در نامه عذرخواهی به آن اشاره می‌کند دچار «سوءظن» و «تلاطم درونی» شد. همین باعث شد بدخواهان انقلاب را خشنود و دوستداران انقلاب را دل‌آزرده کند.
 یادم می‌آید هیئت امنای «رسالت» به ‌آیت‌الله راستی کاشانی مأموریت داد به قم برود هم به شبهات او پاسخ دهد و هم او را از این تلاطم درونی نجات دهد.
متأسفانه علی‌رغم این‌که آیت‌الله راستی تک تک شبهات وی را پاسخ دقیق و موشکافانه داد، اما او زیربار نمی‌رفت. لذا مواضعی را اتخاذ کرد که به تعبیر وی در نامه عذرخواهی به پیشگاه رهبری از آن به عنوان «ضربه علیه نظام» یاد می‌کند!
همین‌ها که امروز به بهانه اهانت به مرجعیت سینه چاک می‌کنند – حال‌آنکه در کارنامه سیاسی آنها سراسر ضربه و اهانت به مرجعیت است- آن روزها گرد او جمع شدند و مطالب خلاف او را تیتر یک روزنامه‌های خود کردند.
یاران انقلاب و رهبری با صبوری و تسامح از این بی مهری گذشتند. البته بعد از چندی این سروصداها خوابید .نامحرمان انقلاب و رسانه‌های دشمن فهمیدند از این نمد نمی‌توانند کلاهی برای خود مهیا کنند!
شنیدم کسی که واسطه رساندن نامه بوده نقل به مضمون گفته بود ؛ «آقای آذری از من خواسته بود رضایت رهبری را مکتوب بگیرم تا او به عنوان یک سند در کفن خود بگذارد.»
کسی که بنای معارضه و مقابله با نظام نداشته باشد به هرحال به او مدد می‌رسد که از «سوءظن» و «تلاطم درونی» نجات یابد.
نامه آقای آذری یک سند الهی – به‌ویژه توسل او به قمر بنی‌هاشم – برای اثبات حقیقتی است که شهید سلیمانی پس از 40 سال جهاد در راه خدا آن را کشف کرده بود.
این خبر برای کسانی که پس از فتنه 88 همچنان بر موضع «محاربه»، «معارضه» و «بغی» هستند عبرت‌آموز است.
این سخن هشدارآمیز شهید سلیمانی در سپهر سیاست با خط نورانی می‌درخشد که ؛ «در قیامت خواهیم دید مهم‌ترین محور محاسبه نسبت هرکس با انقلاب و رهبری آن است».
#محمدکاظم_انبارلویی

jfrn.ir جبهه فرهنگی راویان نور

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۸/۱۷
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی