جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

باسلام هدف ما=ترویج فرهنگ ایثار شهادت وهمگام سازی عناوین روایتگری واطلاع رسانی وجذب راویان دفاع مقدس می باشد

جبهه فرهنگی راه نور

سخن از احساسی واحد و اعتقاد به هدفی مشترک همواره همان چیزی بوده و هست و خواهد بود که علت گردهم آمدن جمعی را فراهم می آورد. حسی مرکب از تنفر و عشق. حسی شبیه بلاتکلیفی. شبیه دودلی میان دوراهی.

و اینجاست که آن تنفر ملال آور جایش را به عشقی خنک و لذت بخش می دهد. آن سرزمین و آن مردمان در ذهنت مجسم می شوند و عاشقانه به آنها می اندیشی. کسانی که آسمان و دریا از آنان درس وسعت می آموزند و به آنان رسیدن رویای شبانگاهت می شود. و شاهد هم همان هدف مشترک.


این حس و هدف مشترک بود که جمعی را گرد هم آورد. جمعی که چراغ هدایت و کشتی نجات را تنها راه آسمانی شدن می دانند. کسانی که آن دستان یاریگر را می شناسند و در تلاش شناخت و شناساندن آنان هستند. همانها که عاشقانه چشمان سحرانگیر دلدار را دیده اند و بیستون بیستون به پای شیرین جهان جان داده اند. آری هرکس قد و قامت سرو بی همتای هستی را ببیند اختیاری برایش نمی ماند و مطیع بی چون و چرای صاحب دلش می شود. اینجا همان جایی است که در پی دیدار الف قامت دوست هستند و در این راه دست به دامان دوستان دوست شده اند. دوستانی که شهیدند، یعنی شهود کرده اند و دیده اند دلدار را. و ما باید پای درس آنان بنشینیم تا موی و روی و قد و بالا و لبخند و چشمان محبوبمان را برایمان شرح دهند. از صدایش بگویند از صوت قرآنش از ...

پس تو نیز اینچنین عشقی مقدس را داری به ما ملحق شو و عهدی دوباره ببند. که

از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (احزاب / 23)

پس دست در دست هم هرکدام در هر جایگاه به قدر توان وظیفه ای در قبال آن برخی که به شهادت رسیده اند داریم. و ما اینجا در سنگری مجازی سعی در ادای دین به آنان را داریم. هر چند در این سنگر به روی تمام عاشقان شهادت باز است و ما همواره نیازمند توان همسنگران جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی می باشیم. باشد تا دست مهربان آنان همواره بر سر دوستدارانشان سایه مهر و نوازش بیفکند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

شلوارهای لی وتی شرت یک سوم یا یک چهارم آستین  چه ضرری دارد؟

 لباس های جنس لی یا جین از  چند جهت دارای اشکال است : 

- از نظر روان پزشکی : اساسا پوشیدن لباس های تنگ و با جنس های ضخیم ویا لطیف که تماس لمسی زیادی با پوست دارند زمینه ابتلا به برخی بیماری های جنسی از قبیل : خود ارضایی ، خود نمایی و...وهمچنین از نظر پزشکی : به جهت تنگی و نیز ضخیم بودن این نوع لباس ها به دلیل فشار بر غدد چربی سیستم تعرق پوست مختل شده ، لطافت پوست کاهش می یابد و این زمینه برخی بیماری های پوستی مانند : انواع قارچ های پوستی ، اگزما (خشکی و خارش شدید ) را فراهم می نماید .

 - از نظر شرع نیز لباس هایی که با پوشیدن آنها به کفار شباهت پیدا می کنیم حرام است. البته منظور بیشتر لباس های تحریک آمیز یا صرفا تجملی است.

و نکته دیگر اینکه در برخی مد های این لباس ها که با توطئه دشمن در ایران به عنوان مد ارائه می شود از طراحی محرک جنسی استفاده می شود که زمینه نگاه گناه آلود را برای فرد بیننده فراهم می آورد به طور مثال در برخی از شلوار های لی از تکنیک تفکیک رنگ جهت جلب توجه در نواحی : ران ، باسن و آلت   استفاده می نمایند یعنی برخی قسمت ها از نوعی ساییدگی و یا کم رنگی برخوردار هستند که توجه بیننده را فراهم می آورد  و اگر خواهان یک زندگی سالم و توام با آرامش هستیم، شایسته نیست خود را در معرض نگاه های حرام قرار دهیم زیرا به مرور زمان انرژی منفی این نگاه ها بر ما و زندگی ما اثر منفی خواهد گذاشت .((گاهی اوقات ما هم از روی هواس پرتی به این نوع کارها دامن میزنیم  مثل: باز کردن بیش از حد دکمه های پیراهن یا پوشیدن هر لباسی با یقه ها ی باز))

در مورد لباس های یک سوم یا یک چهارم آستین: خطر از بین رفتن بافت های پوست بعداز مدتی که در معرض تابش مستقیم خورشید و اثرات مخرب اشعه ماوراء بنفش است .   وهمچنین زمینه نگاه حرام را برای زنان فراهم می آورد و اگرچه به لحاظ شرعی برای مرد مومن جایز است که لباس نیمه آستین بپوشد ولی برای مراعات حال و نیز جلوگیری از به گناه افتادن دیگران ،نیکوست از خواسته ی کوچک و کم اهمیت خود درگذریم.

تراشیدن ریش 

چرا تراشیدن ریش حرام است؟

اولا، فلسفه‌ همه‌ احکام‌ و جزئیات‌ آنها به‌ طور تفصیلی‌ روشن‌ نیست‌ وآگاهی‌ از آن‌ دانشی‌ فراتر از معارف‌ عادی‌ بشری‌ می‌طلبد.اما ‌بطور اجمالی‌ روشن‌ است‌ که‌ همه‌ احکام‌‌ تابع‌ مصلحت ها‌ و حکمتها ی الهی‌ است‌. بنابراین‌ در صورتی‌ که‌ فلسفه‌ حکمی‌ را ندانیم،‌بنابر قاعده‌ کلی‌ فوق‌ از آن‌ باید پیروی‌ کرد. زیرا یقین‌ به‌ وجود مصلحتی‌ در آن‌هست‌ هر چند بر ما نا شناخته‌ باشد.
ثانیا، در جست‌ و جوی‌ فلسفه‌ احکام‌ نباید همیشه‌ به‌ دنبال‌ علوم‌ تجربی‌ رفت‌ و دلیلی‌ مادی‌ و فیزیولوژیک‌ برایش‌ جست‌ و جو نمود.واینکه‌همواره‌ در پی‌ یافتن‌ مفسده‌ای‌ طبی‌ یا ... باشیم‌ برخاسته‌ از نگرشی ‌مادی‌ گرایانه‌ است‌. در حالی‌ که‌ بسیاری‌ از احکام‌ مصلحتی‌ معنوی‌ دارند که‌ درحوزه ی‌ هیچ‌ یک‌ از علوم‌ بشری‌ قابل‌ تحقیق‌ نیست‌. و یا اگر نظری‌ بدهند سطحی‌ است‌ و چه‌ بسا مسأله‌ حکمتی‌ برتر و بالاتر داشته‌ باشد. چنان‌ که‌ درمورد روزه‌، علوم‌ به‌ خواص‌ بهداشتی‌ آن‌ پرداخته‌اند ولی‌ قرآن‌ مجید فلسفه‌ای ‌بالاتر را بیان‌ فرموده‌ و آن‌ تقواپیشه کردن‌ است‌.(که مساله ی گردنبندطلا برای مردهمین گونه است)"که البته دلایلی از نظر پزشکی هم دارد،مثل از بین رفتن گلبولهای قرمز"

  در مورد تراشیدن‌ ریش‌ از نظر طبی‌ گفته‌اند: وجود محاسن‌ برای‌ محافظت‌ از لثه‌ها و دندان‌ها و پوست‌ صورت‌ مفید است‌. حتی‌ امروز یکی‌ ازراه‌های‌ انتقال‌ ویروس‌ در بعضی‌ بیماری‌ها را تیغ‌ زدن‌ به‌ صورت‌ می‌دانند. تراشیدن ریش به علت تحریک دائمی پوست صورت، موجب چروکیدگی پوست می شود. تراشیدن ریش ایجاد جوش نموده و موهای صورت را سفید می کند.امابه‌ نظر میر‌سد حکم‌ اثری‌ معنوی‌ داشته وبرای حفظ‌ حالت‌ طبیعی‌ خلقت‌ مرد است.

امام صادق به طبیب هندی فرمودند:خداوندبرای مردان ریش راآفرید تا نیازی به پوشاندن سر نداشته باشند ومرد و زن ازیکدیگرمشخص شوند.برای خواندن مطالبی از این قبیل به(منبع :mouood.org)مراجعه فرمائید.

و اما فواید ریش گذاشتن و شانه کردن ریش:
* پاسداشت نعمتی که خدا به مردان داده است؛
*جلوگیری از وبا، محکم شدن دندان هاوقطع بیماری های بلغمی؛ *دورشدن از فقر و درد واز بین رفتن غصه و غم و زیادشدن رزق و روزی (به دلیل دوری از حرام)؛

چرا اسلام تراشیدن ریش را مذمت کرده؟

روایت است از رسول اکرم (ص) اگر مسلمانان خود را شبیه دشمنان من کنند، جزو دشمنان من محسوب می شوند همچنان که انها دشمنان من هستند.   *شبیه شدن به کفار، تقلید از فرهنگ بیگانگان باعث می شود که مسلمانان به تدریج اصالت و هویت فرهنگ دینی خود را از دست بدهند؛ همان گونه که امروزه این امر در بسیاری از شیعیان مشهود است.

نظر مراجع درخصوص
تراشیدن ریش تمام صورت با ماشین یا تیغ چه حکمى دارد؟ 
همه (به جز بهجت و صافى): تراشیدن ریش خواه با تیغ باشد یا ماشین بنابر احتیاط واجب حرام است.(امام، استفتاءات، ج 2، مکاسب محرمه، س 79؛ نورى، استفتاءات، ج 1، س 492 و 493؛ مکارم، استفتاءات، ج 2، س 750 و 753؛ تبریزى، استفتاءات، س 1089 و 1096؛ فاضل، جامع‏المسائل، ج 1، س 957 و 955؛ سیستانى، سایت، ریش تراشى، س 1 و 3؛ خامنه‏اى، اجوبة، س 1421 و 1416؛ دفتر: وحید.) صافى و بهجت: تراشیدن ریش حرام است.(صافى، جامع الاحکام، ج 2، س 1740 و 1742؛ بهجت، توضیح المسائل، متفرقه، م 4.)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۵
مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی