جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

 

(بسم الله الرحمن الرحیم)
قرآن کنونی که در اختیار ما مسلمانان قرار گرفته، همان کلام خدا به صورت کامل و بدون هیچ گونه تحریفی می‌باشد، آنچه در برخی روایات آمده که مصحف امام علی ـ علیه السّلام ـ  دست به دست در میان امامان معصوم ـ علیهم السّلام ـ یکی پس از دیگری به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) رسیده، از نظر تعداد سوره ها، آیات و محتوا هیچ تفاوتی با قرآن کنونی که در اختیار ماست ندارد.
مصحفی که به عنوان ودیعه امامت در اختیار امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) قرار دارد،تنها در ترتیب سوره ها و مکان و نام اشخاصی که آیات در شأن آن ها نازل شده، ترتیب نزول، ضبط قرائت آیات در حاشیه و .... تفاوت دارد، ولی در تعداد سوره ها و آیات و از نظر محتوا مانند همین نسخة کنونی است .[1]
بنابراین  حتی یک حرف نیز اضافه یا کمتر از قرآن موجود نمی باشد.

معرفی منابع جهت مطالعه بیشتر:
1. محمد هادی معرفت، التمهید، قم، انتشارات اسلامی، الطبعه الثانیه، 1414 ق، ج 2.
2. سید محمد باقر حجتی، تاریخ قرآن، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
3. محمد هادی معرفت، علوم قرآنی، قم، مؤسسه انتشاراتی التمهید.

پی نوشت:
[1] . ر.ک: معرفت، محمد هادی، آموزش علوم قرآن، ترجمه ابو محمد وکیلی، قم، انتشارات مؤسسه التمهید، ج 1، ص 349؛ رامیار، محمود، تاریخ قرآن، تهران، انتشارات امیر کبیر، ص 410 ـ 413.
 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۳۰
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی